آشنایی با جدید ترین انواع تخت هتلی

انواع تخت هتلی

آشنایی با جدید ترین انواع تخت هتلی

مقدمه 

هرچقدر که هتل شما دارای امکانات خاص و متفاوتی باشد ولی تجهیزات اتاق هتل همچون تخت، ملحفه ، بالش و… از کیفیت خوبی برخوردار نباشد نمی تواند رضایت مشتری را جلب کند. افراد در طول سفر برای استراحت و خواب به هتل می روند پس هتل باید طوری باشد که افراد در آن احساس آرامش داشته باشند. و بتوانند خواب خوبی را تجربه کنند. در واقع هتل شما باید بتواند همان احساس راحتی در خانه را به افراد القا کند. این احساس راحتی با داشتن تجهیزات مناسب برای خواب همچون استفاده از تشک طبی خوب و استاندارد تخت مناسب و… ایجاد میشود. ما در این مقاله شما را با انواع تخت هتلی آشنا می کنیم تا اگر قصد خریدلیست تجهیزات هتلی را دارید بهترین انتخاب را بکنید و مشتریان شما از اتاق ها رضایت کامل داشته باشند.

انواع تخت در هتل 

  • مبل تختخواب شو
  • تخت دیواری
  • تخت تاشو
  • تخت باکس هتلی یک نفره
  • تخت باکس هتلی دو نفره
  • تخت دو طبقه
  • تخت یکنفره و دونفره
  • تخت باکس جکدار

 

تخت باکس هتلی چیست؟

تخت باکس نوع جدیدی از تخت ها میباشد که از یک اسکلت، پایه و تشک تشکیل شده است. در واقع ترکیب تشک با روکشی از پارچه و تخت را تخت باکس هتلی میگویند. که خود این باکس ها به دو مدل طرح تاجدار و بدون تاج تقسیم بندی میشوند.

باکس های جکدار از فضا بهینه تر استفاده میکنند. به طوری که دارای فضایی مخفی برای قرار دادن وسایل دارند.

اسکلت تخت باکس ها چوبی و یا فلزی میباشد.

باکس هتلی ساده پایه استیل

تخت باکس چوبی یا فلزی کدام یک بهتر است؟

همانطور که میدانید باکس های فلزی از استحکام بیشتری برخوردار هستند. و برای هتل ها گزینه بهتری میباشند. به دلیل وزن کمتری که دارند راحت تر جابه جا میشوند. علاوه بر این ها قیمت مناسب تری به نسبت باکس های چوبی دارند.

 

تخت باکس ها به دلیل مزایای زیادی که دارند در اکثر هتل ها استفاده میشوند و جزو لیست تجهیزات هتلی می باشد. 

مبل تختخواب شو: این مبل ها همینطور که از نامشان پیداست قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند و معمولا وزن سبکی دارند و به راحتی جابه جا میشوند. این مبل ها دارای سبک های متفاوتی مثل کلاسیک، مدرن، ال و… هستند.

تخت دو طبقه

تختخواب دو طبقه

تخت دیواری:

در این مدل تخت خواب تخت قابلیت چرخیدن تا 90 درجه را دارد و از روی زمین روی دیوار قرار بگیرد. و کمترین جای ممکن را اشغال میکند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که پس از نصب و راه اندازی امکان تغییر مکان تخت وجود ندارد. 

تخت تاشو:

تخت تاشو یکی از به صرفه ترین تخت های موجود در بازار میباشد اگر فضایی که در اختیار دارید کم است تخت تاشو بهترین گزینه است تخت تاشو را میتوانید در گوشه از فضا به صورت کاناپه قرار دهید و در مواقع نیاز آن را تبدیل به تخت کنید. علاوه بر این ها تخت تاشو از قیمت مناسبی هم برخوردار هستند. 

 

یک هتل دارای انواع مختلفی از اتاق ها میباشد که هرکدام تخت های متفاوتی دارد. اتاق ها براساس امکانات و تعداد تخت هایی که دارند به نام های زیر دسته بندی میشوند:

 

اتاق یک تخته یا سینگل (single Room)

افرادی که بصورت تنها سفر میکنند و یا با خانواده هستند اما میخواهند اتاق جدا داشته باشند استفاده میشود.

 

اتاق دو نفره توئین (Twin Room)

این اتاق از دو تخت یکنفره تشکیل شده است که بین آنها یک پاتختی قرار گرفته است. این اتاق ها برای خواهر برادر و یا دو دوست و… کاربرد دارد.

 

اتاق دو نفره با تخت دبل (Double Room)

این اتاق عموما برای زوج ها استفاده میشود و از یک تخت دونفره تشکیل شده است.

 

اتاق سه تخته (Triple Room)

همینطور که از نامش پیداست این اتاق میتواند در دو حالت یک تخت دونفره و یک تخت یکنفره و یا سه تخت یک نفره باشد. بسته به نیاز، شما میتوانید یکی را انتخاب کنید.

اتاق چهار نفره (Quadruple Room)

در این اتاق هم دو تخت دو نفره قرار دارد اما به دلیل اینکه در تایم های خلوتی هتل زیاد کاربرد ندارد به عنوان تخت دونفره نیز داده میشود.

 

سوییت‌ یک خوابه (Single Suite)

در این صورت یک پذیرایی به همراه یک و یا دو اتاق خواب و یک آشپزخانه کوچک قرار دارد.در صورتی که سوئیت دو اتاق داشته باشد در یک اتاق تخت دونفره و در اتاق دیگر دو عدد تخت یکنفره وجود دارد. از دیگر امکانات هتل می توان به مبل راحتی به تعداد نیاز و یک حمام مشترک اشاره کرد.

 

سوییت‌دو خوابه (Medium Suite)

در این حالت سوییت از یک هال و یا پذیرایی دو یا سه اتاق تشکیل شده است. در صورتی که  دو اتاق وجود داشته باشد یک تخت دو نفره در یک اتاق و در اتاق دیگر دو تخت یکنفره وجود دارد.

سوییت‌دوبلکس (Duplex Suite)

در این حالت اتاق ها از فضای پذیرایی با چند پله جدا شده است. قسمت نشیمن هم بزرگتر است و طراحی خاص تر و شیک تری دارد.

همچنین با مراجعه به مقاله خرید تشت خوشخواب از کارخانه خریدی بی واسطه و قیمت مناسب داشته باشید.