محافظ تشک چیست+ کاربرد و انواع آن

محافظ تشک چیست+ کاربرد و انواع آن

آشنایی با کاربرد محافظ تشک و انواع آن

پاکیزگی و بهداشتی بودن اطراف ما بخصوص خانه و اتاق خواب ما اهمیت زیادی دارد و می تواند بر روی سلامتی ما نقش بسزایی داشته باشد. تشک‌ با بدن تماس مستقیمی دارد و اگر محلی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد برای ما فرزندانمان مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد و باعث بیماری ما خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید امکان شستشوی تشک وجود ندارد بنابراین بهتر است زمانی که برای خرید تشک خوشخواب به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنید، یک محافظ تشک مناسب برای تشکتان خریداری کنید. این محافظ‌ ها به راحتی از خوشخواب جدا می‌شوند بنابراین هر زمان که بخواهید می‌توانید آن‌ها را از تشک جدا کنید و با استفاده از ماشین لباسشویی آن‌ها را بشویید.

اول از همه بهتر است با مفهوم محافظ تشک بیشتر آشنا شویم و در ادامه در مورد کاربرد و انواع مختلف آن صحبت کنیم.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.

 

مشاهده محافظ تشک

محافظ تشک

محافظ تشک چیست؟

استفاده از محافظ تشک برای پیشگیری ازمشکلات ناشی از حوادث و نشت مواد به درون تشک، آلرژی زاها، حشرات و آلودگی ها امری ضروری است. از آنجا که شستن تشک کار آسانی نیست برای جلوگیری از نفوذ مایعات و گرد و غبار و یا کثیفی ها به داخل تشک از محافظ تشک استفاده میکنیم.

کاربردهای محافظ تشک

  • جلوگیری از ساییدگی و پارگی تشک

معمولا تشک ها پس از مدتی استفاده  و به مرور زمان دچار پوسیدگی و یا پارگی میشوند. بنابراین برای محافظت از تشک میتوانید از محافظ تشک استفاده کنید. همچنین محافظ تشک مانع از نفوذ آشغال به داخل تشک و کثیف شدن آن میشود. علاوه بر محافظ تشک شما میتوانید از کاورهای تشک و پدهای تشک نیز برای محافظت از تشک حین استفاده، تهیه نمایید.

 

  • ضد آلرژی بودن محافظ تشک

اگر از جمله افرادی هستید که حیوان خانگی خود را به داخل تخت میبرید استفاده از محافظ تشک بسیار ضروری میباشد زیرا کاور تشک از رشد شوره پوست حیوانات در داخل تشک جلوگیری میکند. همچنین از کنه هایی که بدلیل گرد و غبار در منسوجات خانگی پدید می آید در امان خواهید ماند.

اگر آسم و آلرژی دارید بهتر است از محافظ های ضدآلرژی استفاده نمایید تا کاملا تشک پوشیده شود.

 

کاربرد محافظ تشک

 

 

 

  • ضد حشرات موذی بودن محافط تشک

از گذشته تشک ها و بالشت ها بهترین محل برای رشد حشرات موذی بوده اند.آن ها با تغذیه ازخون  پوست سر انسان زندگی میکنند. با محافظ تشک حشراتی همچون ساس ها نمیتوانند به داخل تشک و بالشت شما نفوذ پیدا کنند.

امروزه محافظ های ضد ساس در بازار وجود دارند که بخاطر ضخامت بالایی که دارند مانع از نفوذ ساس به داخل تشک میشوند.

 

  • ضدآب بودن محافظ تشک

محافظ تشک از نفوذ آب به تشک و عرق افراد در حین خواب جلوگیری میکند. این محافظ ها برای افرادی که در خواب زیاد عرق میکنند، بچه های کوچک و یا کودکانی که شب ادراری دارند و حیوانات خانگی که در تختخواب میخوابند بسیار ضروری است. با وجود محافظ دیگر نگران لکه دار شدن تشک نشوید.

 

 

پیشنهاد میشود بخوانید: ویژگی های تشک مناسب

 

مشخصات کلی محافظ تشک خوشخواب

یک محافظ تشک خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • قابل شستشو
  • ضد حساسیت
  • ضدتعریق
  • دارای دیواره توری جهت تهویه
  • ضد آب

جنس پارچه محافظ تشک

از پارچه های مختلفی برای تهیه انواع محافظ تشک استفاده می‌شوند. این پارچه‌ها هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند که شناخت آن‌ها می‌تواند به شما برای انتخاب بهترین محافط تشک توجه به نیازها و بودجه‌ای که در اختیار دارید کمک کند.

 

محافظ تشک

1.پنبه:

یکی از پرطرفدارترین پارچه‌هایی که برای تهیه انواع محافظ تشک مورد استفاده قرار می‌گیرند، پارچه‌های پنبه‌ای هستند. این پارچه‌ها طول عمر زیاد دارند به همین دلیل در برابر شستشو مقاوم‌اند و زود خراب نمی‌شوند. همچنین در هر شرایط آب و هوایی که زندگی می‌کنید می‌توانید از محافظ های تشک پنبه‌ای استفاده کنید زیرا الیاف پنبه به دلیل ویژگی‌هایی دارند با شرایط مختلف آب و هوایی سازگاری دارند و برای هر فصلی مناسب هستند.

2.پلی‌استر:

تفاوت پارچه‌های پنبه‌ای و پلی‌استر را می‌توانید به راحتی با لمس کردن آن‌ها متوجه شوید. پارچه‌های پنبه‌ای بسیار لطیف هستند در حالی که پارچه‌های پلی‌استر ضخیم‌تر و زبرترند.

البته معمولاً در تهیه محافظ تشک از پارچه‌هایی استفاده می‌کنند که الیاف به کار رفته در آن ترکیبی از پنبه و پلی‌استر باشد. با توجه به میزان پنبه‌ای که در این نوع پارچه‌ها استفاده شده است،

امکان تنفس برای تشک وجود دارد. اگر قصد خرید محافظ تشک برای کودکانتان را دارید ما به شما توصیه می‌کنیم محافظی را انتخاب کنید که پارچه آن ترکیبی از پلی‌استر و پنبه باشد زیرا این نوع پارچه‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

3.پارچه‌های ترکیبی:

این نوع پارچه‌ها معمولاً ترکیبی از پنبه، ریون، پلی‌استر، بامبو و… هستند.محافظ تشک از جنس پارچه‌های ترکیبی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است زیرا این نوع محافظ ها معمولاً قیمت بالایی ندارند؛ اما در عین حال از دوام خوبی برخوردارند.

 

محافظ

 

ایرامون آرامش خیالمون

انواع محافظ تشک

محافظ تشک شش وجهی

یک محفظه زیب دار که کل تشک را احاطه می کند. استفاده از این نوع محافظ مشابه این است که تشک خود را در یک کیف فابریک محافظ بزرگ قرار می دهید. محفظه های تشک برای محافظت در مقابل ساس، ذرات گرد و غبار، شوره، انواع آلرژی زاها (آلرژن ها) و سایر آلاینده ها بسیار کاربردی هستند. برای دستیابی به بیشترین حد محافظت، مدلی را انتخاب کنید که دارای زیب های با دندانه های خیلی ریز باشند تا مانع از وارد شدن یا فرار ساس و سایر حشرات از محافظ گردد.

محافظ تشک پنج وجهی

یک لایه محافظ تشک کاملاً منطبق با اندازه تشک، مانند یک ملحفه روی آن را می پوشاند. این نوع محافظ بر گوشه ها و زوایای تشک منطبق شده و مانند یک دامن دور تا دور آن را می پوشاند. در این نوع محافظ در گوشه ها از یک جنس کشسان استفاده شده تا اطمینان کامل از فیت شدن محافظ روی تشک حاصل گردد.

سطح بالایی این محافظ ضد آب است. این نوع محافظ تشک برای محافظت در مقابل نشتی، لکه ها و مشکلات ناشی از بی اختیاری مناسب است. این نوع محافظ همچنین می تواند برای محافظت تشک از سایش و پارگی طبیعی (در اثر گذر زمان) نیز به کار رود. اگر چه گفته می شود که این نوع محافظ ها در برابر ساس ها و گرد و غبار هم از تشک محافظت می کنند اما کارایی آن ها در این موارد به اندازه محفظه ها نیست زیرا بخش زیر تشک را نمی پوشانند.

 

استفاده از محافظ تشک ضد آب برای چه کسانی ضروری است؟

محافظ تشک برای افرادی که تعرق زیادی دارند، افراد بچه دار و کسانی که حیوان خانگی دارند بسیار انتخاب مناسبی است. اگر تازه عروس هستید هم میتوانید از محافظ تشک استفاده کنید. علاوه بر همه اینها کسانی که به نظافت و سلامت خود اهمیت میدهند نیز ضروری میباشد.

تشک های ایرامون

تشک های ایرامون طبق استاندارد ها طراحی شده است طوریکه به ستون فقرات آسیب نمیرساند و دوام بالایی نیز دارد. شما با خرید از ایرامون بهترین تشک را با مناسب ترین قیمت بدست می آورید زیرا ایرامون با حذف واسطه ها بهترین قیمت را برای مشتریان فراهم کرده است.