بهترین تشک برای آلرژی کدام است؟

تشک ضد حساسیت

بهترین تشک برای آلرژی کدام است؟

آشنایی با تشک ضد حساسیت

کسانی که آلرژی دارند باید در انتخاب کالای خواب همچون تشک و بالشت بسیار دقت نمایند. آلرژی به تشک میتواند باعث گرفتگی بینی، عطسه آبریزش بینی و… شود همچنین همین گرفتگی بینی میتواند باعث ایجاد خروپف و بی خوابی ناشی از تنفس سخت شود. بنابراین اگر از وجود آلرژی رنج میبرید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با تشک های ضد حساسیت به طورکامل آشنا شوید.

 

تمام تشک های خوشخواب ایرامون دارای یک  لایه ضد حساسیت و ضدباکتری 20 گرمی میباشند و خیال شما را از بابت آلرژی راحت نموده اند.جهت خرید و مشاوره میتوانید به صفحه خریدتشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.

 

لایه های تشک

معرفی بهترین و بدترین تشک برای آلرژی

امروزه تشک ها دارای مدل های مختلفی هستند اما به طورکلی تشک های ضد حساسیت به سه نوع زیر دسته بندی میشوند:

  • تشک فنری
  • تشک هیبریدی
  • تشک فومی
  • تشک لاتکس

تشک فنری: تشک های فنر پاکتی اغلب مناسب افراد دارای آلرژی نیستند زیرا حفره های داخلی تشک مکان مناسبی برای ورود گرد و غبار میباشد اما اگر تشک فنری دارای لایه ضدحساسیت نبود شما میتوانید از محافظ تشک استفاده نمایید.

تشک فومی: تشک های مموری فوم بدلیل ساختاری که دارند محل مناسبی برای رشد گرد و غبار نبوده و به طور کلی ضدحساسیت هستند.

تشک هیبریدی: تشک های هیبریدی ضدحساسیت بوده و دارای لایه های لاتکس و مموری فوم میباشند و در برابر کنه، گرد و غبار و… مقاوم میباشند.

تشک لاتکس: تشک لاتکس یکی از بهترین تشک های ضدحساسیت میباشد. این تشک از تجمع رطوبت جلوگیری کرده و در برابر کپک و گردو غبار مقاوم بوده است.

تشک مناسب آلرژی

ویژگی های بهترین تشک برای آلرژی

اگر مبتلا به الرژی هستید باید دقت نمایید که تشک با مواد طبیعی ساخته شده باشد. برای داشتن یک خواب راحت بهترین کار تامین یک کالای خواب راحت است. در ادامه به نکاتی میپردازیم که توجه به آنها باعث انتخاب یک تشک مناسب و خوب میشود.

  1. مواد اولیه مرغوب: کیفیت مواد به طور مستقیم با طول عمر تشک و قیمت آن درارتباط است. همینطور که در بالا اشاره کردیم مواد اجزا تشکیل دهنده تشک باید طبیعی و ارگانیک باشدزیرا این مواد در مقابل آلرژی ها مقاوم هستند از مواد ارگانیک میتوان به پنبه، پشم و لاتکس اشاره کرد.
  2. نوع تشک: امروزه با توجه به اهمیت بالای خواب کیفیت کالای خواب نیز بالا رفته و تشک ها انواع مختلفی در بازار دارند. اما در این بین تشک های هیبریدی، مموری فوم و لاتکس از بهترین ها برای افراد آلرژی دار میباشند.
  3. قیمت تشک: هرچه کیفیت تشک بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر و طول عمر آن نیز بیشتر است بنابراین خرید تشک ارزان باعث میشود خیلی زود تشک خود را تعویض نمایید. به همین خاطر است که استفاده از تشک هایی که ضمانت بالایی دارند انتخاب هوشمندانه تری میباشد.
  4. قابلیت تنظیم دما: قابلیت تنظیم دما باعث میشود عرق و رطوبت در تشک تجمع نکند و محیط تختخواب و تشک بیش از حدگرم نباشد. زیرا گرما میتواند شدت آلرژی را تشدید کند.

 

بهترین تشک برای آلرژی

علت حساسیت زایی بعضی از تشک ها

موجودات میکروسکوپی در رختخواب و فرش هستند و ماده ای ترشح میکنند که همین ترشحات باعث ایجاد آلرژی در بدن فرد میشوند. بعضی از تشک ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که همین مواد باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد کنه و قارچ ها میشوند.

 

مواردی که از ایجاد حساسیت جلوگیری میکند چیست؟

  • استفاده از محافظ تشک
  • شستن ملحفه با دمای 60 درجه هفته ای یکبار
  • از تشک های مناسب همچون مموری فوم و لاتکس استفاده نمایید.
  • پایین نگه داشتن دمای اتاق خواب

 

نتیجه گیری:

همانطور که میدانید کیفیت خواب شما به غوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل انتخاب تشک و بالشت مناسب است افرادی که آلرژی دارند باید در انتخاب تشک تحقیق بیشتری کنند. در این مقاله به معرفی بهترین تشک ها برای افراد آلرژی دار و ویژگی های این تشک ها اشاره کرده ایم.