انواع تشک

معرفی انواع تشک

انواع تشک

آشنایی با انواع تشک

هنگامی‌که تصمیم میگیرید تشک خود را عوض نمایید با تنوع گسترده‌ای از محصولات روبه رو میشوید  که انتخاب را برای شما مشکل می‌کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند؛ بنابراین،بهتر است پیش از خرید کمی درباره انواع تشک‌ها بدانید.

با یک حساب ساده می‌توان فهمید که ما حدود یک سوم عمر خود را در خواب هستیم.پس به همان اندازه که در انتخاب مبلمان، لباس و کفش حساس هستیم، باید به فکر خرید تشک خوشخواب خوب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.

گروه ایرامون قصد دارد در این مقاله شما را با انواع تشک و مشخصات هر یک آشنا کند.

انواع تشک خوشخواب

انواع تشک های فنری

انواع تشک فنری متصل و منفصل:

تشک‌های فنری سال‌هاست که در حال تولید هستند و از قدیمی‌ترین انواع تشک‌ها محسوب می‌شوند.

در بدنه این تشک‌ها از فنر استفاده شده که موجب انعطاف قابل توجه آنها می‌شود، به‌گونه‌ای که معمولاً تشک فنری را به عنوان یک تشک نرم و طبی می‌شناسند. در این نوع تشک‌ها، فنرها به دو صورت متصل یا منفصل به کار می‌روند.

 

 

انواع تشک

تشک فنری متصل:

در تشک فنری متصل، فنرها در سراسر تخت به یکدیگر متصل هستند. این اتصال موجب نرمی زیاد تشک می‌شود به طوری که برای کودکان یا کسانی که هیچ عارضه مفصلی و استخوانی نداشته باشند خوابیدن روی آنها لذت‌بخش است. همچنین تشک فنری متصل نسبت به انواع دیگر از قیمت کمتری برخوردار است.

با این حال، این تشک‌ها معایبی نیز با خود به همراه دارند. از جمله نکات منفی تشک فنری متصل، احتمال تولید صدا به دلیل انحراف فنرها و اصطکاک آنها با یکدیگر است. البته این مورد بستگی به کیفیت تشک دارد و احتمال بروز آن حتمی نیست. همچنین به دلیل اتصال سیم‌ پیچ‌ها در تشک فنری متصل،فشار ناشی از وزن کاربر در سراسر تخت خواب پخش می‌شود.

این مورد ممکن است در تشک‌های دو نفره تبدیل به یک معضل بزرگ شود چرا که باحرکت یکی از کاربران، کاربر دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

افزون بر این، نرمی بیش از حد تشک فنری متصل موجب می‌شود تا گاهی پشتیبانی مناسبی از ستون فقرات صورت نگیرد زیرا به دلیل فشار وزن کاربر در قسمت باسن و شانه‌ها،بخش میانی تشک نیز فرو می‌رود و زیر کمر و ستون مهره‌ها خالی می‌شود.

مزایا و معایب تشک فنری متصل

مزایا

  • انعطاف پذیری بالا
  • محافظت از کمر
  • سبک بودن تشک

معایب

  • به علت ضخامت کمی که دارند و نرم بودن آنها به مرور زمان فرو میرود
  • در تخت های دونفره هنگام غلت زدن و تکان خوردن کل تشک تکان میخورد و ممکن است باعث بیدار شدن فرد دیگر شود.

 

تشک فنری منفصل ( پاکت اسپرینگ)

سال‌ها پس از آن که معایب تشک فنری متصل آشکار شد، طراحان به این نتیجه رسیدند که انفصال فنرها از یکدیگر بخشی از مشکلات این تشک‌ها را حل می‌کند. در تشک فنری منفصل یا پاکت اسپرینگ سیم‌پیچ‌ها درون پاکت‌هایی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

این چینش مجزا موجب می‌شود تا هر یک از فنرها به صورت جداگانه عمل کند و روی یکدیگر تأثیر نگذارند. نتیجه آن که در تشک فنری منفصل سر و صدای ناشی ازاصطکاک وجود ندارد و به دلیل عملکرد جداگانه فنرها پشتیبانی بهتری از کمر و ستون فقرات می‌شود.

همچنین برای تخت‌های دو نفره نیز تشک فنری منفصل نسبت نمونه‌های فنر متصل آرامش بیشتری برای کاربران فراهم می‌کند و حالت ارتجاعی ناشی از غلت زدن را به نفر کناری انتقال نمی‌دهد.

افزون بر موارد فوق، تشک فنری منفصل به دلیل تنفس بهتر لایه‌های زیرین،از خواص طبی و آنتی باکتریال و ضد حساسیت بهتری نسبت به تشک فنر متصل برخوردار است.

مزایا و معایب تشک فنری منفصل

مزایا

  • به دلیل جدا بودن فنرها تشک سروصدا ایجاد نمیکند.
  • هوا راحتتر به لایه های زیرین آن منتقل میشود.
  • عمر مفید این تشک ها معمولا به 10 سال میرسد.

معایب

  • جابجایی سخت بدلیل وزن بالای آن

 

انواع تشک رویال

تشکهای طبی فنری رویال:

این سیستم برای افرادی که خواهان تشک هایی با سفتی متوسط اند تولید گردیده است.سالها کیفیت خود را حفظ می کند و از استقامت خوبی برخوردار است. تشک هایی که دارای فنر پاکتی هستند.

تشک های طبی رویال :

این سیستم برای افرادی که خواهان تشک هایی با سفتی متوسط اند تولید گردیده است.سالها کیفیت خود را حفظ می کند و از استقامت خوبی برخوردار است. تشک هایی که دارای فنر نمی باشند.

 

تشک طبی یا تشک فنری؟

تشک مموری فوم

فوم حافظه‌دار یا مموری فوم از جمله موادی است که اگرچه به‌ تازگی در تشک‌های خوشخواب مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بیش از نیم قرن است که در صنایع فضایی به کار می‌رود. مموری فوم ماده‌ای است که به تناسب فشار و حرارت دریافتی تغییر شکل می‌دهد؛ بنابراین با همین تعریف ساده می‌توان دریافت که تشک مموری فوم با توجه به وزن، شکل عضلات و حرارت بدن کاربران عملکرد کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

در تشک مموری فوم میزان فشار وارد شده به قسمت‌های مختلف بدن متفاوت است. که این ویژگی موجب خون‌رسانی بهتر به اندام‌ها، پشتیبانی کامل کمر و ستون مهره‌ها و جلوگیری از دردهای عضلانی می‌شود.

افزون بر این، در تشک مموری فوم دو نفره انرژی ناشی از غلت زدن به کاربر کناری منتقل نمی‌شود. با توجه به ویژگی‌های فوق تشک مموری فوم از خاصیت طبی بیشتری در قیاس با مدل‌های فنری برخوردار است. هرچند قیمت این تشک‌ها نیز در مقایسه با نمونه‌های دیگر گران‌تر است.

مزایا و معایب تشک مموری فوم

معایب

  • این تشک ها بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده است و گردش هوا را در اطراف بدن شما کاهش میدهد و باعث گرم تر شدن رختخواب میشود.

تشک بادی

اولین نمونه‌های تشک بادی، محصولاتی ساده، کم‌حجم و قابل جابه‌جایی بودند که با هوا پر می‌شدن و شکلی شبیه به تشک به خود می‌گرفتند. تشک‌های بادی اولیه عمدتاً برای مقاصد گردشگری یا به عنوان یک وسیله تفریحی در استخرها مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما تشک‌های بادی امروزی عمدتاً از یک محفظه داخلی برخوردارند که با هوا پر می‌شود و روی آن روکشی از فوم و الیاف دیگر قرار می‌گیرد.

همچنین فشار هوای داخل تشک بادی نیز معمولاً توسط یک پمپ برقی تأمین می‌شود.

از جمله مزیت‌های تشک بادی تغییر میزان نرمی یا سفتی آن با کاهش یا افزایش فشار هواست که این موضوع در نوع خود بی‌نظیر است. این تغییر فشار موجب می‌شود تا شما بتوانید بهترین حالت ممکن را برای خوابیدن خود انتخاب کنید.

 

تشک بادی

 

تشک آبی

احتمالاً پیش آمده که روی قسمتی از بدن خود که دچار گرفتگی شده است یک حوله یا کیسه آب گرم قرار دهید و اندکی احساس آرامش کنید. تشک‌های آبی دقیقا همین کار را در ابعادی بزرگ‌تر انجام می‌دهند.

در تشک آبی در کنار فوم و سایر الیاف از آب نیز استفاده شده که می‌توان دمای آن را به صورت دلخواه تغییر داد. با این وصف، تشک آبی یک گزینه ایده‌آل برای کسانی است که از کمردرد و گرفتگی عضلات رنج می‌برند. همچنین می‌توان در فصول گرم سال نیزبا کاهش دمای تشک از خوابیدن روی یک تخت خواب خنک لذت ببرید.

 

تشک لاتکس

شاید تصور کنید که تشک لاتکس از یک روکش پلاستیکی و حساسیت‌زا برخوردار باشد اما در واقع این تشک‌ها ظاهری شبیه به مدل‌های دیگر دارند و لاتکس داخل آنها استفاده شده است. در واقع لاتکس نسبت به مموری فوم از انعطاف بیشتری برخوردار است و به دلیل ضخامت کمتر وزن تشک را کاهش می‌دهد.

تشک‌های لاتکس همانند مموری فوم می‌توانند از قسمت‌های مختلف بدن شما پشتیبانی کنند و فشار ناشی از غلت زدن را به دیگر نقاط منتقل نمی‌کنند.

افزون بر این، تشک لاتکس نسبت به مدل‌های مموری فوم از انعطاف بیشتری برخوردار است که موجب طول عمر بالای این محصول می‌شود.

مزایا و معایب تشک لاتکس

مزایا

  • طول عمر بالا نسبت به سایر تشک ها
  • ضد باکتری و بدون سرو صدا

معایب

  • گران بودن محصول

ایرامون، آرامش خیالمون

این روزها با توجه به مشغله های روز افزون و سپری شدن ساعات زیاد در محیط بیرون از خانه، محل کار و همین طور ترافیک های طولانی، افراد ترجیح می دهند که به جای روش های مرسوم خرید یعنی مراجعه حضوری به فروشگاه های مختلف و جستجو در میان آن ها،روش های جدید و سریع تری را جایگزین کنند.

فروشگاه اینترنتی ایرامون، معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است.

با اطمینان کامل از کیفیت ساخت و راحتی محصولات آن، به سایت ما مراجعه کنید و مجموعه ای از شیک ترین و بهترین انواع مبلمان ، سرویس ناهارخوری، شلف ، تجهیزات هتلی و تشک خوشخواب و سرویس خواب خود را نیز از فروشگاه اینترنتی ایرامون خریداری کنید و در اسرع وقت با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

فروشگاه اینترنتی ایرامون معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است.