راهنمای طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب به همراه 50 ایده

راهنمای طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب به همراه 50 ایده

دکوراسیون اتاق خواب

معمولا افراد پس از سپری کردن یک روز کاری شلوغ به اولین جایی که برای استراحت پناه میبرند اتاق خواب میباشد. به همین دلیل باید در طراحی دکوراسیون اتاق خواب خواب ذقت کافی را داشته باشند تا علاوه بر ایجاد راحتی و حس آرامش، فضای اتاق خواب فضایی زیبا نیز باشد.از آنجا که اتاق خواب محیطی کاملا شخصی است چقدر خوب میشود اگر هر کس براساس سلیقه و روحیاتی که دارد اتاق اش را طراحی و چیدمان کند.

ما ذر این مقاله سعی کرده ایم نکات و ایده هایی که باعث زیباترشدن دکوراسیون اتاق خواب شما میشود را بیان کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

به این نکته توجه کنید که تمام ایده ها برای شما مناسب نمیباشد شما باید براساس سلیقه، میزان بودجه ، میزان فضا، جنسیت و علایق خود سبک ذکوراسیون خود را انتخاب کنید.

 

انواع دکوراسیون اتاق خواب

  • دکوراسیون اتاق سلطنتی
  • دکوراسیون اتاق مدرن و کلاسیک
  • دکوراسیون اتاق سبک مینیمال
  • دکوراسیون اتاق سبک روستیک (روستایی)

 

دکوراسیون اتاق سبک روستیک (روستایی)

این نوع دکوراسیون همانطور که از نامش پیداست به ایجاد بافت روستایی و حس سادگی و کهنگی و همینطور طبیعی و دست ساز بودن تاکید دارد. در این نوع معماری المان های چوب و سنگ زیاد دیده میشود. این سبک سعی کرده است حال هوای خانه های روستایی را به تصویر بکشد. مهم ترین المان این سبک استفاده از چوب های طبیعی است.

 

سبک روستایی

سبک روستایی

سبک روستیک

سبک روستایی

دکوراسیون اتاق خواب سبک مینیمال

سبک زندگی یک مینیمالیست طوری است که سعی کرده است با حفظ ملزومات اساسی از خرید وسایل غیر ضروری و شلوغ خودداری کند. مهم ترین نکته ذر این سبک استفاده از رنگ های خنثی و تک رنگ میباشد. امروزه بدلیل مشغله های زیاد فکری و شلوغی محیط کار خیلی از افراد به سبک مینیمال روی آورده اند.

 

چیدمان اتاق خواب سبک مینیمال

چیدمان اتاق خواب سبک مینیمال

چیدمان اتاق خواب سبک مینیمال

چیدمان اتاق خواب سبک مینیمال

چیدمان اتاق خواب سبک مینیمال

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و کلاسیک

استفاده از آیینه های زیاد، پرده های سرتاسری گلدان و مجسمه های برنزی نشان از سبک کلاسیک میباشد. سبک کلاسیک را میتوان براساس تقارن و تعادل شناخت. در این سبک از معماری دیوار های کچ کاری شده و شومینه زیاد به چشم میخورد.

 

سبک مدرن

سبک مدرن

دکوراسیون اتاق سلطنتی

در این سبک از معماری همه چیز در شکیل ترین حالت ممکن خود میباشند استفاده از رنگ های طلایی نقره ای و مشکی یا زرشکی زیاد به چشم میخورد مبلها و سرویس خواب دارای برجستگی هستند و کمد و دیگر وسایل دارای تاج و قاب میباشند.

 

اتاق خواب مدرن

پرده در دکوراسیون اتاق خواب 

لزوما استفاده از پرده های گران قیمت ملاکی برای زیباتر شدن اتاق خواب نمیباشد بلکه استفاده از یک پرده خوب که متناسب با فضای اتاق باشد مهم میباشد. بسته به شرایط هر کس نوع پرده نیز میتواند متفاوت باشد. به طور مثال از پرده های فانتزی میتوان برای اتاق کودکان و یا نوجوانان استفاده کرد اگر پرنور و روشن بودن اتاق برایتان مهم است استفاده از پرده های توری بهترین گزینه میباشد همچنین شما میتوانید از پرده های توری با پارچه های دیگر بصورت ترکیبی استفاده کنید .

نکته ای که خیلی میتواند به شما در طراحی بهتر اتاق خواب کمک کند، همخوانی داشتن سرویس اتاق خواب با رنگ و جنس پرده اتاق خواب است.

 

 

کمد دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

کمد دیواری یکی از وسایل ضروری و مهم میباشد که استفاده از آن باعث نظم بیشتر اتاق خواب میشود اگر فضای کافی برای استفاده از کمد دیواری و تختخواب را ندارید میتوانید از مبل تختخواب شو و یا تخت تاشو استفاده کنید. امروزه مدل های مختلفی از کمد دیواری در بازار موجود میباشد شما میتوانید کمدی را خریداری کنید که دارای قسمت های مختلف برای آویزکردن لباس، جاسازی کیف و بخشی بصورت کشو برای قرار دادن لباس ها باشد.

کف در دکوراسیون اتاق خواب

برای کف اتاق خواب میتوانید از پارکت، کفپوش و یا سرامیک استفاده کنید هنگام انتخاب به این نکته توجه کنید که کف سرامیک بسیار راحت تر از پارکت تمیز میشود ولی از طرفی آشغال و کثیفی در سرامیک بیشتر به چشم میآید.

کتابخانه در دکوراسیون اتاق خواب

قطعا ایجاد فضایی برای قراردادن کتاب ها به شما حس خوبی را القا خواهد کرد همچنین قراردادن کتاب ها در دسترس خود باعث میشود حس مطالعه را در شما افزایش یابد علاوه بر همه اینها زیبایی اتاق را چند برابر خواهد کرد شما میتوانید برای ایجاد کتابخانه از قفسه های چوبی و یافلزی و یا شلف استفاده کنید.

 

فرش و قالیچه در دکوراسیون اتاق خواب

نکاتی که قبل از خرید فرش باید به آنها توجه کنیم:

  • کفپوش اتاق خواب
  • اندازه فرش
  • رنگ فرش
  • طرح دکور اتاق خواب

به این نکته توجه کنید که تضاد بین رنگ فرش با کف اتاق خواب میتواند هارمونی خوبی را ایجاد کند. اگر کف اتاق خواب تیره است استفاده از رنگ های روشن میتواند گزینه خوبی باشد.

اندازه فرش ها نیز باید طوری باشد که در ها و کمد ها براحتی باز شود. اگر اتاقی که دارید کوچک است بهتراست از فرش های کوچک تر استفاده کنید. زیرا طرح فرش باعث میشود توجه زیادی را به خود جلب کند و بخش های دیگر اتاق دیده نشود.

آینه در دکوراسیون اتاق خواب

معمولا به خاطر وجود لباس ها در اتاق خواب حاضر شدن نیز در آنجا میباشد به همین خاطر وجود یک آیینه قدی بسیار کاربردی میباشد اگر آیینه را طوری قراردهید که تابش نور به آیینه برخورد کند و در فضا انعکاس پیدا کند باعث روشنایی بیشتر اتاق خواب نیز خواهد شد.

سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب نیز از وسایلی میباشد که باید حتما متناسب با دکوراسیون و فضایی که در اختیار دارید انتخاب شود. بهتر است مدل تختخواب خود را براساس میزان فضایی که دارید انتخاب کنید به طور مثال استفاده از تخت های تاشو و تخت های دونفره میتواند به بهینه استفاده کردن از محیط کمک کند.

دکوراسیون اتاق خواب بزرگ

در اتاق خواب های بزرگ شما میتوانید فضا اتاق را تقسیم کنید و قسمتی را برای مطالعه و کار در نظر بگیرید و در قسمت دیگر از تختخواب، آباژور، آیینه و … استفاده کنید. استفاده از نور های مخفی میتواند فضای اتاق را زیباتر کند.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

در اتاق های کوچک بهتر است برای خلوت تر نشان دادن فضا از رنگ های خنثی و تک رنگ استفاده کنید. نکته دیگر اینست که تخت ها و کمد ها کاملا چسبیده به اتاق باشد. استفاده از کمد های دیواری و شلف قفسه به بهینه تر شدن فضا کمک خواهد کرد.

 

توی این مقاله سعی کردیم نکاتی را که باعث استفاده بهتر از فضا و المان های موثر در اتاق میشود را بیان کنیم امیدواریم که این مقاله به طراحی هرچه بهتر فضای اتاق خوابتان کمک کند.برای مطالعه بیشتر به مقاله خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه کنید.