انواع کفی تختخواب

کفی تختخواب

انواع کفی تختخواب

همانطور که از اهمیت تشک خوشخواب برای کمردرد گفتیم لازم است که در مرحله بعد به کفی تختخواب دقت کنید. کفی تخت باید طوری باشد که علاوه بر راحتی دوام بالایی داشته و براحتی خراب نشود. اگر کفی تختخواب توانایی تحمل وزن تشک را نداشته باشد عملا تشک هم کارایی ندارد. امروزه کفی تخت در دو نوع چوبی و فلزی در بازار موجود میباشد.

کفی تخت چوبی

رایج ترین مدل کفی تخت، کفی چوبی در سرویس خواب میباشد. جنس این کفی از دو نوع چوب سفید روسی و نئوپان میباشد. کفی های چوبی معمولا دو قسمتی هستند تا حمل نقل آن راحت تر باشد. کفی چوبی نباید نازک باشد تا بتواند وزن تشک را تحمل کند. مزیت این مدل اینست که اگر قسمتی از کفی آسیب ببیند لازم نیست کل کفی را عوض کنید.

 

کفی تختخواب چوبی

مزایا و معایب کفی تختخواب چوبی چیست؟

بهتر است قبل از خرید تختخواب هایی که کفی چوبی دارند با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شویم:

از مزایای اصلی کفی تخت چوبی میتوان به درسترسی راحت و سرو صدای کمتر اشاره کرد.

معرفی معایب کفی چوبی برای تخت خواب:

مهم ترین علت خراب شدن کفی چوبی اینست که در برابر حشرات مقاوم نیستند و در صورتی که چوب کف تخت را بخورد باید کل تخته را عوض کنید.

سف

کفی تخت فلزی

معایب کفی تخت فلزی

کفی های فلزی مارا یاد تخت های خوابگاهی و سربازی می اندازند. کفی های فلزی بصورت یکسره هستند و ممکن است بخاطر جنس سفتی که دارند باعث کمردرد شوند. کفی های فلزی اگر خم شوند قابل تعمیر نیست و باید اصلاح شود. بسیاری از افراد بخاطر سروصدای زیاد تخت از آن راضی نیستند.

 

کفی تختخواب فلزی

مزایا کفی تخت فلزی

از مزایای این مدل کفی میتوان به مقاوم بودن در برابر حشرات و مقاومت ذر برابر حرارت اشاره کرد. اگر مقاومت کفی در اولویت اول شما میباشدکفی فلزی مناسب تر است.

 

جدیدترین نوع کفی، کفی جکدار

کفی جکدار بروز ترین نوع کفی در بازار میباشد.که خود به دو نوع جکدار تمام کلاف و جکدار نیم کلاف تقسیم میشوند. کفی های جکدار سایز های مختلفی دارند و برای همه مدل تختخواب از تخت نوجوان تا تخت دونفره تاشو قابل استفاده میباشند.

بررسی مزایا و معایب کفی جکدار

ممکن است بعضی از افراد قیمت کفی های جکدار را زیاد بدانند اما این مدل دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

مزایای خرید کفی جک دار

  • ایجاد فضایی برای قراردادن وسایل اضافی زیر تخت:
  • استحکام بالا
  • سرو صدای کم
  • قابل تعمیر بودن
  • نصب آسان
  • امکان تغییر سایز تخت

کفی تختخواب

معایب خرید کفی جک دار

تنها ایرادی که میتوان از کفی های فنردار گرفت قیمت بالاتر ان نسبت به سایر مدل ها میباشد. ولی باید به این نکته توجه کنید که باتوجه به ماندگاری بالایی که دارد دیرتر مجبور به تعویض آن میشوید.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع کفی های تخت آشنا کنیم و در ادامه به بررسی مزایا و معایب هرکدام پرداختیم به این نکته توجه کنید که برای جلوگیری از کمردرد علاوه بر انتخاب تشک نرم کفی هم مهم میباشد.