فنر تشک +معرفی انواع فنر تشک

فنر تشک +معرفی انواع فنر تشک

فنر تشک

تشک های فنری از سنتی ترین نوع تشک ها هستند و همچنان نیز به طور قابل توجهی مورد استقبال قرار می گیرد.

انواع مختلفی از فنر تشک وجود دارد. افزایش سطح کیفیت این تشک ها از لحاظ پشتیبانی، راحتی و دوام موجب رشد بیشتر این نوع تشک ها شده است. بهترین تشک های فنری تشک هایی هستند که بسیار با دوام هستند، پشتیبانی خوبی از ستون فقرات دارند و سال های زیادی را برای شما کار می کنند.

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد نحوه نگهداری تشک، بهترین نوع تشک و… به مقاله  خرید تشک خوشخواب از کارخانه مراجعه نمایید.

در ادامه به صورت دقیق تر در مورد انواع فنر و تشک های فنری، صحبت می کنیم.

حتما ببینید:خریدتشک خوشخواب 

انواع فنر تشک:

 

فنر منفصل (فنر پاکتی):

نام دیگر تشک های فنر منفصل، تشک فنر پاکتی است. در این نوع تشک ها، فنرها بصورت جداگانه در پاکت های جدا از هم پیچیده می شوند. این پاکت های جداگانه در ادامه به یکدیگر وصل می شوند (بدون استفاده از سیم) و یک واحد به هم پیوسته را ایجاد می کنند.

بر خلاف فنرهای بونل، فنرهای پاکتی بصورت مستقل از یکدیگر عمل می کنند و به همین دلیل در تشک فنر منفصل پاکتی، میزان در آغوش کشیده شدن توسط تشک یا فرم گرفتن تشک به شکل بدن بیشتر است. همچنین به دلیل عملکرد مستقل فنرهای پاکتی، انتقال حرکت کمتری رخ می دهد و در استفاده ی دو نفره از یک تشک فنری منفصل، حرکات شبانه ی یک نفر باعث بیدار شدن نفر دوم نمی شود. قیمت انواع تشک فنر منفصل نسبت به قیمت تشک های بونل بالاتر است، زیرا فرآیند ساخت آنها هزینه بیشتری نیاز دارد.

 

تشک ایرامون

تشک ایرامون پلاس پلاس

فنر متصل:

در ساخت تشک فنری متصل تنها از یک تکه سیم استفاده می کنند. این سیم به صورت مارپیچی حلقوی پیچیده می شود و سپس چرخانده شده و سیم پیچ بعدی را ایجاد می کند. این سیم پیچ ها خاصیت فنری دارند.

از آنجایی که در این نوع تشک تنها از یک تکه سیم استفاده می شود اشکال آن در انتقال حرکت و جابجایی فرد می باشد که در تشک های دونفره ممکن است باعث ناراحتی نفر دوم شود.

این روش تولید معمولا روشی ارزان قیمت می باشد و ممکن است در آن از مواد کم کیفیت نیز استفاده شود.

 

فنر معمولی:

اگر قطر دایره حلقه فنر ۸ سانتیمتر باشد فنر تشک معمولی نامیده می شود. در این تشک ها قطر حلقه های فنر کمتر است به همین دلیل تحمل وزن و قابلیت تقسیم نیرو در بین حلقه های فنر نیز به صورت منوسط انجام خواهد شد.

بنابراین تشک هایی که از این فنر استفاده می کنند برای افرادی با وزن متوسط یعنی بین 40 تا 80 کیلوگرم مناسب می باشد. نوع خواب نیز بسته به سلیقه اقراد بین خواب نرم تا خواب مدیوم طبقه بندی خواهد شد.

 

فنر تشک بونل:

فنر بکار رفته در این نوع تشک ها اولین نوع فنر استفاده شده در تشک می باشد. قسمتی که شبیه به یک ساعت شنی است را ببینید، با افزایش یا کاهش فشار، این قسمت فشرده و یا باز می شود. فنرهای جداگانه در ردیف های مرتبی در سرتاسر تشک قرار دارند و همه ی ردیف ها با استفاده از یک تکنیک بند کردن مارپیچی بوسیله ی یک سیم بلند به یکدیگر بافته شده اند. این نوع بافتن باعث می شود که مجموعه ی فنرها مثل یک واحد به هم پیوسته عمل کنند.

در بیشتر تشک های ارزان قیمت فنری از این نوع فنرها استفاده می شود، چرا که ساخت آنها نسبتا” هزینه ی کمتری دارد،

ولی این بدان معنا نیست که نمی توان یک تشک با کیفیت بالا با استفاه از فنرهای بونل تهیه کرد. مجددا یادآوری می کنم

که به منظور ارزیابی تشک، به نوع سیم بکار رفته، تعداد فنرها و کیفیت محفظه فوم دقت کنید.

تشک رویالفنرهای میکرو:

اگر قطر دایره حلقه فنر از ۸ سانتیمتر به ۵ سانتیمتر کاهش پیدا کند و از طرفی فاصله بین حلقه ها نیز کاهش پیدا کند تعداد فنرها نسبت به فنرهای معمولی تقریبا دو برابر شده و به همین تناسب قدرت تحمل وزن و انتقال و تقسیم نیرو در فنر نیز دو برابر خواهد شد. اصطحکام درونی حلقه چند برابر شده و این امر خواب تشک را به خواب فول طبی فنری یا خواب طبی فنری تبدیل خواهد کرد. این امر منجر به افزایش طول عمر فنر و همین طور کیفیت خواب تشک و تغییر مزاج خوابی خواهد شد. بسته به سلیقه خوابی افراد، خواب بین مدیوم تا سفت در این فنرها یافت خواهد شد.

 

فنرهای ترکیبی:

صاحبان صنایع با بکارگیری هوش و ذکاوت نیروهای متخصص به نتایجی رسیدند تا هم شاخصه همبستگی و انسجام فنرهای میکرو ایجاد شود و هم آنتی استرس در تشک وجود داشته باشد.

در قسمت فوم و اسفنج اگر به یاد داشته باشید بعضی از فوم ها و اسفنج ها مخصوص قرارگیری بین حلقه های فنر بودند.

این فوم ها وقتی در بین حلقه های فنرهای میکرو قرار بگیرند ارتباط حلقه های فنر را محدود کرده و مقاومت آنها را نیز افزایش می دهد. به همین دلیل فنر ترکیبی دو شاخصه از فنرهای نام برده (شاخصه مقاومتی فنر میکرو و شاخصه آنتی استرس فنر منفصل) را دارا خواهد بود.

بنابراین هم در انتخاب محصول، انتخاب درست و قابل ملاحظه ای برای مشتری ایجاد می کند و هم به رفع بخض مهم و قابل توجهی از نیاز مصرف کنندگان کالای خواب می پردازد.

تشک فنر آفست:

فنرهای آفست شباهت خیلی زیادی به فنرهای بونل دارند، اما به جای بالای گرد، این فنرها یک طرف راست دارند که باعث می شود شکلی شبیه به D بوجود آید. این شکل باعث می شود که کویل ها بهتر به هم بسته شوند و فاصله ی کمتری بین آنها بوجود آید.

 

تشک های هیبریدی:

خب تابحال در مورد تشک های فنری مطالبی را عنوان کردیم، اما شاید برخی از ویژگی های تشک های مموری فوم نیز نظر شما را جلب کرده باشند و یا تشک های لاتکس را یک تشک مطلوب بدانید. تکلیف چیست؟ در این شرایط، تشک هیبریدی یک پیشنهاد عالی برای شما می باشد.

پشتیبان اصلی در تشک هیبریدی، فنر است و یک لایه فوم در بالای این فنر وجود دارد. معمولا ضخامت این تشک ها نسبت به تشک های فوم بیشتر است. لایه فوم بالایی می تواند از جنس مموری فوم، پلی فوم و یا فوم لاتکس باشد، اما عموما” این فوم به منظور فراهم کردن راحتی بیشتر و شکل گیری بیشتر تشک به فرم بدن استفاده می شود و تشک شکل بدن را به خود می گیرد.

هر یک از انواع فنرها می تواند در تشک های هیبریدی استفاده شود، اما معمولا استفاده از فنرهای پاکتی در تشک های هیبریدی مرسوم تر است، زیرا آنها کیفیت بالاتری دارند. همچنین تشک های هیبریدی به علت وجود دیواره ی پاکتی شکل در دور تا دور فنر و همچنین وجود فوم بالای آنها، سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.

تاثیر تعداد فنرها در کیفیت تشک:

در تشک های فنری، تعداد فنرها و تراکم آنها نقش بزرگی در میزان پشتیبانی تشک از بدن و راحتی آن ایفا می کنند.

یک تشک با تعداد فنرهای کمتر سطح تماس کمتری با بدن ایجاد می کند و بنابراین نقاط تمرکز فشار بیشتری ایجاد می شود که موجب عدم راحتی می شود. برعکس، در یک تشک با تعداد فنرهای بیشتر، شکل گیری تشک به فرم بدن بیشتر است و تشک به میزان بیشتری بدن را در آغوش می کشد و عملکرد بهتری دارد. بعلاوه، تعداد بیشتر فنرها به معنای توزیع یکنواخت تر سفتی می باشد چرا که باعث ایجاد نقاط تماس بیشتری با بدن می شود.

تشک فنری مناسب چه افرادی است؟

علی رغم افزایش فراگیر تشک های با پایه فوم، هنوز انتخاب های متعدد و فراوانی برای تشک های فنری وجود دارد.

یک تشک فنری میزان فنریت و ارتجاع زیادی ایجاد می کند و خنک کنندگی آن باعث احساس یک خواب مطلوب می شود.

من تشک های فنری را به افرادی توصیه می کنم که:

افرادی که به دنبال احساس سنتی بودن هستند: برای افرادی که برایشان حس و حال های قدیمی مثل فنری بودن مهم باشد، یک تشک فنری انتخاب مناسبی است. احساس ارتجاعی بودن تشک و همچنین احساس کلاسیک بودن آن را می توانید در انواع تشک های فنری مشاهده کنید.

افرادی که فنریت و پرش بیشتری می خواهند: تشک های فنری میزان پرش و ارتجاع بالایی دارند و عکس العمل آنها تقریبا لحظه ای است، یعنی به محض ایجاد و یا برداشتن فشار از روی آنها عکس العمل متقابلی را از خود نشان می دهند، این برای بعضی از فعالیت های بازیگوشی و شیطنت ها جالب است. علاوه بر این، وجود فنریت بیشتر باعث می شود که هرگز احساس غرق شدن و گیر افتادن در تشک نکنید (مثل برخی از تشک های مموری فوم).

افرادی که تشک های سردی می خواهند: تشک های فنری نسبت به تشک های فوم خواب خنک تری فراهم می کنند، بویژه نسبت به مموری فوم ها بسیار خنک تر هستند. این میزان خنک بودن ناشی از جریان هوای اضافه شده در بین فنرها و همچنین کم شدن حجم لایه ی حبس کننده ی گرما می باشد.

 

ایرامون، آرامش خیالمون

ایرامون

این روزها با توجه به مشغله های روز افزون و سپری شدن ساعات زیاد در محیط بیرون از خانه، محل کار و همین طور ترافیک های طولانی، افراد ترجیح می دهند که به جای روش های مرسوم خرید یعنی مراجعه حضوری به فروشگاه های مختلف و جستجو در میان آن ها، روش های جدید و سریع تری را جایگزین کنند.

فروشگاه اینترنتی ایرامون معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است.

با اطمینان کامل از کیفیت ساخت و راحتی محصولات آن، به سایت ما مراجعه کنید و مجموعه ای از شیک ترین و بهترین انواع مبلمان ، سرویس ناهارخوری، شلف ، تجهیزات هتلی  و سرویس خواب و خرید مبل تختخوابشو در مشهد را نیز از فروشگاه اینترنتی ایرامون خریداری کنید و در اسرع وقت با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.