تشک خوب چی بخرم؟

ویژگی تشک خوب

تشک خوب چی بخرم؟

اهمیت داشتن یک خواب با کیفیت بر هیچ کس پوشیده نیست پس برای داشتن یک خواب خوب باید شرایط آن را نیز فراهم کنید

سایت چطور درباره اهمیت خواب اینطور میگوید:

خوابیدن به مغز ما فرصت استراحت و فاصله گرفتن از انواع استرس های روزانه را می‌دهد. خوابیدن جان تازه‌ای به مغز می‌بخشد و به‌ آن اجازه می‌دهد تا اطلاعات را پردازش کند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از بیدار شدن از خواب احساس بدن درد دارید؛ احتمالا زمان تعویض تشک تان فرا رسیده است. خرید تشک خوشخواب از کارخانه مناسب برای یک خواب راحت و با آرامش، نیاز به آگاهی و دانش کافی دارد. تشک ها با کیفیت ها و ویژگی های گوناگونی در بازار عرضه می شوند؛ ولی برخی از آنها برای خواب راحت شما مناسب هستند. بررسی خصوصیات و ویژگی تشک خوب موضوع مطلب پیش رو است تا با مطالعه آن دانش لازم را در این خصوص به دست آورید.

                                     

ویژگی های یک تشک خوب

یک تشک خوب باید ویژگی ها و خصوصیات متعددی داشته باشد. میزان انعطاف، ابعاد، متریال و ساختار تشک همگی در محصول مورد نظر تأثیرگذار هستند. اگر یک تشک به سرعت فرم اصلی خود را از دست داده و تغییر شکل می دهد یا شخص را دچار حساسیت می کند؛ ویژگی تشک خوب را ندارد و باید تعویض شود. تشک نامناسب خواب راحت را از فرد می گیرد و او را در طول روز دچار مشکلات روحی و جسمی می کند. به همین جهت باید در هنگام خرید تشک دقت و توجه لازم را داشته باشید و آن را خریدی ساده و پیش پا افتاده در نظر نگیرید.

 

انواع تشک

برای خرید یک تشک خوب و مناسب برای تختخواب باید در ابتدا با انواع تشک آشنا شوید و ویژگی های هر کدام از آنها را بدانید. در ادامه به معرفی انواع تشک های خوشخواب می پردازیم.

آشنایی با خصوصیات تشک های فنری خوشخواب

در این بخش از مبحث ویژگی تشک خوب به معرفی خصوصیات تشک های فنری خوشخواب می پردازیم. این نوع تشک ها دارای فنرهای متصل هستند و حرکت در یک طرف تشک موجب تکان خوردن طرف دیگر آن نیز می شود. به همین جهت استقبال خریداران از تشک های فنری دو نفره کم است. قیمت این نوع محصولات ارزان است و طول عمر کوتاهی دارند. خرید تشک خوشخواب فنری اغلب برای استفاده کوتاه مدت صورت می گیرد.

 

راهنمای خرید تشک خوشخواب

تشک های طبی فنری و ویژگی های آنها

در این بخش از راهنمای خرید تشک درباره ویژگی تشک های طبی فنری صحبت می کنیم. تشک های طبی فنری دارای اسفنج با دانسیته بالا هستند. فنرهای موجود در این محصولات از نوع منفصل است و تحرک فرد در یک طرف تشک موجب تکان خوردن بخش دیگر آن نمی شود. دیواره های مستحکم و فنرهای فشرده نیز جزو ویژگی های تشک های طبی فنری است. این محصولات نسبت به تشک های فنری از قیمت بالاتری برخوردارند و طول عمر بیشتری دارند. ارتفاع این محصولات با یکدیگر متفاوت است. هر چه ارتفاع تشک های فنری طبی بیشتر باشد؛ اغلب دارای کیفیت و قیمت بالاتری هستند.

درباره ویژگی تشک های طبی

در ادامه مطلب ویژگی تشک خوب به ویژگی تشک های طبی اشاره می کنیم. این تشک ها در سه نوع فومی، تمام اسفنجی و مموری فوم به بازار عرضه می شوند و هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در این محصولات فنر وجود ندارد و دارای ساختار محکم و سفتی هستند. در هنگام خرید تشک طبی باید به مواد سازنده و کیفیت آنها دقت کنید. تشک های مموری فوم طبی معمولا دارای کیفیت خوبی هستند و از قیمت بالاتری برخوردارند.

 

ویژگی تشک های طبی

تشک طبی یا فنری؟

بسیاری از خریداران در هنگام انتخاب تشک خوب برای یک خواب راحت دچار تردید می شوند. در ذهن اغلب خریداران این سوال مطرح می شود که تشک طبی بهتر است یا فنری. این خریداران به خصوص بیماران مبتلا به دردهای عضلانی باید با توجه به شرایط خود تشک خوب را انتخاب کنند. به همین جهت مشورت با پزشک متخصص یکی از بهترین روش های انتخاب تشک مناسب هر فرد است.

 

راهنمای خرید تشک

 

 

آشنایی با خصوصیات تشک های آبی و بادی

در برخی موارد تشک خوب و مناسب، تشک های آبی هستند. تشک های آبی برای بیماران با دردهای عضلانی مناسب است و موجب کاهش دردهای گردن و کمر آنها می شود. تشک های آبی از جنس وینیل هستند و در برابر وزن و تعرق بدن افراد مقاومت بالایی دارند.

معرفی خصوصیات تشک های آبی

یکی از مهمترین ویژگی های تشک خوب بادی، تنظیم سفتی و نرمی آن است. با تنظیم سفتی و نرمی این تشک ها با کمک پمپ باد می توان شرایط مناسبی برای بدن فرد ایجاد کرد. تشک های بادی به علت حمل و نقل آسان نیز طرفداران زیادی دارند. این محصولات در بازار با قیمت های مناسبی به فروش می رسند.

 

تشک بادی

ابعاد تشک خوب

در ادامه مطلب راهنمای خرید تشک خوشخواب به تناسب ابعاد تشک می پردازیم. ابعاد و سایز مناسب جزو مهمترین ویژگی تشک خوب است. انسان در طول خواب چندین بار به جهات مختلف حرکت می کند و اگر تشک ابعاد مناسبی نداشته باشد؛ خواب فرد دچار اختلال می شود. بنابراین باید به سایز تشک خوشخواب نیز توجه ویژه ای داشته باشید. سایز استاندارد برای تشک های یک نفره 200 در 90 و تشک های دو نفره 200 در 160 سانتیمتر است. البته تشک ها با سایزهای متفاوت تری مانند سایز یک و نیم نفره و سایز کینگ نیز در بازار به فروش می رسند و طرفداران زیادی دارند.

دوام و ماندگاری تشک خوب خوشخواب

دوام و ماندگاری یکی از مهمترین ویژگی تشک خوب است. همانطور که در بخش های قبلی گفتیم تشک ها از نظر دوام و طول عمر با یکدیگر متفاوت هستند و برخی از آنها به سرعت تغییر شکل می دهند. تغییر شکل دادن و دفرمه شدن تشک موجب بروز دردهای عضلانی در بدن فرد می شود و خواب راحت را از او می گیرد. بنابراین با خرید تشک ارزان و بی کیفیت، موجب مشکلات خواب و هدر رفتن پول خود می شوید. تشک های فنری طبی با فنرهای منفصل دوام و طول عمر زیادی دارند و به زودی تغییر شکل نمی دهند.

 

باکس تختخواب

قابلیت گردش هوا یک ویژگی مهم در تشک خوب

در این بخش از راهنمای خرید تشک درباره ویژگی قابلیت گردش هوا در محصول صحبت می کنیم. گردش هوا در تشک یک ویژگی مهم محسوب می شود. با وجود این قابلیت در تشک، فرد در هنگام خواب دچار تعرق نمی شود. برخی از محصولات بی کیفیت بازار به علت نداشتن قابلیت گردش هوا، موجب خیس شدن فرد و تعرق بیش از اندازه او در هنگام خواب می شوند. تعرق زیاد و خیس شدن فرد خواب راحت را از او سلب می کند. بنابراین قابلیت گردش هوا را همیشه در هنگام خرید به عنوان یک ویژگی تشک مناسب لحاظ کنید.

بررسی ارتفاع تشک خوب

ارتفاع تشک های خوشخواب موجود در بازار با یکدیگر متفاوت است. برخی از این محصولات ارتفاع بلندی دارند و بعضی از آنها کوتاه هستند. تشک های باکیفیت اغلب ارتفاع بلندی دارند و حجم مواد درون آنها زیاد است. البته  در هنگام خرید تشک این نکته را در نظر بگیرید که ارتفاع زیاد تشک برای بیماران نقص عضو و ناتوان، ایجاد مزاحمت نکند.

گارانتی تشک را در نظر بگیرید

یکی از مهمترین ویژگی های تشک خوب و مناسب، داشتن گارانتی طولانی مدت است. تشک هایی که از کیفیت بالایی برخوردارند اغلب با گارانتی های طولانی مدتی به فروش می رسند. بنابراین شما می توانید گارانتی دراز مدت را به عنوان ویژگی تشک مناسب در نظر بگیرید.

 

محافظ تشک

محافظ تشک

تا این بخش از مبحث ویژگی تشک خوب به خصوصیات تشک ها پرداختیم. در این بخش قصد داریم درباره محافظ تشک صحبت کنیم. تشک ها به جهت اهمیت فراوانی که از نظر سلامتی دارند و همینطور قیمت بالای آنها باید با دقت و توجه ویژه ای نگهداری شوند. یکی از اقدامات خوب و مفید جهت نگهداری تشک ها، خرید محافظ تشک است. محافظ های تشک با کیفیت ها و ابعاد مختلفی در بازار به فروش می رسند و نقش موثری در نگهداری و عدم آلودگی تشک دارند.

خرید اینترنتی تشک خوشخواب

خرید اینترنتی تشک خوشخواب از مراکز معتبر یکی از گزینه های خوب برای اغلب خریداران است. با خرید اینترنتی تشک می توانید محصولات مختلف را از لحاظ ویژگی و قیمت مورد مقایسه قرار دهید. خرید آنلاین تشک این امکان را به شما می دهد که با تمام خصوصیات محصول آشنا شوید و نظرات کاربران در مورد آن را مشاهده کنید. برخی از فروشگاه های اینترنتی با ارسال رایگان کالا درب منزل، دغدغه خریداران از جهت حمل و نقل کالا و هزینه های مربوط به آن را نیز برطرف می کنند و این یک ویژگی بسیار مطلوب به شمار می رود.

گروه کارخانجات ایرامون امکان خرید تشک خوشخواب با ضمانت های مختلف، از 3 تا 15 سال با امکان پرداخت کالا درب منزل را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

آدرس فروشگاه (مراجعه حضوری)

مشهد، پنجراه سناباد، بعد از ابن سینا21

کارخانه تشک ایرامون