شلف چیست؟

شلف چیست

شلف چیست؟

شلف و انواع آن

این روزها از کلمه ی شلف در زمینه ی دکوراسیون زیاد به گوشتان خورده و قطعا سوال شلف چیست؟ برایتان به وجود آمده.

شلف قفسه ها یا طاقچه های کوچکی هستند که نقش کاربردی در زیباسازی و مرتب سازی فضا دارند.

آنها از جنس ها، اشکال و رنگ های مختلف ساخته شده اند.جنس این دکورهای تزیینی زیبا از چوب معمولی یا ام دی اف یا هایگلاس یا از جنس فلزات مختلف است.برای مشاهده و خرید شلف از صفحه مورد نظر در سایت ایرامون دیدن نمایید.

شلف ایستاده

 

از شلف ها می توان در مکان های مختلف منزل یا محل کار از انواع دکورهای فلزی و چوبی استفاده کرد.با توجه به طرح ها و مدل های متنوعی که دارند نظر هر بیننده ی طالب زیبایی را به خود جلب میکنند.وجه شباهتی که در همه آنها وجود دارد این است که کادر بندی خاصی وجود ندارد و اتصالاتشان مشخص نیست.

شلف گرد پایه دار

مشاهده شلف های دیواری و ایستاده

 

مزیت های استفاده از شلف چیست؟

شلف های فلزی را برای آشپزخانه، حمام، یا موارد مصرفی که نیاز است بار زیادی را تحمل کنند، می سازند. یک طاقچه فلزی اگر زمینه ی مناسبی داشته باشد و با وسایل تزیینی پر شده باشد میتواند جلوه های زیبایی به فضای شما ببخشد.بعضی از طرح های خلاقانه این قابلیت را دارند تا فضاهای بدون استفاده و ناقص را با خطوط فلزی که ایجاد میکند آن فضا را از حالت یکنواختی در بیاورد.

همچنین با استفاده از فلز مستوان صندلی هایی با متریال و فانتزی های خاص ایجاد کرد که می تواند به راحتی فرم دلخواه شما را ایجاد کند. و همچنین می توان با نورپردازی های زیبا بدون ایجاد شکل و شمای خاص و تنها با یک المان فلزی بهترین جلوه ویژه را بوجود آورد.

 

شلف ایستاده

انواع مختلف شلف ها 

شلف فلزی:

شلف های فلزی می توانند، مقاومت بیشتری برای تحمل وزن بالای از اجسام مانند کتاب و.. را داشته باشند.

چوبی:

به طور معمول در محیط نشیمن و پذیرایی و محیط کار میتوان از این دسته قفسه ها استفاده کرد.این نوع شلف هم زیبایی خاصی دارد و هم از دوام و استحکام خاصی برخوردار است.

شلف دیواری:

به کار بردن طرح های ساده و کلاسیک و قرینه سازی به شکل مکعب های مختلف و همچنین قفسه هایی با طرح های دلنشین، ظاهری آرام و مدرن را به فضای شما می بخشد. استحکام شلف دیواری بالا و نگهداری از آن راحت است.به خصوص قفسه های دیواری که لبه های عریض تری دارند، میتوان از فضای بیرونی آن برای تزیینات دکوری استفاده کرد.

شلف باکس:

شلف باکس یکی زیباترین انواع شلف هاست که در هر نوع منزل و یا حتی محیط کاری می توان از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. این نوع از شلفها دارای دیواره هایی برای محافظت از سقوط اشیاء قرار داده شده بر روی آنها هستند.

شلف‌ها چگونه نصب می‌شوند؟

شلف‌ها به‌وسیله پیچ و رول پلاک به دیوار متصل می‌شوند و محل اتصال آن‌ها به دیوار به هیچ عنوان پیدا نیست. اصولاً برای نصب شلف‌ها بخشی از دیوار را انتخاب می‌کنند که کاملاً مس

طح باشد. همچنین تداخلی برای سایر وسایل و تجهیزات خانه ایجاد نکند.

کاربرد شلف چیست؟

علاوه بر اینکه بعنوان طاقچه برای اشیاء مختلف استفاده می شود، برای مکان هایی که با کمبود جا مواجه اند به عنوان دیوار جانبی مورد استفاده قرار میگیرد. برای نظم دهی محیط آشپزخانه از قفسه های کوچک که نقش کابینت را بازی میکنند و همچنین برای نظم دهی و داشتن ظاهری زیبا در محیط حمام هم میتوان از این شلف ها استفاده کرد. و از شلف های چوبی برای کار های ظریف مانند قرار دادن شمع، عروسک، لوازم شخصی سبک و… استفاده می شود.شلف ها بر خلاف ظهر زیبا و ظریفشان بسیار با کیفیت و مقاوم بوده و بر خلاف تصور می توانند سالیان دراز به زیبا تر شدن خانه ها بپردازند.

 

شلف چیست

شلف را چگونه تزئین کنیم؟

موضوع دیگری که در مورد شلف‌ها همیشه مطرح می‌شود این است که چگونه باید آن‌ها را تزئین کنیم.

بعضی شلف‌ها صرفاً به منظور کارای تزئینی به کار برده می‌شوند اما برخی به دلایل کاربردی‌تر همچون قفسه‌ای برای کتاب اجرا می‌شوند. در استفاده از المان‌های تزئینی روی شلف محدودیتی نمی‌توان در نظر گرفت. استفاده از انواع گلدان در شکل و هندسه‌های مختلف، استفاده از قاب عکس در کنار چند تا کتاب و همچنین بهره بردن از چند مجسمه می‌توان ایده‌هایی جالبی به دست دهد.

 

شلف گرد تینا

 

  • شلف ها چون دارای پیچ های قابل مشاهده نیستند، زنگ زدگیی پیچ ها به کندی صورت می گیرد.
  • شلف دیواری امکان ایجاد فضایی لوکس برای قرار دادن اشیای زینتی را به شما می دهد.
  • شلف دیواری تزیین دیوار اتاق ها و یا سالن پذیرایی را بصورت مینیمال، ساده و شیک در می آورد.
  • امکان ترکیب باکس و شلف به سلیقه خود و ترکیب رنگ متفاوت برای ایجاد فضایی رومانتیک بر روی دیوار ها.
  • شلف دیواری قفسه بندی اتاق، آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق کودک را به خوبی انجام میدهد.
  • شلف دیواری می تواند قفسه بندی و دکوراسیون اماکن اداری، فروشگاه ها و غرفه های نمایشگاهی را نیز انجام دهد.
  • شلف دیواری امکان استفاده به عنوان میز تلویزیون و میز تلفن را به شما می دهد.

مکان هایی که میتوان از شلف استفاده کرذ :

از شلف ها میتوانید در مکان های مختلفی از خانه استفاده کرد به طور مثال میتوان برای فضاهای پرت خانه که کارایی زیادی ندارد همچون کنج های خانه و یا زیر پله از شلف استفاده کرد. بسیاری از افراد از شلف ذر آشپزخانه نیز استفاده میکنند.

معرفی چند مدل شلف

شلف

شلف

سخن آخر 

شلف‌ها از المان‌هایی در دکوراسیون خانه هستند که اگر طبق اصول انتخاب و اجرا شوند بسیار می‌توانند به کار آیند.اهمیت شلف‌ها در واحد‌های مسکونی کوچک‌تر بسیار بیشتر به چشم می‌آید.بر اساس نحوه اجرا و همچنین جنس انواع مختلفی از شلف وجود دارد.

در این مقاله سعی کردیم به پاسخ مبنی بر اینکه شلف چیست؟ پاسخی مناسب دهیم و شما را با مزایای آن‌ها آشنا کنیم.علاوه بر تمام اینها شما می توانید انواع شلف های چوبی، فلزی، دیواری، شلف باکس را در انواع اشکال مختلف مستطیل، لوزی و گرد، از فروشگاه اینترنتی ایرامون تهیه و خریداری کنید و با ارسال رایگان آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

نظرات (2)

ممنون به خاطر مطلب بسیار کاربردی تون

    abed

    ممنون از توجه شما دوست عزیز