7 ویژگی مبل تخت خوابشو خوب و مناسب

7 ویژگی مبل تخت خوابشو خوب و مناسب

مبل­های تخت خوابشو نسل جدیدی از مبلمان هستند که علاوه بر اینکه امکان نشستن بر روی آنها وجود دارد. در واقع می­توانید این تخت را به تخت خواب تبدیل کرده و برای خوابیدن و استراحت از آن استفاده کنید. این مبلمان در دو نوع کنترلی و دستی در بازار موجود است که در نوع اول، مبل به واسطه کنترل تا شده و تبدیل به تخت خواب می­شود و در نوع دوم مبل به صورت دستی تا می­شود تا بتوان به عنوان تخت خواب از آن استفاده کرد. به واسطه مبل تخت خوابشو افراد می­توانند بسته به نوع نیازشان، از مبلمان به عنوان مبل یا تخت خواب استفاده کنند. خرید مبل­های تخت خوابشو گزینه خیلی خوبی برای خانه­هایی با متراژ کم یا خانه­هایی که اتاق مهمان ندارند هستند.

خرید مبل تخت خوابشو

در این مطلب قصد داریم نکات و ویژگی­هایی در مورد این دسته از مبل­ها را به شما بگوییم تا به این واسطه بتوانید بهترین مدل را برای خود خریداری کنید.

مبل تخت خوابشو چیست؟

مبل­های تخت خواب شو را می­توان نسل جدیدی از کاناپه­های راحتی به شمار آورد؛ چرا که قابلیت تبدیل شدن به تخت خواب را دارند. چنین مبل­هایی هم قابلیت نشیمنی خیلی خوب دارند و هم کیفیت قابل قبولی برای دراز کشیدن و خوابیدن را دارند. همانطور که گفتیم دو دسته مبل تخت خوابشو وجود دارد که دسته اول کنترلی و دسته دوم دستی است. قیمت مبل­های کنترلی نسبت به مبل­های دستی قاعدتا بیشتر است و برای خرید این مبل­ها ملزم به پرداخت هزینه زیادتری خواهید بود.

در خرید مبل­ تخت خوابشو صرفا میزان بودجه و سلیقه شما ملاک خرید نیست؛ بلکه باید به عوامل مهم دیگری هم توجه داشته باشید تا در نهایت مبلمانی خوب و کاربردی برای منزل­تان خریداری کنید. اگر صاحب خانه­ای هستید که کوچک بوده یا اتاق مهمان ندارد، بهترین گزینه برای شما می­تواند مبل­های تخت خواب­شو باشد پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا با بیان 7 ویژگی از این مبل­ها، کمک­تان کنیم بهترین نوع آنها را خریداری کنید.

در زیر به ذکر و توضیح ویژگی­های مبل تختخوابشو مناسب و کاربردی می­پردازیم.

چند نفره بودن مبل تخت خوابشو

یکی از نکات مهم در خرید این دسته از مبل­ها توجه به این مسئله است که تعداد افرادی که بر روی مبل می­نشینند با تعداد افرادی که قرار است روی آن دراز کشیده و بخوابند متفاوت است. ممکن است یک مبل تختخواب­شو ظرفیتی سه نفره برای نشستن داشته باشد؛ اما همین مبل برای وقتی تبدیل به تخت خواب می­شود، ظرفیتی دو نفره دارد. پس وقتی صحبت از ظرفیت این نوع مبل­ها به میان می­آید، توجه کنید که ظرفیت برای ویژگی نشیمنی مبل است با تخت خوابی آن!

بسیاری از افراد به هنگام خرید مبل تخت خواب­شو به این نکته توجهی نکرده و همین موضوع باعث می­شود که از خریدشان پشیمان شوند. قبل از خرید از کارشناس فروش این مسئله را جویا شوید تا کاملا از ظرفیت مبل اطلاع پیدا کنید.

اسکلت مبل تخت خوابشو

نکته دیگر در خرید این مبل­ها توجه به اسکلت مبل است. این نوع مبل­ها در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می­شوند. نوع فلزی آنها عملکرد بهتری نسبت به نوع چوبی­شان دارد. اغلب افراد به سراغ مبل­های تخت خوابشو می­روند تا از هر دو قابلیت آن استفاده کنند، به همین جهت نوع فلزی در معرض آسیب کمتری به هنگام تا کردن مبلمان خواهد بود.

اگر به صورت مکرر و مداوم مبل می­خواهید مبل را تبدیل به تخت خواب کند بهتر است که مبلی با اسکلت فلزی بخرید، اما اگر هر چند ماه یک بار نیاز پیدا می­کنید تا مبل را به حال تخت خوابی درآورید، می­توانید روی مبل چوبی هم حساب باز کنید. البته در خرید مبل­های چوبی باید توجه کنید که چوب به کار رفته بدون هیچ رطوبتی باشد تا از مقاومت و دوام بالایی برخوردار باشد.

اسکلت­های فلزی قابلیت خیلی خوبی در تحمل وزن هم دارند که در تیتر بعدی به صورت کامل در مورد آن صحبت می­کنیم.

تحمل وزن مبل تخت خوابشو

یکی دیگر از ویژگی­های مبل تخت خوابشو میزان تحمل وزنی است که دارد. این ویژگی معمولا در بخش اطلاعات فروش مبل­ها در وب سایت فروشنده موجود هستند. اگر اطلاعات مربوط به میزان تحمل وزن مبلمان را پیدا نکردید، بهتر است از فروشنده و کارشناس مربوطه در این رابطه سوال بپرسید. این مسئله موجب می­شود تا با توجه به وزن خود و کسانی که قرار است از مبل استفاده کنند، مبلمان را خریداری کنید.

اگر وزن زیادی دارید، بهتر است که به سراغ مبلمان فلزی بروید چرا که این دسته از مبل­ها توانایی تحمل وزن بیشتری نسبت به چوبی دارند و از مقاومت بالاتری هم برخوردار هستند. در هنگام خرید اگر از کارشناس فروش سوالاتی در این زمینه کنید، به طور کامل راهنمایی­تان خواهد کرد که کدام نوع مبل تختخواب­شو را خریداری کنید.

راحتی استفاده از مبل تخت خوابشو

چهارمین ویژگی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید راحتی و سهولت در استفاده از مبلمان تخت خوابشو است. اگر مبلی بخرید که به سختی تا شده و تبدیل به تخت خواب می­شود، بعد از مدتی از خرید خود پشیمان خواهید شد. این نکته که اتصالات مبل نرم بوده و به راحتی باز و بسته شود اهمیت دارد؛ چرا که اگر به صورت مداوم و مستمر نیاز به حالت تخت خوابی مبل داشته باشید، در صورت سخت تا شدن مبل، مشقت زیادی خواهید داشت.

بهتر است قبل از خرید مبل تخت خواب­شو به خوبی آن را تست کرده و امتحان کنید و چند بار آن را به حالت تخت خوابی در بیاورید تا متوجه کارکرد آن شوید.

تناسب ابعاد و وزن مبل تخت خوابشو با محیط

برای خرید مبل تخت خوابشو به این نکته توجه کنید که مبل از وزن و ابعاد مناسبی با توجه به محیط مورد استفاده شما برخوردار باشد. بعضی از مبلمان­ها درست است که در حالت نشیمنی ابعاد مناسبی در محیط دارند، اما وقتی قرار است آنها را تبدیل به تخت خواب کنید، ابعادشان بیشتر از محیط شده و به همین جهت نمی‌توانید از قابلیت تخت خوابی آنها استفاده کنید. پس حتما ابعاد تخت خوابی مبل را هم در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن مبلی مناسب برای محیطی که می­خواهید خریداری کنید.

وزن مبل نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. مبل­های سبک ممکن است جا به جایی آسانی داشته باشند، اما شاید اصلا استحکام خوبی نداشته و خیلی زود با چند بار استفاده دچار مشکل و خرابی شوند. مبل­های سنگین هم شاید در ظاهر خیلی مستحکم به نظر برسند اما در صورتی که نیاز به جا به جایی مداوم آنها داشته باشید، مشکل آفرین خواهند بود.

پس به ابعاد و وزن مبل تخت خوابشو در هنگام خرید دقت ویژه­ای به خرج دهید که هم وزن خوبی داشته و هم از ابعاد مناسبی با توجه به محیط برخوردار باشند.

نوع تشک مبل تخت خواب شو

مبل­های تخت خواب شو از تشک­هایی با جنس فنری یا فومی ساخته می­شوند. اینکه بخواهید مبلی با تشکی از جنس فوم یا فنر بخرید کاملا به سلیقه و نظر خودتان بستگی دارد. اگر قصد خرید تشک­های فنری را دارید باید توجه کنید که تشک به هنگام استفاده سر و صدا نکرده و همچنین فنرها از دوام و ماندگاری خوبی برخوردار باشند. اگر هم قصدتان خرید مبلی با تشک فومی است، باید به سرد یا گرم بودن فوم توجه کنید؛ چرا که این موضوع در دوام و ماندگاری تشک اهمیت بسیاری دارد.

ویژگی­های تشک­های فومی یا فنری می­بایست که در برگه گارانتی مطرح شوند! منظور از این حرف این است که فروشنده باید تشک­های مبلمان را گارانتی کند.

جنس پارچه تشک مبل تخت خوابشو هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. این دسته از مبل­ها به این دلیل که قابلیت تخت خواب شدن را هم دارند، خیلی زودتر کثیف شده و بو می­گیرند؛ به همین جهت بهتر است قبل از خرید به نوع پارچه بکار رفته در ساخت تشک توجه کنید که قابلیت شستشوی آسان داشته باشد تا در طولانی مدت برایتان مشکلی به وجود نیاورد.

طرح و رنگ پارچه تشک کاملا سلیقه­ای است و نمی­توان در مورد آن توضیح خاصی داد، اما توجه کنید که به سراغ پارچه برجسته نروید. تشک­­هایی که پارچه­هایی برجسته دارند، در هنگام خواب باعث ناراحتی و اذیت شما می‌شوند.

استحکام و طراحی پایه ها در مبل تخت خوابشو

استحکام و طراحی پایه­ها در مبل­های تخت خواب­شو از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. شما باید به سراغ مبلمانی برای خرید بروید که ساخت­شان کیفیت بالایی داشته و به بدنه مبل به صورت مستحکمی متصل شده­اند. نوع طراحی پایه نیز مسئله با اهمیتی است که نباید به هنگام خرید آن را فراموش کنید.

خرید مبل تخت خوابشو ، گزینه ای مناسب برای خانه های نقل و بدون اتاق مهمان

خرید مبل تخت خوابشو امروزه تبدیل به گزینه مناسبی برای همه کسانی شده که خانه­هایی کوچک دارند و یا خانه­شان اتاق­های کمی دارد و نمی­توانند اتاقی مخصوص مهمان داشته باشند. با توجه به ویژگی­ها و نکاتی که در این مطلب مطرح کردیم، شما به راحتی می­توانید مبلی خریداری کنید که از کیفیت بالایی برخوردار است و تا طولانی مدت می­تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. هر چند نکته­های لازم برای خرید مبل تختخوابشو را مطرح کرده و به بیشتر سوالات پاسخ دادیم، اما با این حال اگر سوال دارید که در این مقاله پاسخ داده نشده، برای پاسخگویی به سوالات­تان می­توانید با کارشناس فروشی که قصد خرید مبل از آن را دارید ارتباط گرفته و تمامی سوال­های خود را از او بپرسید.

برای مطالعه بیشتر به مقاله خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه کنید.