تفاوت مبل تختخوابشو با تخت در چیست؟

تفاوت مبل تختخوابشو با تخت در چیست؟

مهم ترین نیازی که از یک تخت داریم ایجاد احساس راحتی و آرامش و یک خواب راحت است. تخت خواب خوب باید بتواند خستگی یک روز کاری را از تن جدا کند. در کنار تختخواب ها مبل تختخوابشو نیز میتواند انتخاب خوبی باشد. شاید با خود بگوید که کدام یک انتخاب بهتری است در ادامه به معرفی هر کدام، مزایا و معایب و تفاوت مبل تختخوابشو و تخت میپردازیم. تا با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

مبل تختخوابشو و مزایای آن

مبل تختخوابشو به مبلی گفته میشود که دارای یک تشک میباشد و این تشک قابلیت جمع شدن و بازشدن را داراست .

مبل تختخوابشو را معمولا به چند دلیل خریداری میکنند. این مبل بدیل فضای کمی که اشغال میکند برای افرادی که فضای کمی در اختیار دارند بهترین گزینه میباشد.

از مبل تختخوابشو میتوان برای مواقعی که مهمان دارید استفاده کنید.

همچنین میتوانید از این مبل برای اتاق کار استفاده کنید تا در مواقعی که نیاز به استراحت دارید آن را تبدیل به تخت کنید و در حالت عادی نیز به شکل مبل از آن استفاده کنید.

مبل تختخواب شو شانلی

معمولا شرکت های بزرگ مکانی را برای استراحت کارکنان در نظر میگیرند و از مبل تخت شو استفاده میکنند.

خیلی از اوقات بسیاری از دانشجوها نیز بدلیل فضای کمی که در اختیار دارند از مبل تختخوابشو استفاده میکنند.

 

تفاوت تخت و مبل تختخوابشو

 

اگر تازه عروس هستید و یا فضای زیادی در اختیار دارید قطعا پیشنهاد ما به شما استفاده از تخت میباشد اما اگر میخواهید با خرید دو محصول تخت و مبل راحتی را باهم داشته باشید پیشنهاد مبل تختخوابشو است

 

انواع تخت

 

  • تخت تاشو

    • یکی از محصولات جدیدی که طرفداران زیادی بین مردم پیدا کرده است تخت تاشو میباشد تخت تاشو به کمک جکی که دارد براحتی باز و بسته میشود و شما نیاز به انرژی زیادی برای باز و بسته کردن تخت ندارید. در این مدل تخت ها باید دقت کنید که فضای کافی برای باز شدن تخت را داشته باشید. قیمت این تخت ها باتوجه به متریال استفاده شده متغییر میباشد.
  • تخت تاشو دیواری

    • تخت تاشو دیواری نیز همانند تخت تاشو میباشد با این تفاوت که تخت تاشو دیواری پس از جمع شدن روی دیوار قرار میگیرد اما تخت تاشو روی زمین است.

      تخت چستر کد: 1810-1

  • تخت معمولی

    • تختخواب معمولی معمولا در سه اندازه تختخواب یکنفره، یک نیم نفره و دونفره وجود دارد. این مدل تخت ها معمولا در طرح های اسپرت کلاسیک چوبی و فلزی در بازار وجود دارد. که شما باتوجه به نیاز خود اقدام به انتخاب طرح مناسب خود میکنید. تخت خواب فلزی معمولا از استحکام بالایی برخوردار است و همین طور قیمت مناسبی نیز دارد اما از نظر زیبایی ممکن است قشنگی طرح های چوبی را نداشته باشد.

 

  • تخت دو طبقه

    • تخت دو طبقه نیز مانند تخت تاشو فضای کمی را اشغال میکند. اما هنگام خرید آن باید به چند نکته توجه کرد. تخت دو طبقه بدلیل نگهداری دو تخت بر روی هم باید جنس و کیفیت متریال آن خوب باشد. ضمن اینکه باید مجهز به نرده های حفاظتی مستحکم باشد.
    • فاصله بین دو تخت باید طوری باشد که امکان نشستن و برخاستن از طبقه زیرین تخت امکان پذیر باشد.

 

  • مبل تختخوابشو

    • معمولا مبل تختخوابشو در محیط های اداری بیمارستانی و هتلی کاربرد دارد. همینطور که در بالا به آن اشاره کردیم مبل تختخوابشو مبلی است که در زیر آن تشکی تعبیه شده است که بوسیله یک جک باز و بسته میشود.

 

مزایای مبل تختخوابشو

شاید با خود بگویید که چطور این مدل مبل ها رواج پیداکرده است و در اکثر هتل ها بیمارستان ها و یا حتی منازل مختلف دیده میشود در ادامه به برخی از مزایای این مبل ها میپردازیم:

چندمنظوره بودن:

وجود یک مبل راحت در گوشه اتاق یا پذیرایی که بتوان در مواقع نیاز آن را تبدیل به تخت و استراحت کرد از متمایز ترین ویژگی مبل تختخوابشو میباشد.

امکان جابجایی راحت:

فرض کنید که بخواهید یک تخت را جابه جا کنید بدلیل وزن زیادی که تخت دارد ممکن است جابه جایی سخت باشد. اما تخت تاشو بدلیل وزن کمتری که دارد براحتی میتوانید آن را به جاهای مختلف ببرید.

استفاده بهینه از فضا:

با خرید یک مبل تختخوابشو شما میتوانید در حالت عادی یک مبل راحتی و در مواقعی که مهمان دارید و یا نیاز دارید که استراحت کنید ان را تبدیل به تخت کنید تا از فضایی که دارید بخوبی بتوانید استفاده کنید.

قیمت مناسب:

این تخت ها با توجه به کاربردی  که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند .فرض کنید بخواهید یک تخت و یک مبل بخرید. در اینصورت باید هزینه خیلی بیشتری برای خرید صرف کنید.

 

مبل تخت خوابشو آتیس

راحتی:

این مبل ها بدلیل راحتی زیاد میتواند حتی جایگزین تخت نیز بشود. داشتن یک مبل راحت برای استراحت و یا تماشای تلوزیون برای هر خانه ای از واجبات میباشد.

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که هیچ کدام مزیت رقابتی نسبت به دیگری ندارد فقط قبل از خرید هرکدام دقت کنید که نیازشما چیست و به چه منظوری میخواهید آن را تهیه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب راداشته باشید ما در این مقاله به معرفی هر کدام کاربرد و مزایا و معایب پرداختیم.