10 نکته برای بازسازی خانه زیبا و در عین حال اقتصادی

10 نکته برای بازسازی خانه زیبا و در عین حال اقتصادی

بازسازی خانه زمانی اتفاق می افتد که بخواهید خانه شما زیباتر از قبل شود و یا تغییراتی را بوجود آورید که احساس راحتی بیشتری داشته باشید.طرح نوسازی خانه خود را به عنوان یک طرح تجاری یا به عنوان پروژه خاص خود که از ابتدا شروع می کنید در نظر بگیرید. اگر معماری را استخدام می کنید، او برای شما برنامه ریزی می کند، اما اگر می خواهید
در هزینه خود صرفه جویی کنید، اولین قدم این است که مسئولیت پروژه را بر عهده بگیرید.

توی این مقاله به ایده هایی پرداختیم که بتوانید با بودجه دلخواه خود بازسازی خانه خود را شروع کنید.

 

کلید بازسازی خانه با بودجه کم و در عین حال زیبا، در درجه اول برنامه ریزی موثر برای کل فرآیند است. بخش‌های زیر نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید کل برنامه‌های نوسازی خود را با توجه به فضایی که دارید به طرح‌های فرعی تقسیم کنید و خانه‌تان را به طور موثر بازسازی کنید. اگر به دنبال یافتن 10 روش برتر برای بازسازی زیبا و اقتصادی خانه خود هستید، تا انتها همراه ما باشید.

بازسازی منزل

تقسیم بندی بودجه:

اگر بودجه ای که در نظر گرفته اید را برای قسمت هایی که میخواهید بازسازی کنید تقسیم نکنید، به مشکل خواهید خورد بنابراین اول از همه هزینه کل بازسازی را تخمین بزنید و سعی کنید با کمترین هزینه کار را شروع کنید.

تعویض درها

اولین چیزی که در نگاه اول توجه مخاطب را به خانه شما جلب خواهد کرد درها هستند. اگر بودجه کافی برای تعویض درها را ندارید میتوانید درها را رنگ کنید.درهای شما همچنین می توانند بر نور اتاق شما تأثیر بگذارند پس بهتر است در ها را روشن تر کنید.

 استفاده از آیینه

آیینه میتواند نقش مهمی در دکوراسیون شما داشته باشد. در ادامه به مزایای استفاده از آیینه در منزل پرداخته ایم.

  • با آینه کاری در نقاط مناسب خانه، می‌توان فضای خانه را بزرگتر نشان داد.

  • آینه نور را بازتاب می‌دهد باعث می‌شود فضای خانه روشن‌تر به نظر می‌رسد.

  • با نصب آینه روی سقف، می‌توان ارتفاع آن را بلندتر نشان داد.

  • نصب آینه روی درهای کمدها و انباری‌ها، آن‌ها را از دید مخفی می‌کند و باعث می‌شود فضا منظم و بزرگ به نظر برسد.

 

بازسازی آشپزخانه

هیچ کس بهتر از شما فضای آشپزخانه را نمی شناسد و نمیداند که چقدر برای کمبود فضا مشکل دارید اگر هزینه کافی برای این بخش را دارید بهتر است کابینت ها را عوض کنید و دکوراسیون را طوری طراحی کنید که بتوان  از تمام فضاهای ممکن بیشترین استفاده را کرد.استفاده از کابینت های دست دوم نیز میتواند انتخاب خوبی باشد اما اگر مشکل کمبود فضا را ندارید بهترین کار رنگ کردن کابینت هاست.

تعویض و یا اضافه کردن مبلمان جدید

شاید با خود بگویید که هزینه خرید یک دست مبل بسیار زیاد است اما اگر تحقیق کنید میفهمید که خرید از تولیدی ها میتواند هزینه شما را بسیار کاهش دهد. حتی شما میتوانید از تخت های چوبی در کنار سرویس مبل خود استفاده کنید حتی خرید یک کاناپه یا مبل تختخوابشو میتواند نقش مهمی را در دکوراسیون ایفا کند.

بازسازی حمام و سرویش بهداشتی

تعویض وسایل حمام و سرویس بهداشتی همچون نظیر شیر ها، اتصالات، دوش، آینه، روشویی، کابینت زیر روشویی، جای مسواک و حوله، توالت فرهنگی، وان حمام و سطل زباله بسیار موثر خواهد بود.

تعویض سیستم روشنایی

تعویض لامپ ها و چراغ های سوخته و یا استفاده از لوستر های زیبا باعث روشن شدن خانه و بزرگ و دلباز بنظر آمدن آن خواهد شد.

نکته کلیدی برای بازسازی یا تزیین مجدد خانه به زیبایی و در عین حال کم هزینه این است که برای خود هدفی طراحی کنید و تصویری کامل از آنچه می خواهید ترسیم کنید و سپس گام به گام هر قسمت از خانه خود را همانطور که در بالا ذکر شد بازسازی کنید.

رنگ کردن دیوار ها:

تغییر رنگ دیوار ها میتواند حال هوای خانه را کاملا عوض کند و به خانه حس نو بودن بدهد با کمی تحقیق جستجو میتوانید از رنگ های جدید ایده بردارید. جسیور باشید و از امتحان کردن رنگ های جدید نترسید. استفاده از رنگ هایی که مکمل دکوراسیون خانه شما باشد بسیار هوشمندانه است.

اگر دوست داشتید که هزینه بیشتری بکنید میتوانید از کاغذ دیواری هم برای اتاق خواب ها و یا پذیرایی استفاده کنید.

پیشنهادات بالا کارهایی هستند که علاوه بر هزینه کمتر نقش زیادی در تغییر دکوراسیون شما خواهند داشت. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.