انواع پتو

انواع پتو

آشنایی با انواع پتو و راهنمای خرید آن

ما هرروزه در بازار شاهد عرضه انواع پتو مانند: چهار فصل، کرکدار، پشمی و … هستیم؛ حتی نمونه‌های مسافرتی این کالا نیز برای افرادی که حساسیت بیشتری روی این کالای خواب محبوب دارند، در بازار موجود است. در هر حال این کالا به دلیل محبوبیت زیادی که دارد در نوع، سایز و طرح‌های گوناگونی در بازار عرضه شده است.

با توجه به این موضوع در این مقاله به معرفی انواع این کالا پرداخته‌ایم و شمارا دعوت به مطالعه ی آن می کنیم.

مشاهده کالای خواب  ایرامون

کاور لحاف

انواع پتو

1.پتوهای پنبه‌ای

معمولا این روز‌ها دیگر پتوهایی با جنس پنبه خالص پیدا نمی‌شوند. در حال حاضر، بیشتر پتوهای پنبه‌ای موجود در بازار، ترکیبی از نخ پنبه و الیافی مصنوعی مانند اکریلیک و پلی استر هستند. این پتو‌ها بسیار گرم و نرم هستند و کمتر از پتوهای پشمی هم پرز می‌دهند. پتوهای پنبه‌ای که با الیاف مصنوعی اکریلیک و پلی استر ترکیب شده‌اند، بسیار سبک هستند و معمولا در ۲ مدل یک لایه و دولایه برای فصل‌های گرم‌تر و سرد‌تر سال عرضه می‌شوند.

2.پتوهای دولایه

پتوهای دولایه بهترین انتخاب برای روزهای سرد زمستانی آن گروه از افرادی هستند که تمایل چندانی به استفاده از لحاف‌های سنگین ندارند. البته اگر مبتلا به اگزما هستید یا پوستتان به الیاف مصنوعی حساسیت دارد، امکان تشدید خارش و التهاب پوستی با استفاده از پتوهای دولایه در شما وجود خواهد داشت. در این صورت باید سری به فروشگاه‌های معتبر عرضه کالاهای خواب بزنید و پتوهای تمام پنبه ارگانیک را از آن‌ها خریداری کنید.

3.مدل پشمی

یک پتو پشمی شاید از نظر رویه خود کمی به نسبت مدل های پنبه ای و الیاف مصنوعی زبرتر و سنگین تر باشد، اما از نظر گرمایی واقعا پتوی قابل اعتمادی است.

همانطور که می دانید پشم از جمله متریالی است که گرما را به خوبی در خود نگه می دارد و به همین منظور نیز توصیه می کنیم اگر خیلی سرمایی هستید، حتما به سراغ خرید پتوهای پشمی برای خود بروید.

با این حال اما یادتان باشد اگر از بیماری های پوستی و تنفسی رنج می برید، این نوع از پتوها نمی تواند برایتان خیلی مناسب باشد!

انواع پتو

4. پتو بافتنی:

پتو بافتی یا قلاب بافی شده بیشتر جنبه تزئینی دارد و خانم های با سلیقه از آن برای تزئین بهتر اتاق خواب خود استفاده می کنند. البته این مدل از پتوها اگر از پشم بافته شده باشند، فوق العاده گرم نیز محسوب می شوند.

از این مدل پتوها می توان برای تزئین بخش های مختلفی از خانه استفاده نمود.

 

5.پتوهای ارگانیک:

قیمت این پتو‌ها کمی بالا است، اما گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که دچار بیماری‌های آلرژیک و حساسیت‌های پوستی هستند. این پتوهای ارگانیک که از الیاف طبیعی پنبه تولید شده‌اند بسیار نرم و گرم بوده و قیمت گرانی دارند.

6.پتوهای پشم شیشه‌ای:

این پتو‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای بچه‌ها و افرادی که دارای پوست حساس یا ناراحتی‌های تنفسی هستند باشند.

معمولا در این نوع پتو‌ها یک لایه سبک پشم شیشه در میان پارچه نخی بزرگی دوخته می‌شود که همین امر امکان تماس مستقیم پوستی و تنفسی را با پشم شیشه به صفر می‌رساند. حالا اگر پارچه رویی پتو هم نخی و با رنگ روشن باشد، دیگر امکان هرگونه حساسیتی نسبت به پتو از بین می‌رود. پتوهای پشم شیشه‌ای به رغم نازکی و سبکیشان گرمای خوبی دارند و به همین دلیل، هم می‌توانند گزینه مناسبی برای بچه‌ها و سالمندان محسوب شوند.

7.پتوهای مسافرتی:

این پتو‌ها بسیار سبک و کم حجم هستند و فضای کمی را اشغال می‌کنند. معمولا پتوهای مسافرتی از الیاف مصنوعی تولید شده و پرز می‌دهند. عمر کوتاهی نیز دارند، اما گزینه بسیار مناسبی برای سفر به شمار می‌آیند. پتوهای مسافرتی معمولا قیمت ارزانی دارند.

ایرامون آرامش خیالمون

مراقبت از پتو

  • معمولا پتو‌ها بر اثر شست وشوی نادرست دچار آسیب می‌شوند. برخی نیز به دلیل نگهداری در محل نامناسب دچار آسیب می‌شوند. پس بهتر است به نکاتی برای نگهداری از این کالای خواب محبوب دقت کنید، تا عمر آن کاهش نیابد.
  • شست وشوی پتو کار ساده‌ای نیست. پس مراقب باشید بیخود و بی‌جهت مجبور به شستن آن نشوید. ضمن اینکه عمر مفیدش را هم کم می‌کند.
  • کمدی را که قرار است میزبان لحاف و تشک‌ها باشد، خوب بررسی کنید. دشمن این وسایل، نمناک بودن جای نگهداری است. علاوه بر این، هر چند وقت یکبار، پتو‌ها را بیرون بیاورید و نوع تازدنشان را عوض کنید، تا جا نیندازند.
  • استفاده از ملحفه برای پتو‌ها را به خاطر هزینه جانبی فراموش نکنید. ملحفه از کرک برداشتن و گرد و خاک گرفتن پتو، جلوگیری اساسی می‌کند و در ضمن باعث می‌شود، گرما در پتو حفظ شود.
  • برای شستن پتو و لحاف، خشکشویی بهترین گزینه است؛ اما اگر خودتان دست به کار شدید (با لباسشویی یا دستی)، از آب سرد و حداکثر ولرم (۳۰ درجه) و پودر شوینده با کف کنترل شده و ترجیحا مایع شوینده استفاده کنید. اصل ماجرا هم آبکشی چندباره است، تا ذره‌ای کف باقی نماند. برای این کار باید ماشین لباسشویی را روی حالت آبکشی اضافه قرار دهید.
  • برای خشک کردن از نور مستقیم آفتاب یا حرارت زیاد استفاده نکنید؛ پتو از رنگ و رو می‌افتد. این نکته درمورد پتو یا لحاف‌هایی که درصد پشم بیشتری دارند، از اهمیت بیشتری برخوردار است چون در اثر خشک کردن سریع با حرارت، کوچک و نمدی می‌شوند.
  • هر چند وقت تا جایی که امکان دارد، اجازه بدهید پتو و لحاف‌ها در برابر نور آفتاب ملایم آویزان بمانند و هوا بخورند.
  • شست وشوی پتو کار ساده ای نیست. پس مراقب باشید بیخود و بی جهت مجبور به شستن آن نشوید. ضمن اینکه عمر مفیدش را هم کم می کند.
  • اول بهار یا وقت خانه تکانی، تا جایی که امکان دارد، اجازه بدهید پتو و لحاف ها آویزان بمانند و هوا بخورند. این کار، آنها را هم زنده و سرحال می کند.

اگر به دنبال تعویض و یا خرید کالای خواب خود همچون تشک خوشخواب هستید بهترین گزینه خرید تشک از درب کارخانه میباشد زیرا علاوه بر کیفیت قیمت مناسبی هم نسبت به بازار دارد برای مشاهده تشک ها به صفحه خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.