آشنایی با تشک مموری فوم

تشک مموری فوم

آشنایی با تشک مموری فوم

اگر قصد خرید تشک خوشخواب از کارخانه را به تازگی داشته اید اسم تشک های مموری فوم را به احتمال زیاد، زیاد شنیده اید. تشک های مموری فوم از خانواده تشک های معمولی هستند اما تفاوت های زیادی دارند این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با تشک های مموری فوم بیشتر آشنا شوید و به نکاتی که هنگام خرید این تشک ها باید به آنها دقت نمود اشاره کنیم.

تشک مموری فوم

تشک مموری فوم چیست؟

“فوم هوشمند (مموری فوم) با ماده ای که دانسیته و چگالی آن بالا می باشد به نام فوم پلی یورتان ؛ تشکیل می شود که تجهیزات پزشکی و صنعت تشک خواب از آن بهره فراوان می برند. فوم پلی یورتان دسته ای از مواد می باشند که رفتاری میان دو خاصیت ویسکوز بودن و کشسان بودن از خود نشان می دهند. این نوع فوم ها در واکنش به حرارت بدن و فشار وارد شده واکنش نشان داده و کمتر از چند دقیقه حالت و قالب بدن را به خود می گیرند. از این رو به آن فوم هوشمند نیز گفته می شود.”

 

بهترین نوع تشک

قطعا نمیتوان این مدل از خوشخواب ها رو بهترین نوع تشک ها دانست زیرا خرید تشک کاملا بستگی به شخص دارد به طور مثال وزن فرد، سن فرد ، وضعیت جسمانی و…  همچنین میزان سفتی و نرمی تشک نیز بستگی به خود فرد دارد . اما به طور کلی استفاده از تشک های مموری فوم رضایت زیادی را به دنبال داشته است. اگر این تشک ها از مراکز معتبری که کیفیت ساخت بالایی دارند تهیه شود قطعا عملکرد قابل قبولی خواهند داشت.

 

 

 

تشک مموری فوم

مزایای تشک مموری فوم

  • محدود کردن انتقال حرکات
  • آزاد کردن نقاط فشار
  • طول عمر بالا
  • پشتیبانی از ستون فقرات و مفاصل

 

آزاد کردن نقاط فشار: فشار زیاد شخص بر یک ناحیه تشک به مرور زمان باعث گود شدن اون ناحیه میشود یکی از مهم ترین تفاوت مموری فوم با سایر تشک ها اینست که تشک های مموری فوم وزن وارد شده را در سطح تشک توزیع میکنند

 

 

محدود کردن انتقال حرکات: در تشک های دو نفره معمولا حرکت یک نفر در روی تشک باعث ایجاد سرو صدا و مزاحمت برای فرد دیگر میشود اما در تشک های مموری فوم نیروی وارد شده توسط ماده فوم جذب میشود و اثر حرکتی به سمت دیگر تشک منتقل نمیشود.

 

طول عمر بالا: با توجه به ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم تشک های مموری فوم در طول زمان کمتر دچار شکم دادن و خم شدن میشوند.

 

پشتیبانی از ستون فقرات و مفاصل: این تشک ها وزن را به طور مساوی در سطح تشک پخش میکنند. و خیلی سریع به حالت فرم بدن در می آیند.

 

 

تشک

معایب تشک های مموری فوم

بعضی از ویژگی های این تشک ها ممکن است برای بعضی از خریداران خوشایند نباشد به همین خاطر از خرید خود منصرف شوند ولی در حقیقت اینها عیب های تشک نبوده اند.

  • هنگام خوابیدن گرم میشوند:ممکن است مشتری گرمایی که تشک بعد از خوابیدن بر روی آن برای افراد ایجاد میکند را مخصوصا در فصل تابستان را دوست نداشته باشد به همین خاطر بهتر است هنگام خرید به این نکته توجه کنید.
  • ممکن است کمی بو بدهند: در کارخانه هایی که افزودنی های طبیعی افزوده نشده است ممکن است این مشکل وجود داشته باشد.