تشک استاندارد

تشک استاندارد

تشک ایرامون با اصالت و باکیفیت بالا!

یکی از عواملی که در سلامت بدن به خصوص ستون فقرات و گردن نقش مهمی دارد، تشک استاندارد خوشخواب است. همانطور که می‌دانید یک سوم از عمر انسان صرف خوابیدن می‌شود، بنابراین استفاده از تشک غیراستاندارد و بی‌کیفیت بدن را دچار بیماری‌های عضلانی، کمردرد، دیسک کمر و … خواهد کرد.خرید تشک خوشخواب با کیفیت بالا و جنس مناسب خوابی ایده‌آل را به شما هدیه می‌بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه پیدایش تشک، ویژگی‌های تشک مناسب ایرامون و نحوه نگهدای آن‌ها بیشتر آشنا شوید همچنین برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله راهنمای خرید تشک خوشخواب مراجعه نمایید.

دیدن تشک های خوشخواب

تشک استاندارد

 

تشک استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

بخاطر اهمیت زیادی که تشک در خواب و فعالیت های روزانه ما دارد خوبست که با ویژگی های یک تشک استاندارد آشنا شویم تا هنگام خرید تشک بهترین انتخاب را داشته باشیم.

تشک استاندارد انعطاف پذیری بالایی دارد و سریع تر به حالت اولیه برمیگردد. تشک استاندارد تشکی است که هنگام دراز کشیدن و بلند شدن صدا ندهد و بعد از بیدار شدن بدن احساس درد و یا کوفتگی نداشته باشد.

بررسی ویژگی های یک تشک استاندارد

  • راحتی و دوام
  • فضا و فنر
  • ارتفاع تشک
  • جنس اسفنج

راحتی و دوام

مهم ترین نکته که باید در خرید تشک خوشخواب به آن دقت کنید راحتی آن میباشد. تشکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب تر است و به حالت بدنتان درامده و در روی آن احساس راحتی میکنید.

 فنر

لازمه ساخت یک تشک خوب استفاده ازیک فنر با کیفیت میباشد. فنر خوب مقاومت بالایی دارد و از لحاظ ارتجاعی سریعتر به حالت اولیه خودش بازمیگردد. فنر با کیفیت معمولا ماندگاری بیشتری نیز دارد.

فضا

علاوه بر راحتی تشک اندازه تشک نیز باید استاندارد باشد. انتخاب اندازه مناسب برای تشک به عواملی همچون میزان فضایی که در اختیار دارید و تعداد نفراتی که میخواهند از تشک استفاده کنند و اندازه فرد بستگی دارد.

ارتفاع تشک

تشکی که ارتفاع خیلی کم و یا خیلی زیادی دارد قطعا استاندارد نیست. بهترین تشک برای خوابیدن، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و ارتفاع آن در محدوده ارتفاع استاندارد (22 تا 32) باشد؛ به‌طوری‌که هنگام نشستن در کنار تخت، زاویه زانو حدودأ 90درجه باشد.

جنس اسفنج

نکته ای که باید در اسفنج ها به دقت کرد میزان تراکم اسفنج هاست هرچه اسفنج ها متراکم تر باشد تشک طبی تر است و هرچه تراکم کمتر باشد زودتر باز میشوند و شل تر گود تر میشوند.

نرم یا سفت‌بودن تشک، بسیار مهم است زیرا هنگام درازشدن روی تشک نقاط حساس بدن باید پر شود که دچار درد عضلانی نشویم که در یک تشک استاندارد این تعادل وجود دارد.

 

تختواب دو نفره

اندازه استاندارد برای انواع تشک ها

قبل از معرفی اندازه هر کدام از تشک ها بهتر است با انواع تشک ها آشنا شویم:

  • تشک نوزاد
  • تشک نوجوان
  • تشک یکنفره
  • تشک دونفره
  • تشک سفارشی

 

امروزه تشک ها ابعاد مختلفی دارند و هر نفر بسته به نیازی که دارد تشک موردنظر خود را خریداری میکند. تشک ها براساس ابعاد و وزنی که میتوانند تحمل کننند به دسته های بالا تقسیم بندی میشوند.

 

اندازه استاندارد تشک یکنفره چقدر است؟

تشک یکنفره به دلیل طرفدار زیادی که دارد معمولا در سه سایز (200*90) و(200*100) و (200*120 ) تولید میشود.

 

  • (200*90)
    • این مدل تشک ها که به تشک های 90 نیز معروف هستند. معمولا برای بزرگسالان با وزن متوسط و یا تقریبا درشت مناسب میباشند. این مدل در بین مشتریان طرفداران زیادی دارد.
  • (200*100)
    • این ابعاد برای تشک یکنفره تقریبا سفارشی میباشد و در بازار هم محبوبیت زیادی ندارد.
  • (200*120 )
    • این تشک ها برای افرادی با جثه درشت تر و والدینی که قصد دارند با فرزندان خود بخوابند مناسب است. همچنین افرادی که زیاد غلت میزنند نیز این تشک مناسب انها میباشد.

 

اندازه استاندارد تشک دو نفره چقدر است؟

تشک دونفره نیز از تشک های موردعلاقه مشتریان میباشد این خوشخواب نیز در ابعاد مختلف زیر در بازار وجود دارد.

 

سایز تشک 200*140

این تشک ها برای کسانی مناسب است که فضای کمی دراختیار دارند تخت های ساخته شده در این ابعاد در بازار بسیار کم هستند به همین دلیل این تشک ها طرفداران زیادی ندارند. یکی دیگر از معایب کمبود سایر ملزومات خواب مثل ملحفه روتختی و… در این ابعاد است.

سایز سایز تشک 200*160

این اندازه پر طرفدارترین سایز تشک میباشد.و بهترین سایز برای استفاده در تشک تخت میباشد.

سایز تشک 200*180

این تشک ها از بزرگترین سایز ها میباشند. این تشک ها به کینگ سایز یا 180 معروف هستند. در این مدل تشک ها برای هر نفر یک تشک 90 متری برای هر فرد درنظر گرفته شده است.این تشک ها مناسب افرادی میباشند که غلت زیاد میزنند. از مشکلات این تشک ها میتوان به امکان جابجایی سخت و همچنین فضای زیادی که اشغال میکنند اشاره کرد.

اندازه خوشخواب نوجوان

نوجوان بدلیل سنی که دارند داشتن یک خواب راحت برایشان بسیار با اهمیت است. تشک های مخصوص نوجوان در سایز 80*180 تولید می‌شوند.

اندازه تشک های سفارشی

همینطور که از نامشان پیداست شما میتوانید این تشک ها را بسته به نیاز خود انتخاب کنید.

 

خرید تشک خوشخواب

با تشک استاندارد ایرامون باکیفیت بخوابید!

همانطور که گفته شد تشک باید تکیه گاه مناسبی برای بدن باشد، تا ستون فقرات آسیب نبیند. به دلیل آنکه بیشترین وزن بدن بر روی شانه تا کمر بوده، تشک باید از کیفیت بالا و مناسبی برخوردار باشد. تشک ایرامون، تشکی با کیفیت بالا و جنس خوب را به شما ارائه می‌دهد. این تشک‌ها دوام بالایی داشته و خستگی هر فردی را رفع می‌کنند. شما می‌توانید تشک‌های ایرامون را از فروشگاه ایرامون خریداری کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید همچنین برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله راهنمای خرید تشک خوشخواب مراجعه نمایید.