نکات مهم در هنگام خرید منسوجات و کالای خواب هتلی

راهنمای خرید کالای خواب هتلی

نکات مهم در هنگام خرید منسوجات و کالای خواب هتلی

راهنمای خرید کالای خواب هتلی

یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های زندگی هر انسانی، مسافرت است. به همین دلیل بسیاری از مسافران، به منظور استفاده از امکانات مناسب و ایده آل، هتل‌ها را برای اقامت در طول سفر انتخاب می‌کنند. درنتیجه هتل‌ها باید در تهیه لوازم و امکانات خود بیشترین دقت و توجه را به کار ببرند تا بهترین عملکرد ممکن را در جلب رضایت مشتریان داشته باشند. بنابراین، انتخاب منسوجات و کالای خواب برای آسایش و رفاه مسافران نزد هتل‌ها بسیار پراهمیت است.به همین خاطر راهنمای خرید کالای خواب هتلی را برای شما فراهم کرده ایم.

کامل ترین لیست تجهیزات هتلی کدامند؟

داشتن یک خواب راحت و آسوده دغدغه افراد زیادی میباشد. مخصوصا اگر در سفر باشند و تغییر محل خواب باعث بهم خوردن خوابشان شده باشد. همینطور که همه ی ما میدانیم نداشتن یک خواب خوب باعث میشود روز بعد هم انرژی کافی برای فعالیت های روزمره را نداشته باشیم و احساس خستگی کنیم. به همین دلیل باید به تشکی که در هتل  استفاده میکنیم و همینطور بالش دقت کنیم.لحافت

لحاف پارچه تترون سفید

کالای خواب مجموعه وسایلی است که برای داشتن یک خواب راحت و آسوده لازم است این وسیله ها می تواند جنبه تزیینی نیز داشته باشد. کالای خواب شامل ملحفه، روتختی، پتو، بالش، کوسن  و تشک میشود.

استفاده از کالای خواب خوب و با کیفیت در اتاق های هتل بسیار مهم ضروری میباشد.

به منظور بررسی منسوجات (کالای خواب) و تجهیزات هتلی در ادامه به مطالبی همچون متریال و ابعاد منسوجات، انواع مبلمان، اکسترابد، تشک‌ها، لوازم تزئینی، پرده‌ها و … خواهیم پرداخت. پس از بررسی موارد مذکور می‌توانید پاسخ سؤال‌هایتان را در مورد نحوه انتخاب تجهیزات هتلی پیدا کنید؛ پرسش‌هایی مانند: ابعاد و متریال کالای خواب هتل چگونه انتخاب می‌شوند و چه ویژگی‌هایی دارند؟ برای طراحی و دکوراسیون هتل چه نوع مبلمان، فرش، موکت و تخت خوابی تهیه شود؟

 

لیست منسوجات هتلی 

  • محافظ تشک
  • تشک تخت
  • ملحفه هتلی
  • بالش
  • باکس هتلی
  • پتو 
  • کوسن
  • حوله هتلی

بررسی کالای خواب هتل از نظر متریال و ابعاد

کالای خواب هتلی مواردی مثل تشک، ملحفه، بالش، پتو، روتختی و … را شامل می‌شود که ابعاد و متریال به کار رفته در هر کدام، با توجه به کاربردهای آن‌ها متفاوت است. پیش از هر چیزی باید یک رنگ مناسب برای انتخاب کالای خواب در نظر گرفته شود تا هارمونی و تناسب محیط اتاق‌ها را حفظ کند و مسافران با آرامش کامل استراحت کنند.

پس از انتخاب رنگ مناسب، باید به دنبال برگزیدن متریال و جنس مدنظرتان باشید. برای متریال بهتر است از الیاف درجه یک با بهترین کیفیت استفاده کرد تا طول عمر آن‌ها در هتل زیاد باشد. ابعاد کالای خواب هتل با توجه به تک نفره یا دو نفره بودن تخت‌ها متفاوت هستند. در ادامه ابعاد بعضی از تجهیزات هتلی را مشاهده خواهید کرد.

 

نوع منسوجات اندازه بر حسب سانتی متر
ملحفه یک نفره 270*150 سانتی متر
ملحفه دو نفره 270*250 سانتی متر
پتو 100*90 سانتی متر
روتختی یک نفره 200*90 سانتی متر
روتختی دونفره 200*180 سانتی متر
روبالشتی 70*50 سانتی متر

 

انواع حوله ‌های مورد استفاده در هتل ‌ها

در بسیاری از هتل‌ها دو نوع حوله برای حمام و دست و صورت تهیه می‌شود. معمولا متریال مورد استفاده در حوله حمام هتل‌ها از پلی استر و کتان است تا عملکرد مناسبی در جذب آب و حفظ کیفیت بافت‌های حوله داشته باشند. در بیشتر هتل‌ها رنگ سفید یا سایر رنگ‌های روشن را برای حوله انتخاب می‌کنند؛ زیرا حوله‌های سفید زودتر از سایر رنگ‌ها نیاز به شستشو دارند و به همین دلیل در نظر مسافران، وضعیت نظافت هتل مناسب جلوه می‌کند. علاوه بر این با استفاده از سفیدکننده‌ها به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد. حوله‌ها در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و بهتر است در هر دو اندازه کوچک و بزرگ در سرویس اتاق قرار بگیرند.

ویژگی یک حوله هتلی خوب

  • قدرت جذب آب
  • نرمی و جنس پنبه ای 

قطعا حوله باید بتواند رطوبت و آب را به خوبی جذب کند علاوه بر آن نباید خیلی ضخیم باشد زیرا ممکن است افرادی پوست حساسی داشته باشند.

تشک ‌ها در هتل

یکی از موارد مهم در منسوجات هتل‌ها، تشک است؛ زیرا به صورت مستقیم با استراحت مشتریان ارتباط دارد و نقش مهمی در افزایش رضایت مسافران ایفا می‌کند. در بسیاری از هتل‌ها از تشک‌های فنری برای رختخواب استفاده می‌کنند تا احساس راحتی بیشتری در ساکنان هتل ایجاد شود و همین‌طور قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند. برای برخی از مشتریان که ممکن است کمر درد داشته باشند نیز می‌توان از تشک‌های طبی استفاده کرد. هتل‌هایی که قصد ارائه خدمات لوکس و لاکچری به مسافران خود را دارند، تشک‌هایی که به طور سفارشی طراحی شده‌اند را تهیه می‌کنند.

تشک

تشک طبی فنری

یکی از لوازم مهم تشک تخت است تشک های هتلی باید نه خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد. تشک ها معمولا در سایز های استاندارد تولید می شوند.ایرامون تولید کننده انواع تشک طبی در سایز ها و ابعاد مختلف میباشد . 

ارتفاع هتل ها معمولا بین 20 تا 50 سانتی متر است و به دو صورت تک نفره و دو نفره وجود دارد.

تشک هتلی روی تخت باکس قرار میگیرد در ادامه به چند ویژگی تشک های خوب و با کیفیت اشاره میکنیم

  • کیفیت تشک: تشک ها معمولا در هتل ها بسیار استفاده میشوند. و افراد مختلف با وزن های مختلف روی آن قرار می گیرند. پس بهتر است برای خرید تشک از یک مرکز معتبر خرید کنید تا نیاز نباشد تشک را سریعا عوض کنید.
  • میزان نرمی و سفتی تشک: از آنجایی که تشک های هتلی فقط مخصوص یک شخص یا خوانواده نیست باید جوری باشد که همه بتوانند از آن استفاده کنن پس همینطور که در بالا به آن اشاره کردیم بهتر است نه خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم.
  • قیمت تشک: قیمت هم پارامتر مهمی است که باید به آن توجه کنید ایرامون با حذف واسطه ها و تولید از کارخانه قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه داده است.با خرید تشک خوشخواب از کارخانه از ایرامون خریدی بصرفه و اقتصادی داشته باشید.
  • جنس رویه تشک: جنس رویه تشک باید طوری باشد که دیرتر کثیف شود و ضد آب باشد. جنس بی کیفیت باعث ایجاد بوی بد و عرق شود.

انواع تشک

  • فنری
  • اسفنجی
  • لاتکس

استفاده از کوسن و بالشتک

برای تزئین مبلمان و رختخواب‌ها می‌توانید از کوسن‌ها و بالشتک‌هایی با رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید. روتختی‌ها نیز بهتر است طوری انتخاب شوند که هم نظافت آن‌ها کار راحتی باشد و در طول زمان مرتب تمیز شوند، هم با هارمونی و فضای اتاق سازگاری داشته باشند. همچنین می‌توانید دیوارهای هتل را هم تزئین کنید و برای ایجاد زیبایی بیشتر در طراحی داخلی از لوازم تزئینی مانند تابلوها و آثار هنری کمک بگیرید. در بعضی هتل‌ها هم از کاغذ دیواری برای تزئین اتاق‌ها استفاده می‌شود.

 

 

نکاتی که هنگام خرید بالش باید به آن توجه کرد!

 

بالش یکی از بخش های مهم کالای خواب می باشد زیرا محافظ سر و گردن است. بالش ها براساس جنس طرح های مختلفی دارند.

 

 

بالش

بالشت لایکو 900 گرمی

انواع جنس های بالش

  • بالش پر
    • بالش پر: بدلیل وجود پر این بالش ها بسیار نرم راحت میباشند و برای کسانی که درد های عضلانی دارند بسیار مناسب میباشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید حساسیت نداشتن به پر است و در صورت حساسیت داشتن بهتر است بالشت خود را عوض کنید.
  • بالش الیاف
    • این بالش ها همانطور که از اسمشان پیداست از جنس الیاف یا پلی استر می باشند . این بالش ها  خطر آلرژی را کاهش داده و جریان خون را بهتر و آسانتر میکند به همین دلیل برای افراد مبتلا به واریس بسیار مفید میباشد.
  • بالش فوم
    • ویژگی مثبت این بالش ضد آلرژی و حساسیت است این بالش برای کسانی که دیسک کمر و گردن دارند در طولانی مدت میتواند بسیار مفید باشد. این بالش ها طبی هستند و از افتادن سر جلوگیری میکنند.
  • بالش لاتکس
    • بالش لاتکس کاملا طبی بوده و از صمغ درخت لاتکس تهیه شده است.
  • بالش میکروژل
    • گران ترین نوع بالش این نوع می باشد.زیرا از ابریشم پر شده و بسیار نرم می باشد . این بالش ها در گذر زمان شکل ظاهری خود را از دست میدهند.

 

6 ویژگی یک بالش مناسب برای هتل

 

  1. استفاده از الیاف درجه یک
  2. لایه محافظ برای جلوگیری از خارج شدن الیاف
  3. رویه نخی 
  4. ارتفاع مناسب
  5. قابلیت شستشو
  6. ابعاد استاندارد

باکس هتلی 

ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که تخت باکس هتلی با تخت خواب چه فرقی دارد 

تخت باکس در واقع همان تشکی است که سطح محکمی دارد و روی یک پایه قرار دارد. پایه و اسکلت تخت میتواند در دو نوع چوبی و یا فلزی باشد.

تخت باکس ها بصورت ساده و جکدار میباشند.

از مزایای تخت باکس وجود چرخ هایی میباشد که به راحتی میتوان آن را داخل اتاق جابه جا کرد. و قیمت مناسب تری هم نسبت به تخت دارد. از دیگر مزایای آن میتوان به امکان عوض کردن رویه تخت و پارچه خیلی راحت تر است .

 

نکاتی که در خرید ملحفه هتلی باید به آن توجه کرد:

هنگام خرید ملحفه هتلی باید به نوع الیاف پارچه، تراکم پارچه و همینطور ابعاد آن توجه کرد.

الیاف پارچه معمولا در 3 نوع پنبه ای ابریشم و پلی استر وجود دارد. که معمولا نوع پنبه ای محبوبیت زیادی دارد . زیرا هم از قیمت به صرفه ای برخوردار است و هم  اینکه حساسیتی ایجاد نمیکند .

نکات مهم برای بررسی منسوجات و تجهیزات هتلی

به منظور افزایش طول عمر و عملکرد مناسب امکانات هتل، باید نکته‌هایی را در مورد تجهیزاتی که در هتل استفاده می‌شوند، در نظر بگیریم. بعضی از نکات مهم عبارت‌اند از:

  • به عنوان اولین نکته باید توجه کنید که برای نظافت اتاق‌ها و شستشوی ملزومات هتل دوره زمانی مشخصی را در نظر بگیرید تا همیشه بتوانید رضایت و نظر مثبت مسافران را جلب کنید.
  • می‌توانید با استفاده از امکاناتی مانند پتو و بالشتک‌های اضافی، میزان راحتی مهمانان را افزایش دهید.
  • در بسیاری از هتل‌ها، حوله و ملحفه‌های یک بار مصرف تهیه می‌شود تا نکات بهداشتی بهتر رعایت شوند.
  • در صورتی که از ملحفه‌های یک بار مصرف استفاده نمی‌کنید، بهتر است که سر و ته ملحفه‌ها را مشخص کنید.
  • سعی کنید نماد و آرم هتل را در تهیه منسوجات و تجهیزات به کار ببرید تا تصویری منحصر به فرد از خودتان ارائه دهید.