تاثیر تشک مناسب برای خواب

تاثیر تشک مناسب برخواب

تاثیر تشک مناسب برای خواب

تاثیر تشک مناسب برای خواب، تضمین سلامتی شما

تاثیر تشک مناسب برای خواب بسیار مهم است. که در این مقاله به آن میپردازیم.خواب به فرآيندی گفته می شود که بصورت روتین دریک تایم مشخص از شبانه روز برای بدن اتفاق می افتد. در طی این فرایند ،فرد کنترلی بر روی محیط فیزیکی خود ندارد. و سطح هوشیاری پایین آمده، فعالیت بدن تغییر کرده و رویا و خواب دیدن جایگزین تصاویر واضح و واقعی میشود.

تعریف خواب در در علم روانشناسی

خواب فرایندی است که در آن بدن ریکاوری میشود و قوای جسمی و روانی برای بدست آوردن هوشیاری در سطح بالا بازیابی میشود.

داشتن یک خواب خوب نقش مهمی در تامین انرژی در زمان بیداری دارد.

میزان خواب مورد نیاز روزانه در هر فرد به عواملی همچون سن فرد و میزان فعالیت آن بستگی دارد. به طور متوسط هر فرد روزانه باید بین 7 تا 9 ساعت بخوابد.

 

تاثیر تشک بر خواب انسان

 

نقش خواب در زندگی

محققین به نتایج جالبی در تاثیر خواب در زندگی انسان رسیدند. اعم از اینکه خواب خوب چه تاثیری بر روی عملکرد ذهن، بدن، پوست، زیبایی و یا حتی تاثیر آن بر روی موفقیت شخصی و شغلی  دارد. شما فرض کنید بر روی یک موکت خشک به خواب بروید بعد از چند ساعت که بیدار شوید کوفتگی بدن و خستگی را حس میکنید. و در روز کارهایتان با برنامه ای که دوست دارید پیش نمیرود.

یکی از این موارد، تاثیر بدخوابی و یا کیفیت پایین خواب بر روی خلق و خو و بدن انسان است.

به گفته محققان هر انسان در طول شبانه روز به 6 تا 9 ساعت خواب نیاز دارد که این تایم در بر اساس سن انسان متغیر است. نوزادان و سالمندان سهم بیشتری از خواب نسبت به سایرین دارند.

حالا فرض میکنیم یک انسان بر اساس بیماری و یا مشکلات شخصی و دغدغه های زندگی نتواند به خواب کافی و یا با کیفیت دست پیدا کند، چه عوارض و مشکلاتی برایش پیش می آید:

  • کاهش سیستم ایمنی بدن
  • سردرد، بدن درد
  • اختلال در سیستم حافظه و عدم تمرکز
  • افسردگی
  • کاهش عضله سازی و افزایش چربی بدن
  • افزایش ریسک سکته مغزی و قلبی
  • و…..

 

تاثیر تشک بر خواب

 

خواب خوب در حوزه های زیر میتواند نقش بسزایی داشته باشد.

  • کنترل وزن
  • استرس کمتر
  • افزایش خلاقیت

 

نقش خواب در کنترل وزن

گرلین، هورمونی است که در معده ترشح می شود، و به هنگام گرسنگی سیگنال هایی را به مغز انتقال می دهد. میزان این هورمون، قبل از خوردن افزایش می یابد، یعنی درست زمانی که معده شما خالی است. بعد از خوردن، میزان هورمون کاهش می یابد.

لپتین، هورمونی است که از سلول های چربی ترشح می شود و گرسنگی و سیگنال های پر بودن را در مغز، سرکوب می کند.

زمانی که شما خواب کافی ندارید، بدن هورمون گرلین بیشتر و لپتین کمتری را ترشح می کند، در نتیجه، شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت و اشتهای شما نیز افزایش می یابد.

 

بنابراین افرادی که خواب مناسبی دارند از شاخص توده بدنی مناسب تری برخوردار هستند و کمتر در معرض چاقی قرار میگیرند.

تاثیر خواب بر استرس

خواب ناکافی و کمبود خواب باعث ترشح هورمون استرس به نام کورتیزول می­‌شود که اضطراب فرد را در روز بعد بالا می­‌برد. نکته ای که باید بسیار به آن توجه کرد اینست که در صورت تداوم استرس ممکن است فرد دچار افسردگی شود بنابراین باید به آن توجه زیادی داشت.

 

نقش خواب بر افزایش خلاقیت

آزمایش ها نشان داده است دانش اموزان و کارمندانی که خواب کافی و مناسبی داشته اند مفاهیم درسی را بهتر در حافظه سپرده اند و کارمندان نیز خطاهای کمتری داشته اند.

تاثیر تشک بر خواب انسان

 

تاثیر تشک مناسب برای خواب:

یکی از فاکتورهای اصلی که تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت خواب دارد، محل خوابیدن و تشک هست. تشک یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر روی کیفیت و حتی بهبود خواب است. تشک مناسب برای خواب به بهبود حافظه کمک میکند.به دلیل اینکه مغز در هنگام خواب در حال ذخیره اطلاعات دریافتی می باشد.

تشک خوب باعث می شود سر و بدن در هنگام خواب در حالت ایده آلی قرار بگیرد، وزن بدن بطور مساوی توزیع شود. از فشار به گردن و ستون فقرات جلوگیری میکند و در نهایت، تشک با کیفیت، آرامش در خواب را به شما هدیه می دهد.  

تشک مناسب و استاندارد از درد های عضلانی و کمردرد جلوگیری میکند. و تاثیر زیادی در عملکرد حافظه و تقویت آن دارد

 

انواع تشک مناسب برای خواب :

تشک های فنری:

تشک هایی که ساختار داخلی فنربندی می باشد. معمولا نرم و یا طبی نرم هستند که فنر آنها به دو مدل فنر متصل و فنر منفصل تقسیم می شود.

تشک های فنر متصل:

از قدیمی ترین تشک ها محسوب می شود و به صورت متصل به هم قرار دارند. انعطاف آن ها از تشک های دیگر بیشتر است که بسیار سبک می باشند. علاوه بر این مزایا این تشک ها هزینه بالایی ندارند. تشک فنری معایبی  را هم دارد که به دو مورد از آن ها اشاره میکنیم. اگر در تشک فنری متصل فنر ها از هم فاصله بگیرند باعث ایجاد صدا میشود در تخت های دو نفره فرد دیگر تکانی بخورد طرف مقابل این تکان را حس میکند.

تشک فنری منفصل :

بر عکس تشک متصل در تشک منفصل، فنر ها به صورت جداگانه در پاکت هایی قرارداده شده اند این امر باعث میشود که فنر ها از هم جدا نشن و عمر تخت بیشتر شود.  

حالا چطور بفهمیم یک تشک با کیفیت است  یا چه تشکی کیفیت لازم را ندارد و باعث بوجود آمدن مشکلاتی در راحتی خواب شما می شود.

خواب

در ادامه به فاکتورهای که یک تشک را، به یک تشک استاندارد برای خوابی آسوده تبدیل می‌کند می‌پردازیم:

متریال و کیفیت مواد اولیه تشک

به متریال و لایه های بکار رفته در تشک خوب دقت کنید. استحکام، مقاومت، نوع پارچه و دوخت تشک،نشانه های مرغوبیت تشک است. محصولی را تهیه کنید که دارای متریال با کیفیت باشد. در صورت داشتن سوال و یا ابهام حتما از فروشنده بخواهید توضیح شفافی در خصوص محصول در اختیار شما قراردهد.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله  خرید تشک خوشخواب ازکارخانه مراجعه نمایید.

 

ضمانت و گارانتی تشک

یکی دیگه از مواردی که کیفیت یک محصول را تقویت می‌کند.خدمات ارائه شده و ضمانت آن محصول است.

این فاکتور یکی از فاکتورهای مهم در جهت تشخیص کیفیت و همینطور نشان دهنده متریال و مواد اولیه است.

کارخانه و یا تولید کننده ای که محصول را با پشتیبانی خدمات و  ضمانت و گارانتی بالا ارائه می دهد، مطمئنا محصول با کیفیت تولید میکند.

اعتبار تولید کننده

سعی کنید تشک و محصول موردنظر خود را از برند شناخته شده  و فروشگاههای معتبر خریداری کنید و ریسک خرید تشک ارزان قیمت و فروشگاه بی نام نشان را فراموش کنید.

تشکهای که در کارخانه های بزرگ و برندهای نام آشنا تولید می‌شوند، مشخصا کیفیت بالاتری خواهند داشت.

تشک ایرامون

تشک های طبی و فنری ایرامون

کارخانه ایرامون، در لاین تخصصی تشک، با آگاهی لازم و تکیه بر دانش روز، به درک درستی از تاثیر یک تشک در ایجاد خوابی با کیفیت دست پیدا کرده است. در حال حاضر تولید کننده انواع تشکهای طبی و فنری می باشد. برند تشک ایرامون یکی از پرفروش ترین، لاین تشک های مجموعه است.  

ایرامون، آرامش خیالمون

ایرامون

 

این روزها با توجه به مشغله های روز افزون و سپری شدن ساعات زیاد در محیط بیرون از خانه، محل کار و همین طور ترافیک های طولانی، افراد ترجیح می دهند که به جای روش های مرسوم خرید یعنی مراجعه حضوری به فروشگاه های مختلف و جستجو در میان آن ها، روش های جدید و سریع تری را جایگزین کنند. فروشگاه اینترنتی ایرامون معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است. با اطمینان کامل از کیفیت ساخت و راحتی محصولات آن، به سایت ما مراجعه کنید و مجموعه ای از شیک ترین و بهترین انواع مبلمان ، سرویس ناهارخوری، شلف ، تجهیزات هتلی و خرید تشک خوشخواب و سرویس خواب خود را نیز از فروشگاه اینترنتی ایرامون خریداری کنید و در اسرع وقت با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.