انواع فوم مبل

انواع فوم مبل

انواع فوم مبل

انواع فوم مبل، دلیل انتخابت چیه؟

حتما در هنگام خرید نام های انواع فوم مبل و اسفنج به گوشتان خورده است. شاید این سوال از ذهنتان عبور کرده باشد که کدام بهتر است؟ آیا متریالی که  برای مبلمانتان استفاده شده خوب هست یا خوب نیست؟

اصلا فوم سرد خوب است یا فوم گرم یا اسفنج؟ کدام برای مبل راحتی مناسب است؟ اولین چیزی که لازم هست بدانیم این موضوع می باشد که فوم سرد، گرم و اسفنج هر سه از مواد اولیه بسیار خوب برای مبلمان هستند و بسته به نوع مبلمان، باید مورد انتخاب قرار بگیرند. در کل فراموش نکنیم که راحتی و دوام مبل از همه چیز برای خریدار مهم تر است و این وجدان کاری و انصاف تولید کننده است که کیفیت و مواد اولیه مطلوب را به مشتری ارائه کند.

ایرامون آرامش خیالمون

حتما سر یزنید: خرید مبل تختخوابشو در مشهد

مبل تختخوابشو

آشنایی با فوم مبل

فوم ها که طول عمر بیشتری نسبت به اسفنج های معمولی دارند از ترکیب مواد شیمیایی مخصوصی ساخته شده اند همچنین به دلیل اینکه فوم ها با نسبت مشخصی در کوره ساخته می شوند در کیفیت های مختلفی به بازار عرضه می شوند. فوم در مبلمان و صندلی ماشین ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فوم مبل

  • فوم ویژه
    • این نوع فوم از نظر ظاهر شباهت زیادی به فوم گرم و سرد دارد. این فوم ها معمولا برای مبل استیل ومبل راحتی کاربرد دارد.
  • فوم الیاف ویسکوز
    • این الیاف بیشتر در مدل های مختلف کوسن مبل استفاده میشود.
  • فوم لایکو (پنبه و پلی استر)
  • فوم با ساختار پلی استر فشرده
  • فوم با ساختار فیبر پلی استر
  • فوم پلی اورتان ضد میکروبی
  • فوم پلی اورتان با تراکم بالا
  • فوم سلول باز
  • فوم سلول بسته
  • فوم پنبه ای
  • فوم فنری
  • فوم لایه ای چسبی

فوم سرد:

فوم سرد، که به آن مموری فوم نیز گفته می‌شود یکی از انواع فوم مبل می‌باشد که در صنایع تشک و کالای خواب، مبلمان و دکوراسیون کاربرد دارد.

علت نامگذاری فوم سرد به دلیل استفاده از حرارت غیر مستقیم با دمای کم در مراحل ساخت میباشد؛به همین دلیل طول عمر بالایی دارد، چون دمای پایین به شکل گیری بهتر مولکول‌های فوم سرد و حالت ارتجاعی آن کمک می‌کند و همچنین به دلیل نرم تر بودن آن نسبت به فوم گرم برای مبل‌های راحتی در قسمت کف بسیار کاربرد دارد. و طول عمر بیشتری نسبت به اسفنج ها دارد و به سازندگان مبل این امکان را میدهد که مبل خود را تا 24 ماه ضمانت کنند.

پیشنهاد میشود از این صفحه دیدن کنید: خرید تشک خوشخواب

 

فوم گرم:

از دیگر انواع فوم مبل می‌توان به فوم گرم و یا فوم‌های نرم پلی یورتان اشاره کرد. نحوه تولید فوم گرم به این صورت است که باید در دمای بالای و با حرارت مستقیم پخته شود خاصیت اصلی فوم گرم سفت بودن آن است هر چند به مرور زمان نرم تر خواهد شد و معمولا طول عمر کمتری نسبت به فوم سرد دارد و به مرور گود می‌افتد. فوم‌های گرم در صنعت مبلمان، کالای خواب، صنایع بسته بندی، ابرهای قابل شستشو و … کاربرد دارد.

 

فوم گرم

اسفنج:

اسفنج در واقع همان تخته پاک کن های قدیمی است که به نام ابر هم در بازار شناخته شده است، ولی در ابعاد بزرگتر و متفاوت.

اسفنجی که در کف مبلمان قرار میگیرد اسفنج موسوم به 30 کیلویی است. ( منظور از 30 کیلویی چگالی اسفنج میباشد)

شاید اسم این مواد اولیه در ابتدا فکر ها را به سمت محصول بی کیفیت و غیر قابل اعتماد سوق دهد،اما این طور نیست. اسفنج هایی که دارای تراکم و وزن بالایی هستند، با توجه به نرمی و حالت ارتجاعی بسیار خوبی دارند.

هر چه چگالی اسفنج در قسمت کف مبلمان بالاتر باسد طول عمر آن بیشتر است. دارا بودن تراکم و وزن بالا از خصیصه هایی می باشد که نرمی و حالت ارتجاعی سریع را به اسفنج می بخشد.

هر چه تراکم و وزن اسفنج بالاتر، کیفیت و عمر نشیمن نیز بالا ترخواهد بود. نشیمن مبلمان راحتی به پیشنهاد اغلب تولید کننده های مبلمان راحتی اسفنج 35 کیلویی پر تراکم است.

هنگام خرید اسفنج به دو نکته مهم باید توجه کنید که عبارتند از:

به وزن اسفنج در هنگام خرید توجه کنید، یعنی اگر دو اسفنج با ابعاد مساوی را برای انتخاب به شما ارائه می کنند آن اسفنجی کیفیت بهتری دارد که سنگین تر است و در واقع وزن سنگین اسفنج ناشی از تراکم اسفنج مبل در واحد حجم است که حکایت از کیفیت بهتر اسفنج و عمر و دوام بیشتر آن دارد.

 

اسفنج

تفاوت فوم سرد و فوم گرم و اسفنج

حالت ارتجاعی فوم سرد از فوم گرم بیشتر است و نرم تر از فوم گرم است معمولا از فوم سرد در قسمت کف در مبلمان راحتی به دلیل نرم بودن و طول عمر آن نسبت به فوم گرم استفاده می کند.

از مهمترین ویژگی فوم گرم می توان به سفت بودن آن اشاره کرد، این خاصیت به تدریج از بین رفته و به مرور از میزان سفتی فوم کاسته می شود همچنین حالت ارتجاعی این فوم نیز به تدریج تحت تاثیر قرار می گیرد و پس از مدتی کاملا از بین رفته که اصطلاحا می گویند جا انداخته است.

اما برای ساخت فوم سرد از حرارت بسیار کم و یا حرارت غیر مستقیم استفاده می شود که از مهمترین ویژگی فوم سرد می توان به حالت ارتجاعی بالای آن اشاره کرد.

نرمی فوم سرد به وضوح حس می شود به همین دلیل از این فوم در ساخت یا تعمیر مبل راحتی استفاده می شود چرا که استفاده از آن راحتی بسیاری در بدن شخصی که روی مبل می نشیند ایجاد می کند همچنین دوام این فوم نیز بسیار بیشتر از فوم گرم است.

 

فوم

اما از کجا بدانیم که فوم استفاده سرد است یا گرم؟

معمولا فوم ها قابل مشاهده و لمس هستند مخصولا اگر فوم بالش طبی را بخواهید تست کنید باانگشت به قسمتی از فوم فشار وارد کنید و پس از چند لحظه آنرا بردارید، در صورتیکه جای انگشت شما روی فوم باقی نماند، آن فوم، سرد است و اما اگر جای انگشتتان بصورت فرورفتگی باقی ماند یا آن را سوراخ کرد آن فوم، فوم گرم است. نکته دیگر این که در نظر داشته باشید فوم های سرد در دمای پایین سفت می شوند

پس در صورتیکه قصد خرید در فصل های سرد سال دارید، سفت بودن بیش از حد بالش یا تشکی مموری فوم (فوم سرد) در مغازه امری طبیعی است و زمان قرار گیری در محیطی با دمای طبیعی فوم نرم تر می شود و هر چه حرارت بیشتر باشد فوم نرم تر می شود.

فوم های سرد معمولا دارای آرم و تاریخ تولید هستند. اگر فومی دارای هیچ کدام نبود به احتمال زیاد فوم گرم میباشد.

 

بهترین برند فوم سرد

هنگام انتخاب برند فوم مبل باید توجه کنید که در ساخت محصولات  از چگالی بالای 42 کیلویی استفاده شده باشد زیرا استفاده از چگالی کمتر باعث میشود فوم کیفیت برگشت پذیری لازم را نداشته باشد و پس از مدتی مبل شکل و حالت اولیه خود را از دست بدهد. خرید مبلی که از فوم بی کیفیت ساخته شده است شاید در نگاه اول ارزان تر باشد اما دوام کافی را ندارد و شما مجبور میشوید یا مبل دیگری خریداری کنید و یا همان مبل را تعمیر اساسی کنید.

کیفیت فوم سرد به دو عامل دستگاه تزریق و مواد اولیه بستگی دارد.

بهترین نوع مواد اولیه ساخت کشور هایی همچون کره، اروپا و ترکیه است.

 

لیست قیمت تشک خوشخواب

بهترین فوم برای مبل راحتی

در پاسخ به سوال بهترین فوم برای مبل راحتی باید گفت که فوم مبل باید به راحتی فشرده شده و سریع به حالت قبل بازگردد. بعضی از فوم ها  بدلیل نرم بودن زیاد مناسب استفاده برای کف مبل نیستند و نباید در کف مبل استفاده شوند.

 

کاربرد فوم در انواع مبلمان

فوم مبل اسفنجی هست که در کف مبلمان، دسته های صندلی و ساخت کوسن ها استفاده میشود.فوم مبل بسته به نوع و روکشی که دارد متفاوت است.

بیشترین استفاده از فوم برای ساخت مبلمان در کف مبل است و بسته به نیاز در قسمت های دیگر نیز همچون دسته صندلی ها و یا کوسن ها استفاده میشود. تفاوت فوم مبل با اسفنج های دیگر در میزان چگالی ان است هرچه چگالی فوم بیشتر باشد طول عمر بیشتری نیز خواهد داشت.