میزناهارخوری ام دی اف بهتر است یا چوب؟

میزناهارخوری

میزناهارخوری ام دی اف بهتر است یا چوب؟

شاید با خود فکر کنید که اکثر میزناهارخوری های داخل بازار از چوب میباشند اما در اصل جنس بیس کار از چوب مصنوعی همچون (ام دی اف نئوپان) میباشد که روکش بیرونی آن از چوب میباشد.

در این مقاله همراه ما باشید تا مزایای و معایب استفاده از هرکدام را بررسی کنیم.

ام دی اف بهتر است یا چوب

ام دی اف MDF مخفف واژه Medium Density Fiberboard است که جزء فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود. در حقیقت MDF نوعی تخته فیبر است که از خُرده چوب (در مواردی با کیفیت پایین‌تر از ساغه غلات، برنج، نیشکر و … )، چسب رزین و یک سری مواد افزودنی تشکیل شده و سپس با کمک پرس، گرما و فشار لازم برای عمل کردن چسب و ایجاد ورق ام دی اف اعمال می‌شود.

 

سرویس ناهارخوری چهار نفره کلاسیک با صفحه mdf

معمولا چوب هارا به دلیل انعطاف و شکل پذیری بالا به طرح های مختلفی همچون منبت و معرق در می آورند.و به طور معمول وسایلی که با چوب طبیعی ساخته میشوند و جزو کالاهای لوکس محسوب میشوند.

با رشد فراوان محصولات چوبی و قطع شدن درختان این صنعت نیاز خود را از طریق استفاده از ام دی اف برطرف کرد. ام دی اف به دلیل سطح لعابی که دارد نیازی به رنگ آمیزی ندارد. همچنین در مقابل خطراتی همچون پوسیدگی، رطوبت و موریانه مقاوم است. علاوه بر موارد بالا سطح  ام دی اف صاف است و برای برش دادن آن نیاز به مهارت کمتری نسبت به چوب میباشد. همه اینها باعث شده است که قیمت نهایی و هزینه ساخت محصولات ام دی اف بسیار کمتر از محصولات چوبی باشد.

 

میز غذاخوری چوبی

اگر به دنبال کاری هستید که سالیان سال برای شما عمر کند استفاده از چوب درختان بلوط، گردو و افرا می تواند انتخاب خوبی باشد. شما میتوانید رنگ روکش چوب خود را براساس سلیقه خود انتخاب کنید اما به این موضوع دقت داشته باشید که استفاده از رنگ های خنثی هیچوقت قدیمی نمیشد و از آن خسته نخواهید شد همینطور باسایر لوازم خانگی همچون مبلمان براحتی ست میشود.

مشاهده انواع میز ناهارخوری

میزغذاخوری

غذاخوری ام دی اف

میز ناهار خوری های mdf معمولا به سختی تمیز میشوند و اگر خط و خشی روی آن بیفتد زیبایی اولیه خود را از دست میدهد.

اگر میخواهید از میزغذاخوری mdf استفاده کنید بهتر است میز با روکش وکیوم باشد.این روکش یک خلا روکشی ضدخش و ضد آب ایجاد میکند و باعث استحکام و ماندگاری بیشتر میز میشود.همچنین اگر میخواهید میز ناهارخوری دارای طرح ها و نقش نگار های خاص باشد mdf این قابلیت را نخواهد داشت. ناگفته نماند که میز mdf از میز چوبی در برابر رطوبت مقاوم تر است.

 

مزایا و معایب میز چوب و ام دی اف

مزایای میزناهار خوری چوبی

  • طول عمر بالا
  • قابلیت رنگ شدن بطور کامل
  • امکان ایجاد نقش نگار بر روی آن
  • تنوع بالا

معایب میز ناهارخوری چوبی

  • قیمت بالا
  • میزان مقاومت کم در برابر رطوبت

مزایای میز ناهارخوری ام دی اف

  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • قیمت مناسب

 

نتیجه گیری:

همینطور که در بالا اشاره کردیم هر کدام از میزناهارخوری ها دارای مزایا و معایبی میباشند و شما باید طبق سلیقه و بودجه ای که در نظر دارید یک کدام را انتخاب کنید شما میتوانید انواع میزناهارخوری ها همچون میزناهارخوری صفحه سنگ و… را در سایت ایرامون دیدن و سفارش دهید.