لیست کامل اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

اجزای تشکیل دهنده مبل تختخوابشو

لیست کامل اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

قبل از انتخاب مدل سرویس خواب باید سبکی که برای دکوراسیون خانه در نظر گرفته اید را مشخص کنید. بیایید کمی در باره سبک های مختلف صحبت کنیم امروزه انتخاب سبک دکوراسیون داخلی وسایل خانه و به دلیل تنوع بالا سبک ها، کار را کمی پیچیده تر کرده است اما با آشنا شدن سبک ها میتوانید براساس علایق شخصی و فضایی که در نظر دارید بهترین انتخاب را داشته باشید. با ما همراه باشید تا پس از آشنا شدن با سبک های مختلف با اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب هم آشنا شویم تا بتوانید هنگام خرید وسابل خانه بهترین انتخاب را داشته باشید.

از سبک های دکوراسیون پر طرفدار میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دکوراسیون مدرن
  • دکوراسیون مینیمال
  • دکوراسیون بوهمیان
  • دکوراسیون سلطنتی
  • دکوراسیون مونوکوروم

 

 

پس ازاینکه سبکی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید میتوانید براحتی مدل سرویس خواب را هم انتخاب کنید اما بهتر است قبل از ان درباره اینکه سرویس خواب شامل چه چیز هایی میشود صحبت کنیم

اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب

  • تختخواب
  • پاتختی
  • میز آرایش
  • آیینه
  • کمد
  • و پاف

آیینه دراور

آیینه دراور اورانوس

تختخواب:

تقریبا میتوان مهم ترین جزو از سرویس خواب را تختخواب دانست به دلیل اینکه تایم استراحت و خواب ما با این وسیله در ارتباط است. علاوه بر اهمیت بالای آن نقش مهمی هم در دکوراسیون و زیبایی اتاق دارد. برای خرید یک تختخواب خوب باید به فضایی که در اختیار دارید مقدار بودجه ای که در نظر گرفته اید، سبک دکوراسیون خود و سایز بدن دقت نمایید.

امروز تختخواب ها دارای مدل های مختلفی هستند که در ادامه به آنها میپردازیم:

  • تختخواب کشودار:در این تختخواب ها در زیر تخت کشوهایی وجود دارد برای قرار دادن وسایل و یا لباس .از آنجا که اکثر مردم از کمبود فضا رنج میبرند استفاده از این تخت ها میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد ضمن اینکه اگر بخواهید آنها را جدا سفارش دهید هزینه بیشتری نیز باید بپردازید.
  • تختخواب چوبی:  اگر جزو افرادی هستید که استفاده از وسایل چوبی را دوست دارید میتوانید تختخواب خود را هم از این نوع انتخاب کنید. فقط نکته ای که باید به آن توجه کنید اینست که چوب باید از جنس و ضخامت خوبی برخوردار باشد تا اگر فشار زیادی به ان وارد شد نشکند.
  • تخت جکدار: یکی دیگر از تخت های خوب که به شما کمک میکند از فضایی که دارید بصورت بهینه استفاده نمایید تخت جکدار است این مدل تخت ها با کمک جکی که دارند باز بسته میشوند. این مدل برای کسانی که در آپارتمان زندگی میکنند میتواند گزینه خوبی باشد.
  • تختخوابشو: این مدل هم مزایای فراوانی دارد ویژگی متمایز مبل تختخوابشو با سایر مدل ها در اینست که این تخت ها براحتی جابجا میشوند.و سبک تر هستند اگر دوست دارید که بیشتر در مورد مزایای مبل تختخوابشو بدانید مقاله زیر را حتما بخوانید.

خرید مبل تختخوابشو مشهد

اندازه تختخواب استاندارد برای سرویس خواب

 

اندازه استاندارد برای تخت های یکنفره 90 تا 110 سانتی متر میباشد.

اندازه استاندارد برای تخت های دونفره 135 تا 150 سانتی متر میباشد.

ارتفاع تخت بین ۳۵ تا ۴۰ سانت توصیه شده است تا برای نظافت تخت کار شما آسان تر شود.

 

نکات مهم هنگام خرید تخت سرویس خواب

اگر بچه کوچک دارید و قصد خرید تخت فرفرژه را دارید باید تختی را انتخاب کنید که لبه تیزی نداشته باشد.

 

میز آرایش یا میز توالت

همینطور که از نامش پیداست این میز ها برای سامان دهی وسایل آرایشی خانه استفاده میشوند و معمولا در کنار میز یک صندلی هم برای راحت شدن کار در نظر گرفته میشود. میز آرایش معمولا با سرویس خواب بصورت ست ارائه میشود.

 

نکاتی که هنگام خرید میز آرایش سرویس خواب باید دقت کنید:

خیلی از افراد زیبایی میز آرایش برای آنها کافیست اما باید به این نکته توجه کنید که آیینه آن به میز متصل است یا خیر ؟

وصل بودن آیینه به میز برای کسانی که بچه کوچک دارند بهترین انتخاب است

 

پاتختی سرویس خواب

پاتختی معمولا در کنار تختخواب خریداری میشود. خرید یک پاتختی برای قرار دادن وسیله های ضروری کنار تخت است. ارتفاع پاتختی باید طوری باشد که زمانی که روی تخت هستید بتوانید چیزی را جابجا کنید و بردارید. ارتفاع بین 65 تا 70 انئازه استاندارد توصیه شده میباشد.

 

 

آیینه سرویس خواب

معمولا وجود آیینه قدی خیلی واجب نیست و میتوان بجای آن از همان آیینه دراور استفاده کرد.

 

 

کمد سرویس خواب

این مورد هم بستگی به فضایی که در اختیار دارید و مقدار لباس وسایل شما دارد یکی از انتخاب های خوب خرید کمد دیواری هایی است که آیینه قدی و یا آیینه کوچک تری دارند.

 

پاف سرویس خواب

 

اگر نمیدانید که پاف چیست مقاله انواع پاف را مطالعه کنید پاف ها هم به عنوان صندلی و هم به عنوان میز و صندوقچه ای برای نگهداری از وسایل استفاده میشود همچنین بعضی از افراد برای زیبایی بیشتر پاف را خریداری میکنند اما لزومی برای خرید آن نیست.

نتیجه گیری

ما در این مقاله اجزای تشکیل دهنده سرویس خواب را معرفی کردیم اما انتخاب اینکه کدوم یکی را بخرید کاملا به نیاز های شما و مقدار فضایی که دارید بستگی دارد. امیدواریم که خواندن این مقاله به شما کمک کرده باشد و خرید خوبی داشته باشید.

همچنین با مراجعه به مقاله خرید تشت خوشخواب از کارخانه خریدی بی واسطه و قیمت مناسب داشته باشید.