انواع پارچه مبلی

انواع پارچه مبلی

انواع پارچه مبلی ، دانستنیهایی برای پیش از خرید

اگر در انتخاب انواع پارچه مبلی دقت لازم را داشته باشيم زیبایی و آراستگی منزل دو چندان ميشود.در زمان انتخاب پارچه مبل نه تنها باید به زیبایی آن توجه کنید، بلکه باید آن را ازجنبه های مختلفی مثل حس لمس و راحتی، نوع پوشش و نحوه شستشو هم در نظر بگیرید.

زیرا انتخاب درست پارچه مبلی بر عمر آن افزوده و دير تر دچار خرابي ميشود و از طرفي تميز كردن مبل راحت تر است.

انتخاب پارچه مبل مناسب نیز می تواند مهم ترین انتخاب به حساب آید. پس داشتن يك راهنمايي در اين زمينه كمك شاياني به بهتر انتخاب كردن پارچه ميكند.

برای اینکه درانتخاب پارچه مبل راحتی موفق تر باشید و با دقت بیش تری به صورت محدودتر انتخاب کنید با ما و گروه ایرامون همراه شوید.

پارچه مبل

پارچه مبلی مازراتی:

شايد در نگاه اول به اسم اين پارچه در ذهن شما يك پارچه لباس تداعي شود اما اين نام براي يك پارچه رومبلي نيز هست كه پارچه ي شكيل و در حقيقت ظاهر اين پارچه مخمل گونه است اما ناهمواري و بالا و پايين بودن سطحي كمي دارد.

اما يكي از مشكلات اين پارچه آن است كه پس از مدتي نم و رطوبت را به خود جذب ميكند.

پارچه نايلونی:

اگر پيشنهاد ما را براي يك پارچه مستحكم و مقاوم ميخواهيد پيشنهاد ما پارچه نايلوني است زيرا از مقاومت خوبي در برابر كشساني و جذب رطوبت برخوردار است اما نقط ضعف اين پارچه قرار دادن آن در برابر نورخورشيد است.

 

پارچه نخی يا پنبه ای:

پارچه هاي نخي يا پنبه اي جز پارچه با الياف طبيعي هستند و همين امر سبب شده دوام و استحكام آن زياد شود و توانسته مقاومت خوبي در برابر سايش از خود نشان دهد همين امر سبب شده از اينوع پارچه در مبلمان راحتي كه پارچه در آن حرف اول و آخر را ميزند بسيار مورد استفاده قرارگيرد.آسان تميز شدن به گونه اي كه با يك دستمال نم دار ميتوان آن را تميز  كرد از جمله ديگر ويژگي هاي اين پارچه است.

 

پارچه كتانی:

اين نوع پارچه همانند پارچه هاي نخي از الياف طبيعي بهره ميگيرد با اين تفاوت كه كار تميز كاري اين نوع پارچه ها بسيا دشوار بوده و به مرور زمان چروكيده ميشوند و از بين مي روندبنابراين دقت و مراقبت زيادي را لازم دارند همچنين براي خانواده هايي كه حيوان خانگي و يا كودك دارند وجود اين پارچه را پيشنهاد نميكنيم.

انواع پارچه مبلی

پارچه مبلی پشمی:

اين پارچه طرفداران بسياري دارد حتي با وجود اينكه اين پارچه جديد نيست اما همانطور كه از اسمش پيداست

اين نوع پارچه باعث انتقال گرما مي شود و بيشترين طرفداران اين نوع پارچه مناطق سردسير هستند.

از ديگر ويژگي هاي اين نوع پارچه مي توان به چروك نشدن،لطيف بودن و خاصيت كشساني بالا و مقاومت

در برابر پارگي اشاره كرد.از معايب اين نوع پارچه نيز به سخت تميز شدن آن ميتوان اشاره كرد.پيشنهاد

ما براي خانواده هايي كه داراي حيوان خانگي يا كودك هستند اين نوع پارچه است.

پارچه ريون:

نرمي و لطافت از ويژگي هاي اين نوع پارچه است البته ميتوان به نفوذ رطوبت و چروك شدن بعنوان نقطه ضعف آن نيز اشاره كرد.البته داشتن حالت ارتجاعي و از دست ندادن حالت اوليه را ميتوان به نقاط مثبت اين نوع پارچه افزود.

 

پارچه مبلی چرم:

اين نوع پارچه را ميتوان جز پارچه هاي شكيل و رسمي دانست زيرا باعث رسمي تر شدن فضاي مبلمان ميشود.اين نوع پارچه داراي دو نوع چرم طبيعي و چرم مصنوعي است.اين نوع پارچه در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم بوده اما در برابر اجسام تيز مقاومتي ندارد.

پارچه پلی استر:

نوعي ديگر از پارچه با الياف مصنوعي پارچه پلي استر است.اين پارچه يكي از مقاوم ترين نوع پارچه هاست

زيرا علاوه بر مقاومت بالا در برابر كشساني و ساييدگي و همچنين نور خورشيد مقومت خوبي از خود نشان

داده بنابراين انتخاب پلي استر بعنوان پارچه مبل يك انتخاب صحيح و درست است.

 

پارچه جير:

از ديگر پارچه هاي مبلي پارچه جير است كه از پوست حيواناتي نظير بز بدست مي آيد.در ميان پارچه ها پارچه اي كه شبيه پارچه مخملي و پارچه ي چرم باشد اين نوع پارچه است.اين نوع پارچه جز پارچه هاي نسبتا مقاوم است.نكته اي كه در اين ميان بايد بدان توجه كرد اين است كه نبايد به هيچ عنوان براي تميز كردن آن از پارچه نم دار استفاده كرد زيرا سبب لكه دار شدن آن ميشود. براي تميز كردن آن بهتر است از لكه بر مخصوص این پارچه استفاده شود.

پارچه مخمل

پارچه مخمل:

يكي ديگر از پارچه هاي پرطرفدار مبل پارچه مخملي است كه از ويژگي هاي اين نوع پارچه ميتوان به نرم ولطيف بودن و استحكام و مقاومت بالا اشاره كرد.اينوع پارچه داراي دو نوع است كه شامل مخمل كبريتي و مخمل نانو است.

پارچه مخمل مبلی

 


کیفیت پارچه مبلی

نکته اول

نکته حائز اهمیت در اغلب پارچه های انتخابی این است که برای اطمینان خاطر ازنوع بافت و کیفیت تار و پود پارچه را در مقابل نور گرفته و میزان تراکم پارچه را با چشم بررسی کنیم.

نکته دوم

با نوک ناخن بر روی سطح پارچه کشیده در صورت پرز شدن یا به عبارتی کچلی پارچه در مقابل اصطهکاک ناخن دست نشان از پایین بودن کیفیت پارچه می باشد.

 

نگهداری از انواع پارچه مبلی

زمانی که شخصی بر روی مبلمان شما می نشیند آلودگی بر سطح آن منتقل و مالیده می شود.

برای جلوگیری از ایجاد آلودگی بر روی روکش مبلمان خود حداقل به طور ماهانه آن را وکیوم کنید.

در زمان خریداری پارچه رومبلی خود حتما از ساختار آن آگاه و مطمئن گردید تا بدانید که آیا می توان آن را به راحتی با آب شستشو داد یا خیر. در غیر این صورت باید آن را با محلولی خاص شستشو دهید.

این را هم در نظر داشته باشید که شرکتهایی هم هستند که در شستشوی انواع پارچه مبلی تخصص کافی را دارند.

 

رنگ پارچه مبلی

همانطور که در بالا اشاره شد رنگ پارچه معمولا تاثیر گذارترین عامل در انتخاب پارچه مبلی است و تاثیر بسزایی در دکوراسیون شما دارد بخصوص اگر مبل مورد نظر مبلی بزرگ، چشمگیر و مسلط به اتاق است.

قبل از اینکه عجولانه تصمیم به خرید بگیرید اطمینان حاصل کنید که از رنگ پارچه ای که انتخاب کرده اید راضی هستید زیرا قرار است مدت طولانی مهمان منزلتان باشد پس باید حس خوبی نسبت به آن رنگ داشته باشید.

به طور مثال بهتر است برای یک اتاق کوچک از انتخاب یک رنگ جسورانه خودداری کنید، بخصوص اگر مبل بزرگی را انتخاب کرده اید.

اگر زیاد به تغییر دکوراسیون علاقه ندارید پارچه های رنگ خنثی برای شما انتخاب مناسب تری است.

رنگ پارچه مبلی

دمای رنگ انواع پارچه مبلی

برای اینکه احساس بهتری نسبت به محیط داشته باشید، دمای رنگ را در نظر بگیرید.

سرد و گرم بودن رنگ بر حس و حال اتاق تاثیر می گذارد. از رنگ های مد روز دوری کنید مگر اینکه واقعا آن رنگ ها را دوست داشته باشید چون ممکن است بعد از مدتی از آن ها خسته شوید!

 

فاکتورهای دیگر و بسیار زیادی وجود دارد که باید قبل از خرید پارچه مبلی در نظر بگیرید.این فاکتور ها به به محیطی مربوط می شود که قرار است مبلمان در آنجا قرار گیرد.

آیا اتاق مورد نظر آفتاب گیر است؟ آیا در منطقه ای مرطوب زندگی می کنید؟

آیا مبل مورد نظر را با حیوان خانگی خود به اشتراک می گذارید؟ آیا کسی از افراد خانواده آلرژی دارد؟

که باید از تمام این موارد قبل از خرید مبلمان اطلاع داشته باشیم.

شما می توانید علاوه بر انواع پارچه مبلی، مقالات و مطالب جذاب دیگری را در ارتباط با مبلمان و تختخواب مطالعه کنید.

ایرامون آرامش خیالمون

این روزها با توجه به مشغله های روز افزون و سپری شدن ساعات زیاد در محیط بیرون از خانه، محل کار و همین طور ترافیک های طولانی، افراد ترجیح می دهند که به جای روش های مرسوم خرید یعنی مراجعه حضوری به فروشگاه های مختلف و جستجو در میان آن ها، روش های جدید و سریع تری را جایگزین کنند.

به همین منظور فروشگاه های اینترنتی متعددی مثل سایت ایرامون وجود دارند که مجموعه ای از بهترین و شیک ترین مدل های مبلمان را با بهترین کیفیت برای فروش اینترنتی عرضه می کنند.

با یک کلیک ساده میتوانید هر کدام از محصولات دیگر ما را اعم از انواع مبلمان ، سرویس ناهارخوری، شلف ، تجهیزات هتلی و تشک  و سرویس خواب خود را نیز با بهترین جنس و کیفیت از فروشگاه اینترنتی ایرامون خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.