راهنمای خرید بهترین بالش طبی + معرفی انواع مدل ها

راهنمای خرید بالش طبی

راهنمای خرید بهترین بالش طبی + معرفی انواع مدل ها

راهنمای خرید بهترین بالش طبی

در بین کالا های خواب ممکن است در انتخاب بالش توجه کمتری بکنید در صورتی که اگر بالش از سر و گردن محافطت نکند ممکن است خواب خوبی نداشته باشید و دچار مشکل شوید.

در این مقاله به موضوعاتی همچون چه بالشتی برای ما مناسب است؟ تعویض بالش باید در اولویت تعویض قرار گیرد یا نه؟ و سوالات رایجی که در هنگام خرید بالش طبی ممکن است پیش بیاید حرف زده ایم.

بالش های طبی مناسب ترین نوع بالش جهت افزایش کیفیت خواب هستند و به بالش های درمانی شهرت دارند.

 

بالش طبیانواع مختلف بالش

بالش ها براساس موادی که داخلشان هست به دسته های مختلفی تقسیم میشوند اگر دوست دارید که با الیاف بالش ها بیشتر آشنا شوید پیشنهاد میکنم مقاله الیاف بالش را مطالعه کنید.

در ادامه یک نگاه کوتاهی به انواع بالش های موجود در بازار میپردازیم:

  • بالش های لاتکس
  • بالش های پشمی
  • بالش پر

فاکتور هایی که موقع انتخاب بالش باید به آنها دقت کنیم:

هنگام خرید بالش باید به یکسری فاکتور های مهم همچون قابلیت های حفاظت از سر و گردن، الیاف استفاده شده، میزان گردش هوا و تهویه ، انعطاف پذیری یا توانایی حفظ شکل دقت نمایید.

 

قبل از خرید یک بالش مناسب باید به سوالاتی همچون حالت خواب، نوع تشک، وجود حساسیت و… پاسخ دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را براساس ویژگی های شخصی خود داشته باشید.

بالش طبیحالت خواب شما چگونه است؟

هر فرد براساس مدلی که میخوابد بهتر است همان نوع از بالش را انتخاب نماید به طور مثال کسانی که به پشت میخوابند، میتوانند از بالش های تخت استفاده کنند، اما افرادی که به رو میخواببند پیشنهاد میشود از باش های نازک استفاده کنند، و در نهایت افرادی که به حالت دوچرخه سواری میخوابند، بهتر است از بالش های محکم استفاده کنند.

 

آیا شما هنگام خواب عرق می کنید یا نه؟

اگر جزو افرادی هستید که هنگام خواب عرق میکنید بهتر است از بالش های پلی استر استفاده کنید زیرا معمولا این بالشت ها هوا را به خوبی جریان می اندازد و از تشک هایی که از مواد فوم پر میشوند خنک تر هستند.

تشک شما چه نوعی است؟

یکی از مواردی که به بالش مربوط میشود نوع تشک شماست، اگر تشک شما محکم و ضخیم است، پس باید از بالش پرتری استفاده کنید و اگر نشک شما نرم است پس باید از بالش نازک تری استفاده کنید.

به مواد خاصی حساسیت دارید یا نه؟

اگر به گرد و غبار حساسیت دارید بهتر است از تشک هایی استفاده کنید که از الیاف مصنوعی پر شده اند زیرا آنها هیچ گرد و غباری ندارند و مانع از ایجاد حساسیت میشوند.

انواع بالش های طبی

  • بالش های هوشمند
  • بالش های پر شده از پر
  • بالش های پر شده از گندم سیاه
  • بالش های ساخته شده از آب
  • بالش های پر شده با لاتکس
  • بالش های مموری فوم
  • بالش های پلی استر

بالش طبیراهنمای خرید بالش طبی

تست فشار: قبل از خرید حتما میزان استحکام آن را چک کنید

بررسی روکش بالش:روکش بالش باید طوری باشد که براحتی باز شود و ترجیحا زیپ دار باشد.

توجه به نطرات دیگران: اگر قصد خرید آنلاین دارید حتما به بخش نطرات سر بزنید و نظرات افراد مختلف را هم بخوانید.