افزایش طول عمر تشک با انجام چند کار ساده

افزایش طول عمر تشک

افزایش طول عمر تشک با انجام چند کار ساده

راه های افزایش طول عمر تشک

زمانی که برای خرید تشک هزینه میکنید. به احتمال زیاد انتظار دارید که تشک  برای سالیان متمادی خواب راحت روی آن را فراهم کند. تشک متوسط ​​طوری طراحی شده است که از پنج تا ده سال یا بیشتر دوام می آورد، اگرچه نحوه نگهداری از آن می تواند طول عمر تخت شما را کوتاه یا طولانی کند.

آشنایی با راه های نگهداری تشک به شما کمک خواهد کرد طول عمر تشک خود را افزایش دهید و خوابی راحت را در این مدت تجربه کنید.برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.

استفاده از محافظ تشک

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای محافظت از تشک استفاده از محافظ تشک میباشد. محافظ تشک میتواند طول عمرتشک تخت شما را چند برابر افزایش دهد.اگر با محافظ تشک آشنایی ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله زیر را بخوانید.

کاربرد محافظ تشک

یک محافظ تشک خوب و باکیفیت، محافظت ضد آب برای محافظت در برابر نشت ارائه می دهد وهمچنین میزان گرد و غبار، زباله و کثیفی را که به تخت شما وارد می شود را کاهش می دهد. همینطور از تجمع گرد و غبار و چربی بر روی تشک جلوگیری میکند. علاوه بر همه اینها شما به راحتی میتوانید محافظ تشک را هنگام آلودگی جدا کرده و بشویید.

محافط تشک

تشک را به طور منظم بچرخانید.

چرخش تشک باعث میشود فقط یک قسمت از تشک درای فرورفتگی و یا نرمی نشود. بسیاری از افراد معتقد هستند
هر دو تا شش ماه یکبار تشک را 180 درجه از سر تا پا بچرخانید. این امر به ویژه در دو سال اول بسیار مفید میباشد.

 

پریدن روی تخت ممنوع

شاید پریدن روی تشک کار هیجان انگیزی به نظر برسد اما ضرر زیادی به همراه دارد.زیرا پریدن میتواند باعث فشار زیاد بر روی تشک شود و موجب تخریب سلول‌های فوم درون تشک شود و یا باعث فرورفتگی در بعضی از قسمت های تشک شود. از آنجایی که تشک بسیار به ضربه حساس است بهتر است به این نکته توجه زیادی داشته باشید.

تشک های طبی فنری  ایرامون مدل پلاس پلاس

تشک ایرامون پلاس پلاس

ملحفه های تخت را مرتب بشویید

طبق گفته اکثر متخصصان نظافت، ملحفه ها و پتوها باید هر هفته تا دو هفته یکبار شسته شوند. حتی در هنگام استفاده از محافظ تشک، تمیز نگه داشتن ملحفه ها بسیار مهم است.

غذا خوردن در تختخواب، عرق پوست و مو میتواند باکتری هایی را وارد تشک کند بنابراین بهتر است در بازه های زمانی مختلف شستشو شود.

 

هنگام جابجایی تشک مراقب باشید.

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم باید هنگام جابجایی تشک حواستان به ضربه ندیدن تشک باشد.

 

حیوانات خانگی را برای خوابیدن در تخت های جداگانه قرار دهید.

حرکت و پریدن حیوانات خانگی روی تخت میتواند تشک را سریع تر خراب کند. علاوه بر این حیوانات هم مانند انسان ها ممکن است آلودگی هایی همچون مو، بزاق دهان و … را روی تشک بریزند و باعث شستشو مجدد آن شوند.

 

گربه روی تخت

ساس ها را به خانه نیاورید

ساس‌ها یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای خراب کردن تشک هستند، زیرا پس از نفوذ، خلاص شدن از شر آنها دشوار است.

وقتی مسافرت هستید و مدت کوتاهی در خانه نمیخوابید ، همیشه تخت را از نشانه های ساس بررسی کنید و سعی کنید چمدان ها را از روی زمین دور نگه دارید.

در آپارتمان ها یا مناطقی از کشور که این موجودات رایج هستند، استفاده از محفظه تشک ضد ساس را در نظر بگیرید. این محافظ‌ها با محافظ‌های تشک متفاوت هستند، زیرا دارای زیپ‌های غیرقابل نفوذ هستند و تخت را از هر طرف می‌پوشانند تا مانع از ایجاد حشرات در تشک شما شوند.

 

تابیدن نور بر روی سطح تشک مفید است

هر یک یا دو ماه یکبار، زمانی که یک روز آفتابی و خشک دارید، تشک خود را بردارید و اجازه دهید نور خورشید به مدت چند ساعت از رختخواب خارج شود.

طبق مطالعه دانشگاه کینگستون، این امر به جلوگیری از رطوبت بیش از حد از افراد خواب و رطوبت کمک می کند و همچنین ممکن است به کنترل جمعیت کنه های گرد و غبار کمک کند.

از دستورالعمل های سازندگان تشک پیروی کنید.

طول عمر تشک معمولا براساس جنس و مارک ممکن است کمی متفاوت باشد اما پیروی از همین کارهای کلی باعث افزایش طول عمر تشک شما خواهد شد.

خرید از فروشگاه هایی که ضمانت 10 ساله دارند میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان دستورالعمل‌هایی را برای حذف لکه و تمیز کردن عمومی ارائه می‌کنند، اما بیشتر تخت‌ها باید با یک اتصال شلنگ جاروبرقی شوند تا گرد و غبار سطح پاک شود.

لکه ها را می توان با محلول آب ملایم و صابون درمان کرد، اما اجازه دهید قبل از مرتب کردن تخت، کاملا خشک شوند. از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خشن روی فوم ها خودداری کنید زیرا می توانند یکپارچگی کف را از بین ببرند.

بسته به میزان گرد و غبار، آلرژی یا ترجیحات شخصی، جاروبرقی باید هر 1 تا 3 ماه یکبار انجام شود و در صورت لزوم لکه ها را درمان کنید.

آیا تشک شما از زمانی که آن را خریداری کرده اید در شرایط عالی نگهداری شده است؟

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی است و نباید جایگزین توصیه های پزشک یا سایر متخصصان پزشکی شود.