انواع هتل ها بر حسب ستاره

انواع هتل ها بر حسب ستاره

انواع هتل ها بر حسب ستاره،کیفیتی که دارند درجه بندی می شوند. این کیفیت بر اساس مشخصه هایی نظیر خدمات رستوران هتل ، تفریحات ‏، چشم انداز اتاق ها ، امکانات و سایز اتاق ها ، خدمات ورزشی ، موقعیت و موارد این چنینی ارزیابی می شود.

‏انواع هتل های یک ستاره ای که آسانسور ندارد شاید همین کمبود باعث شود هیچوقت به درجه بالاتری نرسد. برای رسیدن به درجه بالاتر ‏همیشه مواردی بعنوان موارد اولیه باید وجود داشته باشد.

انواع هتل ها بر حسب ستاره :

هتل های 2 ستاره :

انواع هتل های دو ستاره معمولا مخصوص افرادی طراحی می شوند که نگران هزینه های اقامتشان هستند.هتل های دو ستاره معمولا 2 الی چهار طبقه هستند

بیشتر انواع هتل های دو ستاره ‏رستوران ندارند اما معمولا در جایی قرار می گیرند که اطراف آن رستوران هایی با قیمت مناسب پیدا می شود.‏

هتل های 3 ستاره :

انواع هتل های سه ستاره معمولا فضای بزرگتر و لابی شیک تر و مجهزتری نسبت به انواع هتل های دو ستاره دارند

رستوران انواع هتل های سه ستاره سطح متوسط است و خیلی بزرگ نیست.در انواع هتل های سه ستاره صبحانه به ‏صورت بوفه سرو می گردد.

در برخی از انواع هتل های سه ستاره ناهار و شام نیز در هتل سرو می گردد که باید با پرداخت هزینه ‏جداگانه از این امکانات استفاده کرد.

هتل های 4 ستاره :

انواع هتل های چهارستاره معمولا فضای بزرگ و رسمی دارند. در انواع هتل های چهار ستاره فردی برای ‏حمل کردن چمدان های مسافران مشخص شده است و آنها را تا اتاقهایشان همراهی می کند.

رستوران انواع هتل ها معمولا خدمات بیشتر و منوهای متنوع تری ارائه می ‏کنند. لابی انواع هتل های چهار ستاره فضای بزرگتر و ‏مبلمان بیشتری برای نشستن دارد.

هتل های 5 ستاره :

انواع هتل های پنج ستاره دارای سه رستوران مجزا با غذاهای متنوع ‏می باشند. تعداد اتاق های انواع هتل های پنج ستاره باید بالای 100 عدد باشد.

اتاق ها دارای با کیفیت ترین مبلمان و تختخواب هستند حتی ملحفه های موجود در اتاق ها نیز در امتیاز ستاره ‏هتل نقش دارند.

انواع هتل های پنج ستاره باید نهایت امکانات را داشته باشند که اغلب شامل وجود ‏VCR‏ ، لوازم بهداشتی با کیفیت ، دستگاه ‏پخش کننده ‏CD‏ و ‏DVD‏ ، مینی بار و سایر امکانات اولیه اتاق ها نظیر حمام مجهز به سشوار ، حوله ، دمپایی ، خط تلفن ، ‏تلویزیون و ..می باشند.خدمات تمیز کردن اتاق ها به صورت 24 ساعته ارائه می شود.

کارکنان در انواع هتل 5 ستاره : بسیار مرتب و یونیفرم پوشیده با لباسهای شیک ، مؤدب وآگاه و کارآمد و روابط عمومی خوب،نسبت ‏به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیارعالی سرویس می دهند.

انواع اتاق :

اتاق یک نفره :

اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و با علامت ‏SGL‏ نشان داده می شود ‏‏.‏

تاق دو نفره :

اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود .

دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی ‏است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت ‏DBL‏ نشان داده می شود.

تاق سه نفره :

اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم ‏چسبیده می باشد و ً با علامت ‏TPL‏ نشان داده می شود.

سوئیت ‏Suite‏:

به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است.

در بعضی از ‏هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد.

آپارتمان ‏Apartment‏ :

عبارت است ازیک هال و پذیرایی با یک ، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است . در ‏صورتی که دواتاقه باشد

معمولاً یک اتاق ( دبل ) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت .هر ‏آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک دارد.

کانکتد روم ‏Connected Room‏ :

دو اتاق تودرتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی ‏یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد، این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است.

کابانا ‏Cabana‏ :

اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست.

ساکن چنین اتاقی می ‏تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید .‏

فیستا سوئیت ‎ Fiesta Suite:

‎این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان ‏مجلس عروسی ، برای استراحت در اختیارعروس و داماد قرار می گیرد.

معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه ‏های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جداگانه ای ندارد‎.

انواع هتل؛ از هاستل تا هتل فرودگاهی

بسیاری از مردم انواع هتل ها را تنها با ستاره های آنها می شناسند و به احتمال زیاد کمتر کسی از وجود انواع مختلف اقامتگاه در جهان آگاه باشد.

شاید کنجکاو باشید بدانید که به جز هتل های ستاره دار، چه اقامتگاه های دیگری در سراسر جهان وجود دارند :

هتل آپارتمان(Apartment Hotel):

انواع هتل آپارتمان همانطور که از نام آن پیداست، ترکیبی از انواع هتل و آپارتمان است.

در واقع اقامت در انواع هتل آپارتمان درست مثل این است که شما یک آپارتمان را برای مدت اقامت خود اجاره کنید بدون اینکه نیازی به قرارداد داشته باشید.

یعنی هر زمان که بخواهید می توانید آنجا را ترک کنید. می توانید در آشپزخانه آشپزی کنید و هر امکاناتی که در خانه شخصی تان دارید، در آن بیابید. مدت اقامت در این نوع هتل ها هم از چند روز تا چند ماه وجود دارد.

هتل پانسیون :

انواع هتل های پانسیون بیشتر از آنکه هتل باشد، یک پانسیون است که در آن قوانین خاصی برای ورود و خروج و صرف صبحانه، ناهار و شام در نظر گرفته شده است.

این نوع از اقامتگاه ها که در داخل شهر واقع شده اند، از کمترین امکانات برخوردار بوده و به صورت ماهانه یا سالانه اجاره داده می شوند.

هتل تفریحی(Resort Hotel) :

انواع هتل های تفریحی یا ریزورت هتل ها نوع خاصی از هتل های لوکس هستند

که هم خود امکانات تفریحی متنوعی مانند پارک آبی یا استخر را در اختیار میهمانان قرار می دهند یا در نزدیکی جاذبه هایی چون ساحل ، چشمه های آبگرم، پیست اسکی و طبیعت بکر واقع شده اند.

هتل فرودگاهی(Airport Hotel) :

انواع هتل های فرودگاهی چنانکه از نام آن پیداست، به مسافران فرودگاه ها اختصاص دارد؛ مسافرانی که پرواز آنها کنسل شده و توقف و یا تأخیر طولانی داشته است.

البته کارکنان فرودگاه یا خلبانان هم اجازه اقامت در این نوع هتل ها را دارند. در هتل های فرودگاهی هزینه های خود را به صورت ساعتی از مشتریان دریافت میکنند.

بوتیک هتل(Boutique Hotel) :

مکانی نسبتا کوچک با حداکثر 200 اتاق، معماری مدرن و شهری، فضایی صمیمی و خودمانی و امکاناتی عادی و غیر لوکس ساخته می شود.

در واقع می توان گفت بوتیک انواع هتل ها قرار است اقامتگاه هایی خاص و منحصر به فرد باشند که هم چشم میهمانان و هم بازدیدکنندگان و گردشگران را به خود خیره می کنند.

متل(Motel) :

متل ترکیبی از دو کلمه موتور و هتل است و از جنبه معماری، کارکنان، خدمات، قیمت و مدت اقامت تفاوت هایی با انواع هتل های معمولی دارد.

در حقیقت متل ها در بهترین حالت یک یا دو طبقه داشته و میهمانان به طور مستقیم از پارکینگ به اتاق ها دسترسی دارند.

هاستل(Hostel) :

هاستل(Hostel) در حقیقت از ترکیب دو واژه Host به معنای میزبانی و Hotel به وجود آمده است. پس می توان گفت هاستل یعنی اقامتگاهی که قرار است در آن فضایی صمیمی را تجربه کنید.

انتظار تشریفات خاص هتل ها را هم نداشته باشید. به طور کلی هر اتاق هاستل چیزی در حدود 2 تا 8 تخت دارد و سرویس بهداشتی و آشپزخانه نیز بیرون از اتاق و مشترک هستند.

 

در سایت ایرامون میتوانید نواع هتل ها بر حسب ستاره،اتاق که با قیمت مناسب و چیدمان عالی،مطابق با سلیقه شما طراحی شده‏‏‏ ‏را استفاده کنید. ‏‏ ‏ ‏‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏

‏ ‏