آشنایی با سرویس نهارخوری فلزی و مدرن

آشنایی با سرویس نهارخوری فلزی و مدرن

آشنایی با سرویس نهارخوری فلزی و مدرن

در خانه‌های مدرن امروزی میز و صندلی نهارخوری از جمله وسایل لازم و ضروری به شمار می‌رود. سرویس‌های نهارخوری علاوه بر کارآیی در میزان زیبایی دکوراسیون داخلی منازل هم نقش مهم و بسزایی دارند. به همین علت هم چنین محصولاتی از تنوع بالایی در بازار برخوردار هستند.

در این مقاله با انواع میز نهارخوری به ویژه سرویس نهارخوری فلزی و سرویس نهارخوری مدرن آشنا می‌شوید.

انواع میز نهارخوری

با توجه به جنس کاربردی در تولید سرویس‌های نهارخوری با انواع مختلفی همانند میز نهارخوری چوبی، استیل، فلزی، مدرن، اسپرت و غیره در بازار روبه‌رو می‌شوید. در ادامه به توضیح مختصری در خصوص هر کدام پرداخته می‌شود.

میز و صندلی نهارخوری چوبی

این مدل از سرویس نهارخوری کاملا از چوب ساخته می‌شود. مقاومت و استحکام بالای میز و صندلی چوبی به علت استفاده از چوب درختان گردو، بلوط، افرا و ساج در ساخت آن‌ها می‌باشد. قیمت بالای چوب طبیعی باعث به کارگیری ام‌دی‌اف به جای چوب در ساخت چنین محصولاتی شده‌است.

میز و صندلی نهارخوری کلاسیک

جنس میز نهارخوری کلاسیک از چوب روس یا راش بوده و همچنین شاهد اجرای هنر منبت‌کاری و حکاکی‌های زیبا بر روی آن‌ها هستید. کاربرد این نوع از سرویس‌های نهارخوری به نسبت گران‌تر در مقایسه با سایر محصولات، بیشتر در دکوراسیون‌های کلاسیک و یا سلطنتی می‌باشد.

میز و صندلی نهارخوری استیل

استیل براق و ضد زنگ جنس بدنه‌ی چنین محصولاتی را تشکیل می‌دهند. میز و صندلی نهارخوری استیل حتی با وجود برخورداری از طراحی ساده به عنوان یک عنصر شیک و مدرن در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. نکته‌ی قابل توجه این است که معمولا قیمت جنس استیل از نمونه‌ی فلزی بالاتر است.

سرویس نهارخوری مدرن

میزهای نهارخوری مدرن به علت عدم بهره‌مندی از هر گونه نقش منبت‌کاری و کنده‌کاری دارای قیمت پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های کلاسیک و سنتی می‌باشند. سادگی، خالص و تک‌رنگ بودن از نکاتی است که در تولید محصولات مدرن همواره مورد توجه قرار می‌گیرد. رنگ‌های سفید، کرم، نقره‌ای و گاهی اوقات طلایی رنگ‌های مورد استفاده در این زمینه می‌باشند.

میز نهارخوری کم جا و یا تاشو

کوچکی و اشغال فضای کم از ویژگی‌های بارز این مدل از میزهای نهارخوری محسوب می‌شود. طراحی چنین محصولاتی به گونه‌ای است که در شرایط عدم نیاز به صندلی‌ها، امکان قرارگیری آن‌ها در داخل میز وجود دارد. بنابراین این نمونه از میزهای نهارخوری به منظور استفاده در منازل کوچک بسیار مناسب است.

میز وصندلی نهارخوری سبک روستیک

در واقع سبک روستیک نشان‌دهنده‌ی سبک روستایی می‌باشد. استفاده از تیرها و الوارهای چوبی ناهموار، جلانخورده به عبارت دیگر شکل طبیعی چوب در ساخت چنین میز و صندلی نهارخوری نشانه‌ی بارز سبک قدیمی و روستایی می‌باشد. به طور معمول این نوع از طراحی میزهای نهارخوری در ویلاها و باغ‌های دارای سبک قدیمی رایج است.

 سرویس نهارخوری فلزی

استفاده از فلز ضد زنگ و رویه‌ی شیشه‌ای در تولید میز و صندلی نهارخوری فلزی رواج دارد. مقاومت بالای این نمونه از میزهای نهارخوری منجر به استفاده و به کارگیری چنین کالاهایی در تالارها و رستوران‌ها گردیده‌است. این نکته قابل ذکر است که قیمت میزهای نهارخوری فلزی در مقایسه با سایر میزها پایین‌تر می‌باشد.

میز و صندلی نهارخوری پلاستیکی

بیشترین کاربرد میز و صندلی‌های پلاستیکی در فضاهای باز همانند بالکن، حیاط و تراس می‌باشد. نوع تاشوی این مدل زمان مسافرت بسیار کارآمد می‌باشد. مقاومت در مقابل آفتاب و رطوبت و سهولت در جابه‌جایی از ویژگی‌های بارز آن‌ها به حساب می‌آیند.

ویژگی های میز نهارخوری مدرن

سرویس نهارخوری مدرن دارای اشکال و مواد متداول و متنوعی است. به طور مثال میزهای نهارخوری گرد و مستطیل دارای قاب فلزی و سطح شیشه‌ای جهت بهره‌مندی از سبکی مدرن، تخته‌های سنگ مرمر و بتنی برای میز مینیمالیستی گزینه‌های مناسبی به نظر می‌رسند. با توجه به نقش میز نهارخوری مدرن به عنوان نقطه‌ی کانونی منازل در این قسمت به بیان ویژگی‌های نوع مدرن میز غذاخوری می‌پردازیم.

سبک

لازمه‌ی بهره‌مندی از ظاهری مناسب و منسجم در سراسر خانه، وجود هماهنگی کامل بین طرح مدرن میز نهارخوری و دکور فضای مربوطه می‌باشد. به طور نمونه شکل بی‌نظیر و ارگانیک یک میز شیشه‌ای دارای تطابق با تعدادی سبک مدرن فضای غذاخوری می‌باشد. بنابراین در زمان انتخاب سرویس نهارخوری مدرن بایستی به نوع طراحی دکوراسیون منزل خود توجه نمایید.

متریال

انتخاب دقیق متریال قادر به تغییر کلی فضای نهارخوری می‌باشد. میزهای شیشه‌ای بر خلاف میزهای غذاخوری چوبی فضای محیط را باز نشان‌داده و به سایر عنصرهای فضا نیز روشنایی و تمیزی خاصی اعطاء می‌کند. میزهای نهارخوری سنگی از جذابیتی طبیعی و لوکس برخوردار هستند. جنس‌های فلزی نیز جهت کاربرد در اتاق‌های غذاخوری معاصر و صنعتی گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسند.

با وجود بهره‌مندی چوب از سبکی کلاسیک، از طریق ترکیب آن با پلاستیک و شیشه نوعی سبک مدرن را ایجاد می‌کنید.

اندازه

وجود تعادل مناسب بین اندازه و فضا نقش مهمی را در زمینه‌ی تقویت اتاق غذاخوری ایفا می‌کند. به این ترتیب دقت در اندازه میز نهارخوری مدرن امری حیاتی است. تصور ذهنی از فضای مورد نیاز در خصوص اندازه‌گیری ابعاد میز و مقدار فضای آزاد در اطراف آن کمک شایانی می‌کند.

وجود سرویس نهارخوری مدرن در ابعاد و اندازه‌های مختلف، کار مصرف‌کننده را برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین محصول آسان کرده‌است.

شکل

قابلیت جمع‌آوری افراد بیشتر در کنار یکدیگر و تناسب با فضاهای طویل و باریک منجر به محبوبیت میز نهارخوری مستطیل شکل از لحاظ فرم و کارکرد نسبت به سایر میزها شده‌است.

میزهای غذاخوری گرد و بیضی شکل نیز قادر به ایجاد فضایی صمیمی و تقویت رابطه‌ی دوستی بین افراد می‌باشند. علاوه بر این چنین میزهایی فضای به نسبت کمتری در مقایسه با نوع مستطیلی اشغال می‌نمایند.

میزهای مربعی برای هر فضایی و به خصوص جهت استفاده توسط خانواده‌های کم‌جمعیت مناسب هستند.

انواع میز غذاخوری مدرن از نظر جنس و طرح

همان‌طور که بیان شد، تنوع موجود در میزهای نهارخوری به ایجاد تفاوت در طراحی‌های داخلی دکوراسیون ختم می‌شود. این تنوع شامل جنس و طرح‌های کاربردی در تولید سرویس نهارخوری مدرن نیز می‌شود. بنابراین آشنایی با جنس‌ها و طرح‌های مختلف میزهای غذاخوری مدرن خالی از لطف نیست.

میز شیشه ای

شیشه در ساخت میزهای نهارخوری از محبوبیت خاصی برخوردار است. استفاده از این مدل زیبایی چشم‌گیری به دکوراسیون منازل می‌بخشد.

میز و صندلی چوبی

طرح‌های مختلف میز نهارخوری مدرن از جنس چوب دارای طرفداران زیادی در بازار می‌باشد. به کارگیری چنین محصولاتی تأثیر بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارد.

میز استیل مدرن

کاربرد این نمونه از سرویس نهارخوری مدرن بیشتر در خانه‌های دارای چیدمان داخلی غیر چوب می‌باشد. در تولید چنین میزهایی، فلزهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میز و صندلی غذاخوری چستر

کاربرد میز نهارخوری چستر در آشپزخانه‌ها می‌باشد. طراحی و ساخت این مدل از میزهای غذاخوری در سایزهای مختلف و متناسب با انواع آشپزخانه‌های کوچک، متوسط و بزرگ صورت می‌گیرد.

میز وصندلی مدرن کم جا

به علت امکان بهینه‌سازی هر چه بیشتر فضای داخلی منازل توسط میزهای نهارخوری کم‌جا، خریداری چنین محصولاتی جهت استفاده در آپارتمان‌های کوچک و همچنین خانواده‌های کم‌جمعیت گزینه‌ی مناسبی است. میزهای غذاخوری کم‌جا در اشکال گرد، مستطیل و مربع در بازار موجود هستند.

میز مدرن گرد

امکان استفاده از طرح گرد میز نهارخوری مدرن در مکان‌های مختلف از جمله رستوران‌ها وجود دارد. طرح دایره‌ای این مدل از میزها شرایط لازم برای قرارگیری در فضاهای خیلی کوچک را برای آن‌ها فراهم کرده‌است.

ویژگی های سرویس نهارخوری فلزی

میز غذاخوری فلزی دارای مزایای بسیاری نسبت به مدل‌های چوبی، فایبرگلاس و شیشه‌ای می‌باشد. بهره‌مندی از ویژگی‌هایی همانند وزن کمتر، جابه‌جایی آسان‌تر، اشغال فضای کمتر، استحکام و مقاومت بالا و قابل توجه و همچنین قابلیت کاربرد در فضاهای بیرون در زمره‌ی مزیت‌های این نمونه از میز نهارخوری در مقایسه با سایر محصولات قرار می‌گیرد.

اما برخورداری از قیمتی مناسب نسبت به مدل‌های چوبی باعث تمایل تعداد کثیری از افراد به خرید این جنس از میزهای غذاخوری شده‌است.

تنوع در طرح و رنگ و امکان ترکیب با متریال‌هایی همچون چوب و شیشه از جمله ویژگی‌ها و خصوصیات بارز سرویس نهارخوری فلزی به حساب می‌آیند. بر خلاف باور عموم در تولید انواع مبلمان و وسایل منزل فلزی علاوه بر رنگ‌های تیره و آهنی، از انواع ست‌های سفید رنگ زیبا هم استفاده می‌شود.

در صورت تمایل به کاربرد میز غذاخوری فلزی در منزل خود، خرید مدل‌های ساده و کم‌جا توصیه می‌شود. ترکیب دو سبک طراحی روستیک و کلاسیک جهت استفاده در آشپزخانه‌های ایرانی برخوردار از این دو سبک گزینه‌ی مناسب و خوبی به نظر می‌رسد.

کاربرد جنس کامپوزیت برای رویه‌ی صندلی و جنس چوب برای روکش سرویس نهارخوری فلزی باعث افزایش دوام محصول در مقابل رطوبت و باکتری نسبت به چوب طبیعی می‌شود.

به کارگیری روکش استیل و کروم در میزهای فلزی در میزان درخشش دکوراسیون منزل تأثیر بسزایی دارد. فلز و چوب همواره ترکیب خاص و منحصر به فردی را ایجاد کرده‌اند. این مسئله در خصوص میز غذاخوری نیز صدق می‌کند. ترکیب زیبا و تأثیرگذار چوب و فلز، مصرف‌کننده را بی‌نیاز از هر گونه تزئینات اضافی می‌نماید.

نکات مهم وقابل توجه در زمان خرید سرویس نهارخوری

با توجه به استفاده‌ی مکرر از میز نهارخوری، رعایت یکسری نکات به منظور انتخاب و خریدی مناسب ضروری است. مهم‌ترین فاکتورهای خرید عبارتند از:

اندازه گیری فضا

قبل از خرید سرویس نهارخوری مدرن و فلزی ابتدا بایستی نسبت به اندازه‌گیری فضای مورد نظرتان اقدام نمایید. سپس بر اساس اندازه‌گیری و تعداد نفرات استفاده‌کننده از میز غذاخوری، سایز مناسب میز را حدس بزنید.

رعایت استانداردهای لازم

در زمان خرید به وجود تناسب بین میز و ظاهر فیزیکی خود دقت کنید. جهت کسب اطمینان از این بابت باید از طریق نشستن پشت میز ارتفاع آن را بسنجید. به این صورت که قرارگیری سطح میز پایین‌تر از قفسه‌سینه نشان‌دهنده‌ی ارتفاع مناسب میز نهارخوری می‌باشد.

جنس میز

امروزه میزهای غذاخوری بسیاری با متریال‌های مختلف در بازار وجود دارند. از جمله این متریال‌ها می‌توان به چوب، پلاستیک، استیل، شیشه، پلیمر و پلی‌استر اشاره داشت.

چوب راش به دلیل بهره‌مندی از مقاومت بالا و طول عمر بیشتر بهترین گزینه برای ساخت چنین محصولاتی در مقایسه با سایر چوب‌ها به شمار می‌رود.

بروز ترک و شکستگی به مرور زمان در میزهای تولیدشده از پلی‌استر، نشانه‌ی عدم استحکام مناسب در این جنس می‌باشد.

میز نهارخوری پلیمری جدیدترین مدل میزها بوده و دارای مقاومت مناسبی در برابر ضربه و نفوذ آب می‌باشد. همچنین قیمت این نوع میزها نسبت به میزهای چوبی و پلی‌استری بالاتر است.

هماهنگی با دکوراسیون منزل

به منظور دستیابی به دکوراسیون مورد نظر و ایده‌آل خود باید سرویس نهارخوری فلزی و مدرن انتخابی شما از لحاظ ابعاد، رنگ، فرم و ویژگی‌های ظاهری دارای تناسب با نوع چیدمان منزلتان باشد.

مقاومت

جهت استفاده‌ی طولانی‌مدت از میز غذاخوری از چهارچوب و مقاومت سطح میز در مقابل عوامل مختلف مانند خراشیدگی، حرارت و رطوبت اطمینان حاصل کنید. با توجه به استفاده از چسب‌چوب و پیچ و مهره در اتصال پایه‌های میز، از بررسی استحکام آن‌ها نیز غافل نشوید.

جنس پارچه صندلی

بر اساس نوع سبک دکوراسیون منزل خود، پارچه مناسب صندلی را انتخاب کنید. روکش‌های چرمی به علت عمری طولانی‌تر و شرایط تمیزکردن راحت‌تر بهترین گزینه در این زمینه محسوب می‌شوند.

زندگی امروزی و میز نهارخوری

همان‌طور که بیان شد، امروزه میز غذاخوری از جمله وسایل ضروری و کاربردی در منازل به حساب می‌آید. از طریق آشنایی با مدل‌های متنوع و ویژگی‌های هر کدام و همچنین رعایت نکات مهم در زمان خرید می‌توان سرویس نهارخوری مدرن و فلزی متناسب با دکوراسیون منزل را انتخاب نمود.

سایت ایرامون با ارائه‌ی بهترین و مناسب‌ترین میزهای غذاخوری همواره آماده‌ی خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد.