رفع زردی تشک با 5 روش مختلف

رفع زردی تشک

رفع زردی تشک با 5 روش مختلف

بهداشت تخت نیز همانند بهداشت خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که تختخواب به طور مستقیم با پوست مو ما در ارتباط است باید نظافت تشک و بالش به طور کامل رعایت شود.

اغلب تشک ها بعد از مدتی دچار زردی و کدر شدن میشوند در مرحله اول برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از محافظ تشک استفاده کنید. اما اگر تشک خوشخواب زرد شده باز هم نگران نباشید با کمک راهکار هایی که در این مقاله بیان کردیم میتوانید به رفع زردی تشک بپردازید.

راهکار های ساده و موثر برای رفع زردی تشک

تشک کثیف

استفاده از جوش شیرین و اسطوخودوس

مقداری جوش شیرین را با یک یا دوقطره روغن اسطوخودوس ترکیب نمایید و این ترکیب را بین 15 تا 20 دقیقه روی محلی که لک شده قرار دهید. این روش یکی از راه های قدیمی برای پاک کردن لکه های تشک هست.

 

رفع زردی تشک با بخارشوی

اگر بخارشوی دارید میتوانید برای تمیز کردن تشک از آن استفاده کنید دقت داشته باشید که برای نتیجه بهتر باید چندبار اینکار را تکرار کنید. برای ازبین بردن رطوبت نیز می توانید از سشوار یا یک تکه پارچه کمک بگیرید.

استفاده از شوینده

مقداری از وایتکس یا هر شوینده دیگری را که در دسترس دارید با مقداری آب ترکیب کنید و با کمک یک پارچه تمیز محل آلودگی را پاک نمایید. شوینده های آنزیم دار این قابلیت را دارند که لکه هارا براحتی پاک کنند.

محافظ تشک

اسپری پاک کننده چند منظوره

پاک کننده های چند منظوره قابلیت پاک کردن انواع لکه ها را دارند. این شوینده ها از ترکیب وایتکس، مواد شوینده و خوشبو کننده ها تشکیل شده اند. محلول را به محل موردنظر اسپری کنید و سپس با یک دستمال پارچه ای مرطوب روی آن بکشید برای نتیجه گیری بهتر نیز میتوانید از بخارشوی کمک بگیرید.

 

استفاده از دستگاه مبل شوی خانگی

دستگاه مبل شوی حاوی یک موتور مکنده است که آلودگی ها و مواد شوینده را از روی تشک جمع و به داخل میکشد به همین خاطر برای از بین بردن لکه ها بسیار مناسب میباشد.

 

علت زرد شدن تشک تختخواب

رفع زردی تشک

عرق کردن بدن هنگام خواب

ممکن است به دلایل مختلفی همچون گرمای بیش از حد اتاق و یا عوامل مختلف دیگر عرق کنید و همین عامل باعث زردی تشک شود. برای جلوگیری از این مشکل دمای اتاق را در حد مطلوبی نگه دارید ویا از محافظ های تشک استفاده نمایید.

 

ریختن نوشیدنی روی تشک

اگر جزء افرادی هستید که عادت دارند روی تخت نوشیدنی و غذا بخورند باید حواستان به تمیزی تشک باشد در این جور مواقع تشک نیازمند مراقبت بیشتری است.

 

استفاده نکردن از کاور و محافظ برای محافظت از تشک

محافظ و یا کاور تشک میتواند براحتی از لکه دار شدن پارچه جلوگیری کند و شستشو آن به مراتب راحت تر از شستن خود تشک است.

تمیز کردن تشک

نتیجه گیری

در این مقاله نکاتی را بیان کردیم که رعایت آنها باعث میشود تشک تخت زرد و یا لکه دار نشود همچنین اگر تشکی دارید که دارای لکه است با شوینده هایی که در مقاله گفتیم قابل تمیز شدن میباشد. بهتر است برای نتیجه بهتر همان لحظه که لک ایجاد میشود آنرا بشورید.برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله  خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.