چیدمان اتاق نوجوان

اتاق خواب نوجوان

چیدمان اتاق نوجوان

نوجوانی دوره ای در زندگی است که فرزندان بیشتر از هر موقع دیگری به فکر مستقل شدن و داشتن یک اتاق مجزا برای خود هستند. اتاق نوجوانان باید به گونه ای باشد که نه خیلی بچگانه و نه خیلی رسمی و کلاسیک باشد.اگر نوجوان هستید و یا دغدغه چیدمان اتاق فرزندتان را دارید این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

اصول دکوراسیون اتاق نوجوان

اولین نکته قابل توجه اینست که حتما باید مکانی را برای مطالعه و خواب نوجوانان در نظر گرفت. فضای مطالعه باید طوری باشد که آرامش و نور کافی را داشته باشد ضمن اینکه مکانی را برای قرار دادن کتاب ها و وسایل موردنیاز در نظر گرفت.

از آنجا که نوجوانان در این سن علاقه دارند که بسیار خود مختار باشند و به تنهایی برای مسائل شان تصمیم بگیرند بهتر است در انتخاب وسایل حتما به سبک موردعلاقه آنها و لایف استایلی که دارند توجه کنید و از خرید وسایل براساس سلیقه شخصی خود خودداری کنید.

 

اتاق نوجوان

 

در ادامه به چند فاکتور مهم در اصول دکوراسیون اتاق نوجوانان اشاره میکنیم:

  • انتخاب رنگ اتاق نوجوانان
  • انتخاب سرویس تختخواب نوجوان
  • انتخاب پرده
  • روتختی
  • میز مطالعه یا کتابخانه

 

مشاهده تختخواب نگین

تخت یکنفره نگین
تخت دونفره نگین

انتخاب رنگ اتاق نوجوانان: انتخاب رنگ اتاق کاملا شخصی و به سلیقه فرد بستگی دارد. بهتر است که در انتخاب رنگ سمت رنگ های جیغ همچون قرمز نروید و از رنگ های سفید طوسی و رنگ های پاستیلی همچون آبی پاستیلی و یا صورتی پاستیلی استفاده کنید.

 

انتخاب سرویس خواب نوجوان: از مهم ترین وسیله اتاق خواب باید به تخت و تشک آن اشاره کرد. اگر فرزندتان بیش از یک نفر در اتاق است و یا دوقلو هستند پیشنهاد ما تختخواب های دوطبقه فلزی میباشد. تختواب علاوه بر اهمیت آن در خواب نوجوان در زیبایی اتاق هم تاثیر بسزایی دارد.

دکوراسیون اتاق نوجوان

انتخاب پرده: انتخاب پرده کرکره ای و یا حریر ساده میتواند بهترین انتخاب باشد. زیرا زمانی که نور خورشید را میخواستند میتوانند پرده را کنار زده و زمانی که به نور احتیاجی نبود پرده از عبور نور به اتاق جلوگیری میکند.

  • رو تختی: رو تختی یکی از مواردی است که بسیار به دکوراسیون کلی اتاق مربوط است. اگر فرزند شما پسر است میتوانید از روتختی هایی که دارای شخصیت های کارتنی است استفاده کنید.
  • برای نظم دهی بهتر کتاب ها و مجلات میتوانید از تختخواب هایی استفاده کنید که دارای قسمتی به صورت قفسه و یا کشو هستند.

 

وسایل مورد نیاز برای اتاق نوجوان

  1. تختخواب
  2. آیینه قدی
  3. میز تحریر
  4. کمد
  5. میزآرایش یا دراور

 

5 ایده دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

 

 

دکوراسیون اتاق نوجوان

استفاده از انواع مختلف صندلی

صندلی راک و یا صندلی های تاب دار میتواند جلوه خاصی به اتاق بدهد همچنین میتوانید از پاف ها نیز کمک بگیرید پاف ها علاوه بر راحتی زیبایی اتاق را دو چندان میکنند.

استفاده از نظم دهنده ها

شلف ایستاده

 

هرچه بیشتر از نظم دهنده ها کمک بگیرید اتاق شما دیرتر کثیف و به راحتی تمیز میشود یکی از بهترین کار ها استفاده از شلف های دیواری برای قراردادن گلدان ها وسایل تزیینی ، عروسک ها و همچنین کتاب ها میباشد.

 

 

ایجاد فضایی برای نوشتن

قراردادن قسمتی از اتاق برای بوم نقاشی، تخته وایت برد و یا تخته های گچی میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد همچنین میتوان فضایی را برای نوشتن پلن ها و یا برنامه ها قرار داد.

تزیین دیوار اتاق خواب

رنگ و طرح دیوار را براساس سلیقه فرزندتان میتوانید طراحی کنید و یا از کاغذ دیواری های فانتزی کمک بگیرید. تابلو و یا نقاشی هم میتواند به دیوار اتاق جلوه بیشتری بدهد.

توجه به جزییات مورد علاقه نوجوان

نوجوانان معمولا در این سن دوست دارند که متفاوت عمل کنند. مثلا شاید دوست داشته باشند یکی از دیوار های اتاقشان را پراز عکس های شخصیت محبوبشان کنند و یا از ریسه های نور استفاده کنند بهتر است در هر صورت به آنها اختیار عمل بدهیم تا اتاق خود را آنطور که دوست دارند درست کنند.

 

دکوراسیون اتاق نوجوان

دکوراسیون اتاق نوجوان دختر

اکثرا دختر ها با توجه به روحیه ای که دارند معمولا رنگ های یاسی، سفید و همینطور رنگ های نود را بهتر میپسندن . در اتاق نوجوانان دختر اکسسوری ها و لوازم جانبی نقش بسیار زیادی دارد چون آنها به جزییات توجه زیادی میکنند. نوجوانان دختر معمولا وسایل مختلفی همچون کیف کفش لباس اکسسوری لوازم آرایش و.. را دارند برای نظم بهتر اینها بهتر است از نظم دهنده ها کشو ها و کمد ها کمک بگیرید. بهتر است بین رنگ های فرش و پرده هارمونی مناسبی داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان پسر

برای رنگ اتاق نوجوانان پسر میتوانید از رنگ های آبی، سبز،سفید و طوسی کمک بگیرید. بهتر است در اتاق نوجوانان پسر از وسایل اضافی خودداری کنید زیرا پسرها معمولا از شلوغی خوششان نمیآید. بهتر است از المان های موردعلاقه فرزندتان همچون موسیقی، فضانوردی، ماشین و توپ در اتاق استفاده کنید.